2022-11-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sånt är nog knepigt att veta om man inte vet hur leta.

Men finns bra påbrå. Fråga mig inte hur jag vet men hans far stred i 471:a bataljonen, kompani B under Israels Yom Kippur-krig med Syrien på 70-talet.

Överstelöjtnant S*helach ledde styrkorna. De mötte hårt motstånd vid berget Hermon. Pappans styrkor flög in med helikopter mot berget för att i ett tredje anfall till slut erövra de poster som syriska kommandosoldater hade tagit.

Familjen är annars utvandrad från Nederländerna och pappan är uppvuxen i en liten by väldigt nära Jordanfloden. Familjen har hästar. Så därför kanske intresset för vattenreglering (och hästar) finns kvar.

Angående IL. Rimligtvis kanske några strider mot Hezbollah, Arnal och Jammoul i Sydlibanon innan tillbakadragandet, och kanske några strider mot Palestiniernas PA och Hamas senare. Eller vad tror du som känner ILs pappa?

.
Citera
2022-11-19, 11:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har inte lyssnat på podden om fallet, men vill ändå flika in.

Detta skulle då ha hänt nåt år tillbaks i tiden och vara orsaken till splittringen? Då vill jag påstå att det finns inte en chans att två otrohetsaffärer skulle kunnat hållas hemlig under så lång tid mellan tjejer som är ovänner i 18-20 års åldern.
Jag tror också att "affärerna" läckt, dock inte nödvändigtvis av J eller T. Det som från början var hot om avslöjande kan ha gått över till anklagelser om att ha röjt hemligheterna. Om det då inte är J/M som stått för läckorna kommer kränkning och orättfärdigheter in, sedan kan det nog rulla på och det ena ge det andra. Även om det är J/M som pratat bredvid mun, skulle de kunna förneka det.
Citera
2022-11-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan62
Tror fortfarande inte TT har varit i lägenheten. De har tagit livet av TT på vägen dit. Den enda som sagt att lägenheten är brottsplatsen är GW i Nyhetsmorgon.
Bra trollande. hon var i lägenheten och dog i den.
Citera
2022-11-19, 11:27
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pmskossan
Jag vågar nog påstå att livet inte kan fortsätta som vanligt efter att ha mördat någon. I alla fall mitt psyke hade ballat ur av att ha det på samvetet.

Fortsatte knappast som vanligt.Men viss ”regnet” bör ju ses. Vi pratar ff om människor som vuxit i ett sjukt samhälle.
Citera
2022-11-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Om TT dödas i samband med dunsarna när MH sover, hur kan JJ våga åka till mcd och låta en ovetande MH vara ensam med ett lik under ca 20min? Det är orimligt.

Om TT lever när MH sover, varför följer TT inte med JJ till mcd? Kan inte vara jättekul att en festlördag, klockan tre-ish, vara ensam med en sovande MH. Det är orimligt.

Om MHs story stämmer är det tre levande personer i lght när sparkljuden sker, varför öppnar inte någon av dessa dörren när grannen knackar? Det är ju då helt oskyldiga ljud, TT lever ju.

MHs story faller fullständigt ihop ju mer man tänker efter. Och då har jag bara funderat en kvart på ovan, tänk då polisen.

Game over, MH.
Båda två är knullade, trasslar in sig i lögner gång på gång. trots att dom hade hela söndagen på sig att snacka ihop sig
Citera
2022-11-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Det blev en trådsanning rätt tidigt i tråden pga att tidpunkten för brottet i häktningsframställan angavs till 02:30. Då började folk spekulera om varför denna tid uppgetts, sedan dök tidpunkten upp i media, men jag minns inte hur media formulerade sig mer än att de skrev typ ”enligt uppgifter till Aftonbladet...”

Aftonbladet, Expressen och Aftonbladet har alla angett att Tove ringde till pojkvännen 02:30 och sa att hon var på väg hem.

Absolut inget som "tråden har hittat på".
Citera
2022-11-19, 11:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Wi-Fi hos McD är deras gäst-internet. Alltså inte från mobilmasten.

I bilden ser man Biltema-mastens position i hörnet av linjerna vid nr 1.
Biltema ägs av systeroperatörerna 3 och Hallon.

McD ligger vid 1.1.

Telenors mast ligger vid nr 2.

Vid Ridcenter nr 2.2 får man in Telenors mast.

https://www.bildtagg.se/bild/mx0ynmfa3omqnbjlf5gmkfh

Så det kan tala för att man kan få upploppling mot Biltemas mast även vid Mcd.

Men just McD mot Biltema testade jag inte på plats.

Två olika master med olika syften, styrka, vinkel, terräng, masthöjd osv påverkar räckvidden.

Alltså finns det en chans att TT mobil håller uppkopplingen mot Biltema-masten hela vägen till McD men kan koppla upp mot Telia inne i centrum eller varför inte Telenors mast. Eller nån annan. Vilket den verkar göra. Kanske cellid 28770309 på McD. Det är en av Telenors master inne i Vetlanda. Riktning då W (252°) kanske.

Är det 26 eller 27 i början så är det Telia på McD och Telenor sänder också med cellid som börjar med 31 (den i bilden ovan).

Vidare då. Sannolikheten att TT:s mobil kopplar upp i en vinkel som täcker Föreda och kanske Kvarndammen också är rätt stor.

Som syns på bilden från Biltema-masten (som är TT’s sista uppkoppling) så är en av tre (mobilantenner) riktad bort mot Föreda:

https://www.bildtagg.se/bild/lf7a2p1o9vmgvctsji7zav79

Fotot tagen i röda pilens riktning och aktuell antenn är aktiv i grön pils riktning:

https://www.bildtagg.se/bild/69ma3nd456triyp2w5sj5slu

Översikt från Biltema-mast mot Föredadammen med antennriktning:

https://www.bildtagg.se/bild/m4qi57768get76kvtd1wsrjo

Exakta antennriktningen och hur stor sektorn är från den har jag inte uppmätt.

Men det finns en anledning att Föredadammen varit intressant.

Och även Kvarndammen och vattendraget utanför B&B där då det passeras på väg mot Föredadammen.

Biltema-masten har tre antenner. Den egentliga anledningen till att polisen visar intresset kan vara att TT’s mobil ligger på en av antennerna nere hos JJ och att den runt 03:50 kopplar på den ”gröna” antennen i bilderna ovan.

Alltså att mobilen går från den antenn som sänder över stan från samma mast till en av de tre som sänder i ”gröna” antennens riktning.

Bara kvalificerade gissningar men lite så kan man tänka kring masterna och uppkopplingar.

Edit: La till första bilden.
Låter som både intressant och relevant information för polisen. Hoppas verkligen att de har lika bra koll på grejerna som du verkar ha, Avel.
Citera
2022-11-19, 11:32
Medlem
Troligt MH som skyller på JJ. Kan nog till viss del vara sant, gissningsvis är MH skyldig till gravfriden men kanske inte själva mordet.
Någon på MHs Instagram verkar betuttad i JJ…ett ex? Han är heeelt övertygad att dom är oskyldiga.
Man undrar verkligen över ngt ”motiv”. Svartsjuka? TT som tänkt avslöja typ… droger? Branden i fotbollsklubbhuset?
Citera
2022-11-19, 11:33
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Nej, det gjorde jag inte, dessutom är det inte första gången detta forum har trasslat till citat, flera andra har klagat på samma sak bara i denna tråd, så det är helt klart något fel på forumet.

Det är fel på användarna. Men se till att de ni citerar har rätt tecken!
För övrigt mår tjejerna skit och de kommer att prata.
Citera
2022-11-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Du menar alltså att då MH uppgett att hon sov så bekräftar det att det är sant.
Med den logiken kan vi lägga ner hela caset - det är ju bara att fråga MH hur det gått till.

Herregud, finns det inga gränser på galenskapen här.

Eftersom MH är oskyldig så finns det ingen anledning att betvivla det hon säger. En analys för en vecka sedan av situationen i lägenheten gav också exakt samma scenario som MH anger nu. MH är oskyldig och borde släppts för länge sedan.

.
Citera
2022-11-19, 11:36
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Eftersom MH är oskyldig så finns det ingen anledning att betvivla det hon säger. En analys för en vecka sedan av situationen i lägenheten gav också exakt samma scenario som MH anger nu. MH är oskyldig och borde släppts för länge sedan.

.

Oskyldig? Hon var där! Hon är medskyldig men hur vet du? Kanske var gärningspersonen?

Rätt löjligt att skriva så nu, och dessutom utan uppbackning
Citera
2022-11-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Om vi ska vara petiga med vad han sa, så var sista samtalet på Ts telefon 01.48.
Han sa inte att ingen mobilaktivitet skett mellan 01:48 och när den stängts av 03:50.
Mobilaktivitet mellan dessa klockslag kan vara ett röstmeddelande via Messenger whatsup snap osv. dessa appar är nämligen inte spårbara samtal utan sker över mobilens internet/Wi-Fi

Så är det.

Sista samtalet 01:48. Men polisen nämner inget om det skett någon användaraktivitet i telefonen efter det.

Flera medier, och Efterlyst, rapporterade om att Tove ringde pojkvännen 02:30. Något gjorde definitivt att medierna skrev detta. Och att de fortsätter att ha den uppgiften i sina tidslinjer.

Jag tänker inte utesluta att Tove på något sätt kontaktade pojkvännen runt 02:30 bara för att polisen säger att sista samtalet var 01:48. Vi vet på tok för lite ännu för att kunna utesluta saker helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in