Citat:
Ursprungligen postat av
slut-kant
(Jag skriver ett svar till dig också eftersom jag hade några felskrivningar i ett liknande svar.)
MH säger att alla tre var i lägenheten, att hon somnade och att TT senare lämnade lägenheten. Dagen efter betedde sig JJ underligt.
.
Förtydligande...MH trodde att TT hade lämnat lägenheten för när hon vaknade så var det bara hon och JJ kvar i lägenheten. Hon misstänkte ingenting när hon vaknade eftersom JJ då sa att TT hade lämnat lägenheten. Var TT var när MH trodde att hon hade lämnat lägenheten är inte klart. Antingen var hon inlåst i badrummet, eller så hade JJ(med familj) redan flyttat henne. MH pratade med JJ och verkar då inte ha fattat att TT redan var död, dödad medan hon sov. Märk att MH förmodligen var ordentlig full och bakfull, med allt vad det medför i reducerad perception och förståelse. JJ lyckades alltså övertyga MH om att TT hade gått hem och allt var normalt. Mycket intressant att MH då inte misstänkte någonting. Som jag fattar det så var det först senare på dagen då hon nyktrat till som hon uppfattade att JJs beteende var underligt.
Tillägg: MH verkar forfarande inte fatta att TT blev dödad medan hon sov.
Andra tillägget: Man undrar ju vad fan polisen håller på med när det är så uppenbart att MH är oskyldig. MH har inte ens en aning om när TT blev dödad utan tror fortfarande att TT blev dödad på Söndagsförmiddagen. Det måste väl klassificeras som tortyr när man isolerar en uppenbart oskyldig person på det sättet? Dessutom har hennes föräldrar lidit helt i onödan. Vad fan håller polisen på med egentligen. Jävla amatörer!
.
Så bara för att vi har fått ta del av pyttelite information där MH säger att hon är oskyldig så är polisen amatörer?
På vilka grunder?
Om du menar att MH är oskyldig bara för att hon säger det i ett förhör så betyder det ju inte att det är "uppenbart" att hon är det.
Alla som har begått ett mord säger ju att dom är oskyldiga, även om det finns filmbevis så säger dom ändå att dom är oskyldiga.
Det krävs rätt mycket kött på benen för att häkta någon och framförallt flera omhäktningar. Hon är kanske inte skyldigt till allt. Men hon är nog skyldig.
Edit: Ditt uttalande låter som något en kompis till MH skulle sagt.