Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Det hade inte hjälpt mycket när jag målande beskriver hur du hotat och misshandlat mig att skriva på. Hur tänkte du nu?
Fast det blir aningen svårare att dra det så långt. Hur skall du bevisa det?
Då kan du likväl häva ett påskrivet bilköp på det sättet, och hävda att säljaren har hotat dig.
Men i fall med våldtäkterna så handlar det nästan i samtliga fall om KVINNA VS MAN! En fight som blir tämligen orättvis. För de flesta står automatiskt på kvinnas sida från början.
Det blir helt skevt allting. Kvinna mot man. Det är rätt sjukt att det är så, men så är det.
Om mannen kan visa upp att kvinnan har skrivit på, samtidigt som kvinnan inte har tecken på att ha blivit utsatt för våld, så blir det nog ganska svårt för kvinnan att bevisa att hon har blivit våldtagen.
Om mannen samtidigt kan lägga fram en ljudinspelning från hela akten, från början till slut där även själva avtalssigneringen är inspelad, eller ännu hellre, en inspelad video, så är ju kvinnan körd och kommer dessutom själv bli straffad om hon nu på falska grunder har anmält mannen.
Och det är så de hororna skall tas. Spela in vartenda knull, arkivera det på krypterad hårddisk, så har man ryggen fri sen.
Alternativet är att man får sitta i finkan och betala hundratusentals kronor i skadestånd.
Personligen skiter jag i vilket då jag inte behöver jag runt efter fitta, men de som behöver det och riskerar att bli anmälda av bedragarhoror gör nog bäst i att vidta säkerhetsåtgärder.