2022-11-19, 19:57
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vem är den andra misstänkta kvinnan som misstänks för mord.

Om de nu skulle ha samsuttit, hur stor risk är det att den nu släppts kvinnan skulle gå med på att göra något som helst för JJ?

Känner de ens varandra?
Här är tråden om hon som hade samsittning med JJ
(FB) Två skadade (varav en död) hittade i hus utanför Eksjö i Småland (2022-10-31)
Citera
2022-11-19, 19:57
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
(Jag skriver ett svar till dig också eftersom jag hade några felskrivningar i ett liknande svar.)

MH säger att alla tre var i lägenheten, att hon somnade och att TT senare lämnade lägenheten. Dagen efter betedde sig JJ underligt.
.
Förtydligande...MH trodde att TT hade lämnat lägenheten för när hon vaknade så var det bara hon och JJ kvar i lägenheten. Hon misstänkte ingenting när hon vaknade eftersom JJ då sa att TT hade lämnat lägenheten. Var TT var när MH trodde att hon hade lämnat lägenheten är inte klart. Antingen var hon inlåst i badrummet, eller så hade JJ(med familj) redan flyttat henne. MH pratade med JJ och verkar då inte ha fattat att TT redan var död, dödad medan hon sov. Märk att MH förmodligen var ordentlig full och bakfull, med allt vad det medför i reducerad perception och förståelse. JJ lyckades alltså övertyga MH om att TT hade gått hem och allt var normalt. Mycket intressant att MH då inte misstänkte någonting. Som jag fattar det så var det först senare på dagen då hon nyktrat till som hon uppfattade att JJs beteende var underligt.

Tillägg: MH verkar forfarande inte fatta att TT blev dödad medan hon sov.

Andra tillägget: Man undrar ju vad fan polisen håller på med när det är så uppenbart att MH är oskyldig. MH har inte ens en aning om när TT blev dödad utan tror fortfarande att TT blev dödad på Söndagsförmiddagen. Det måste väl klassificeras som tortyr när man isolerar en uppenbart oskyldig person på det sättet? Dessutom har hennes föräldrar lidit helt i onödan. Vad fan håller polisen på med egentligen. Jävla amatörer!

.
Är MH häktad för alla 3 brottsrubriceringar, precis som JJ, har de väl bra med bevisning även på henne? Det krävs ju för att hålla henne häktad?

Förstår inte resonemanget om uppenbart oskyldig alls. Såtillvida det inte är en partsinlaga från MHs bästa kompis eller så. Att sova sig igenom ett mord i samma lilla lägenhet utan innerdörrar, torde vara nästintill omöjligt.

Citera
2022-11-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
(Jag skriver ett svar till dig också eftersom jag hade några felskrivningar i ett liknande svar.)

MH säger att alla tre var i lägenheten, att hon somnade och att TT senare lämnade lägenheten. Dagen efter betedde sig JJ underligt.
.
Förtydligande...MH trodde att TT hade lämnat lägenheten för när hon vaknade så var det bara hon och JJ kvar i lägenheten. Hon misstänkte ingenting när hon vaknade eftersom JJ då sa att TT hade lämnat lägenheten. Var TT var när MH trodde att hon hade lämnat lägenheten är inte klart. Antingen var hon inlåst i badrummet, eller så hade JJ(med familj) redan flyttat henne. MH pratade med JJ och verkar då inte ha fattat att TT redan var död, dödad medan hon sov. Märk att MH förmodligen var ordentlig full och bakfull, med allt vad det medför i reducerad perception och förståelse. JJ lyckades alltså övertyga MH om att TT hade gått hem och allt var normalt. Mycket intressant att MH då inte misstänkte någonting. Som jag fattar det så var det först senare på dagen då hon nyktrat till som hon uppfattade att JJs beteende var underligt.

Tillägg: MH verkar forfarande inte fatta att TT blev dödad medan hon sov.

Andra tillägget: Man undrar ju vad fan polisen håller på med när det är så uppenbart att MH är oskyldig. MH har inte ens en aning om när TT blev dödad utan tror fortfarande att TT blev dödad på Söndagsförmiddagen. Det måste väl klassificeras som tortyr när man isolerar en uppenbart oskyldig person på det sättet? Dessutom har hennes föräldrar lidit helt i onödan. Vad fan håller polisen på med egentligen. Jävla amatörer!

.

Så bara för att vi har fått ta del av pyttelite information där MH säger att hon är oskyldig så är polisen amatörer?
På vilka grunder?
Om du menar att MH är oskyldig bara för att hon säger det i ett förhör så betyder det ju inte att det är "uppenbart" att hon är det.
Alla som har begått ett mord säger ju att dom är oskyldiga, även om det finns filmbevis så säger dom ändå att dom är oskyldiga.
Det krävs rätt mycket kött på benen för att häkta någon och framförallt flera omhäktningar. Hon är kanske inte skyldigt till allt. Men hon är nog skyldig.

Edit: Ditt uttalande låter som något en kompis till MH skulle sagt.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-19 kl. 20:05.
Citera
2022-11-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det där är inget dokument över P7an, det är ett förordnande att läkaren ska göra en undersökning och vilken dag han ska komma in med beslutet. resten är maskat pga sekretess.
P7an har vi inte fått tillgång till. Vet inte om någon har begärt ut den heller.
Det är helg nu så vi kommer ändå inte få något förrens på måndag och då får vi troligtvis från både MH och JJ.
För att förtydliga ännu en gång:
Det dokument som delas frekvent är inte P7an

Ja, tack. Förstår inte varför läkaren vill ge rätten vetskap om att hon skyller på den andre. Hans primära uppgift är att undersöka den häktades psykiska tillstånd. Ska bli intressant att få läsa den på måndag.
Citera
2022-11-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeAlonzo
Nu när det är klarlagt att inget samtal kommit från eller till T´s telefon efter kl. 01:48 så är frågan varför T´s pojkvän blev så orolig att han kontaktade polisen direkt nästa dag?
Han bör alltså ha fått något meddelande under natten som gjorde att han larmade polisen när han hörde/såg det meddelandet.
Detta meddelande bör då kommit från J´s eller M`s telefon!
De har ju bevisligen varit så pass osmarta att de har haft med sig sina mobiler under nattens resa/resor vilket får mig att tro att de även har varit så osmarta att de skickat meddelande/kort på T till pojkvännen!
Det var ju efter att ha hört/sett meddelandet när han vaknade som han reagerade så kraftigt och kontaktade polisen!
Inget samtal/meddelande har ju gått från eller till T´s telefon efter kl 01:48.........
Sug lite på den teorin.

Polisen såg tidigt inte försvinnandet som ett vanligt försvinnande.
Så någonting har ju skett, eftersom polisen i ett tidigt skede slog på stora trumman.
Citera
2022-11-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Den anledningen låter som hitte-på. Men av någon anledning vill hon inte bli påverkad. Varför? Är hon rädd att tappa masken och göra bort sig, trots allas uppfattning om att hon inte bryr sig. Kan "att hon inte bryr sig" bottna i att hon är lite gränslös och inte riktigt har koll på vad man bör/inte bör säga eller göra?

Känns som att du är inne på rätt spår med JJ.

Jag själv dricker inte alkohol längre pga jag blir helt enkelt dum i huvudet och ska börja bråka med alla eller så får jag någon fylleidé som inte går att beskriva i denna värld

Edit: råkade skriva "inte" istället för det rätta "inne"
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-19 kl. 20:06.
Citera
2022-11-19, 20:04
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svisse90
Jag har väldigt dålig koll, men när kan man på ett ungefär räkna med att FUP kommer ut? Direkt efter åtal eller hur funkar de?
Senast några dagar efter åtal finns FUP tillgängligt, ibland är det mycket som behöver maskas, mest bilder. Många verkar vara optimistiska och tro att åtal väcks senvinter/vår. Jag tror det blir senare och hoppas att det blir innan semestrarna.
Citera
2022-11-19, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
En enrumslägenhet brukar sakna sovrum.
Kanske däckade i soffan då. TT o JJ i badrummet
Citera
2022-11-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tror också på det. Det gick ut med att hon var försvunnen från kl 02:30 från början och innan häktning. Varifrån skulle de ha fått det klockslaget.

Sen är jag så säker på att jag har hört den uppgiften – men många vill väldigt gärna att det ska vara trådsanning.

En sak till. Rullman ville inte kommentera om TT följde med t/r McD (i bilen). Alltså det måste varit så. Annars hade han väl sagt: nej, den uppgiften vill vi dementera.

Om du som gör podden läser här och kommer i kontakt med någon av utredarna, kan inte du vara snäll och ställa lite frågor om 02:30 tiden.

Var det ett sms eller röstmeddelande som gick från Toves telefon. Till pojkvännen var det, det är jag säker på.

Det tror jag också, det skedde nånting 0230 för just den tidpunkt var även första häktningsframställan för människorov.
Samtalet innan som pojkvännen ringde verkade ju antingen långt.

Jag tror inte att man vill förstöra den tidpunkten 0230 av anledningen att den är oklar i förhör därav att den sopas igen.

Samma sak gäller nog McD troligen för att hennes telefon åkte med men inte T själv.
Kanske av den enkla anledningen att JJ säger att hon var med i bilen och det inte stämmer.
Citera
2022-11-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Du borde uppdatera dig. Läs tex. inläggen från artiklarna idag i tråden. Inte mycket som stämmer med dina antaganden.

Trist om resonemanget går baklänges i tråden och felaktigheter upprepas - trots att de i närtid redan avfärdats av förundersökningsledaren.

Detta gäller bland annat att det skulle existera ett samtal från Tove kl. 02:30. Det gör det inte, och går du några sidor tbx i tråden från idag - så ser du ju även varför.

Har förundersökningsledare bekräftat att inget samtal skett i Toves telefon efter en viss tid så är det ju bra
Hade de även bekräftat att inget röstmeddelande el sms skickats så hade det ju känts ännu säkrare att ingen aktivitet pågått i Toves tel efter angiven tidpunkt
Citera
2022-11-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njä, grannarna har berättat om spring I trappan.

Ja just det ja. Detta hade fallit i glömska hos mig.
Tysta var dem iallafall. Inget skrattande, pratande, gapande eller ens högljutt gråt.
Bara spring i trappan och dunsande. Sprangs det uppför, nedför eller både och i trappan ?
Citera
2022-11-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Så bara för att vi har fått ta del av pyttelite information där MH säger att hon är oskyldig så är polisen amatörer?
På vilka grunder?
Om du menar att MH är oskyldig bara för att hon säger det i ett förhör så betyder det ju inte att det är "uppenbart" att hon är det.
Alla som har begått ett mord säger ju att dom är oskyldiga, även om det finns filmbevis så säger dom ändå att dom är oskyldiga.
Det krävs rätt mycket kött på benen för att häkta någon och framförallt flera omhäktningar. Hon är kanske inte skyldigt till allt. Men hon är nog skyldig.

Nu kommer jag kanske verka arrogant men från det lilla som läckt ut av MHs vittnesmål så kan man redan med 100% säkerhet fastställa att hon är oskyldig. Det kan man göra med en analys av vad hon vet. Hon vet i stort sett ingenting. Hon har inte en aning om när TT blev dödad. Hon har ingen aning om att TT blev dödad i lägenheten. Hon har ingen aning om att JJ skulle ha dödat TT när hon sov. Hon har ingen aning om att TT var död i lägenheten. Hon har ingen aning om att TT fraktades bort. Hon vet minst om Toves död i hela Sverige. Om hon hade varit inblandad så hade hon vetat mest i hela Sverige. Kontentan är att MH är med 100% sannolikhet oskyldig. Detta kan en tioåring räkna ut. Varför inte polisen?

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in