2022-11-19, 15:02
Medlem
Lillamig72s avatar
Tomtarnas parad idag. Storsamling med diverse eminenta talare om diverse eminenta ämnen. Multitasking…😂😇
Senast redigerad av Lillamig72 2022-11-19 kl. 15:20.
2022-11-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tomtarnas parad idag. Storsamling med diverse eminenta talare om diverse eminenta ämnen. 😂😇
Dom är oerhört många
2022-11-19, 15:29
Medlem
Lillamig72s avatar
Lite mer om Fritjof Persson. En man som nu är kompis med Sofia och engagerar sig i Family United….
”Han har läst på universitetet” Säger Sofia. Som om det ger legitimitet för alla hans uttalanden..

Sorry. Men att ta med Fritjof hjälper inte Family Uniteds kamp om de omhändertagna barnen. Tvärtom.

”Lördagen den 11 september höll vaccinmotståndaren och konspirationsteoretikern Fritjof Persson från partiet ”Populisterna” möte i Robertsfors. ”

”Fritjof Persson har sagt att när svenskarna börjar fatta att folk börjar dö av vaccinet, då ska älgstudsaren fram ”så att vi kan skjuta hela bunten i riksdagen och Folkhälsomyndigheten”. Persson har blivit polisanmäld för detta uttalande.”

”Vem är då Fritjof Persson?
Persson har figurerat djupt inne i den konspirationsteoretiska undervegetationen under många år. Före coronapandemin ansåg Persson att ”massmordet” genomfördes med hjälp av 5G-tekniken. En djupdykning i hans konton på sociala medier avslöjar återkommande hets mot judar, homosexuella och svarta (som han kallar ”negrer”). Persson anser även att världen kontrolleras av ”bankmaffian” och att man bör investera sina pengar i guld.

Kombinationen av konspirationsteorier, hets mot bland annat judar samt talet om en ”bankmaffia” är direkt hämtad från nazismen! Faktum är att Persson under en tid varit knuten till nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen (NMR). Han kom dock att bryta med dessa. Skälet till brytningen var däremot inte att han mognat personligt och lämnat nazismen, utan för att han ansåg att deras ordförande har ett förnamn (Simon) som var för ”judiskt”.”

https://nya.nu/2021/09/15/vaccinmotstandare-spred-logner-langs-vasterbottenskusten-likt-ett-virus/
Senast redigerad av Lillamig72 2022-11-19 kl. 15:43.
2022-11-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dom är oerhört många
Japp, jättemånga! De är säkert 10 st i den stora bonnafesten😂😂😂😂
Bra uppslutning av en befolkning på 9 miljoner människor. Bra jobbat! Ni har hela Sverige med er.
Lutmark säger ju att det är 20000 som följer hans livesändningar..
2022-11-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Japp, jättemånga! De är säkert 10 st i den stora bonnafesten😂😂😂😂
Bra uppslutning av en befolkning på 9 miljoner människor. Bra jobbat! Ni har hela Sverige med er.
Lutmark säger ju att det är 20000 som följer hans livesändningar..
Det där är inte den stora manifestationen mot maktmissbruk utan den stora demonstrationen mot elpriser och diverse annat .
2022-11-19, 16:04
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Sorry blev till fel

No prob. Förstod det. Delar din uppfattning om de galna historierna.
2022-11-19, 16:13
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Hur många ska på Toms fest på Lutarp idag? Det ska bli kul att få träffa alla!

Har du bytt sida? Psykosgenombrott? Hur känner jag igen dig (utan att vi behöver kontrollera varandras förhud som Fritjof föreslår, och jag antar även ’Slutmark’ och ’Familjen’ håller med om)?
2022-11-19, 16:22
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tomtarnas parad idag. Storsamling med diverse eminenta talare om diverse eminenta ämnen. Multitasking…😂😇

Dagens titelspår: https://open.spotify.com/track/41bPaNO419YxaDlO4flBVp?si=kgkaQZOvQASwjMbU5FgA5Q
2022-11-19, 16:45
Medlem
Nu är jag inte på något sätt för antidemokratiska metoder, men tänk så mycket tid och pengar svenska myndigheter skulle tjäna om gänget som sammanstrålar i Lutarp låstes in i ladugården?

Alla verkar köra med samma argument när de går in någonstans och gapar. "Jag är skattebetalare! Ni ska tjäna folket!" Som om alla anställda inom det offentliga skulle finnas där enbart för att tillgodose deras behov närhelst de önskar.

Jag är också skattebetalare och jag vill inte att tjänstemännen ska behöva ägna sin arbetstid åt att förklara för Tom eller Yildiz eller någon annan stjärna hur de bedriver sitt arbete. Vill man veta det kan man gå in på respektive myndighets hemsida och läsa. Är man missnöjd kan man vända sig till en chef och tycker man inte att det hjälper finns JO som tillsynsorgan.

Tycker man att allt är ruttet och korrupt för att man inte får medhåll kan man ta sin foliehatt och låsa in sig i ladugården.
2022-11-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet
Nu är jag inte på något sätt för antidemokratiska metoder, men tänk så mycket tid och pengar svenska myndigheter skulle tjäna om gänget som sammanstrålar i Lutarp låstes in i ladugården?

Alla verkar köra med samma argument när de går in någonstans och gapar. "Jag är skattebetalare! Ni ska tjäna folket!" Som om alla anställda inom det offentliga skulle finnas där enbart för att tillgodose deras behov närhelst de önskar.

Jag är också skattebetalare och jag vill inte att tjänstemännen ska behöva ägna sin arbetstid åt att förklara för Tom eller Yildiz eller någon annan stjärna hur de bedriver sitt arbete. Vill man veta det kan man gå in på respektive myndighets hemsida och läsa. Är man missnöjd kan man vända sig till en chef och tycker man inte att det hjälper finns JO som tillsynsorgan.

Tycker man att allt är ruttet och korrupt för att man inte får medhåll kan man ta sin foliehatt och låsa in sig i ladugården.
De förväntar sig dessutom att varenda en från receptionist till varenda handläggare på socialkontor eller annan myndighet ska kunna svara på frågor om just deras ärende trots att det råder sekretess avseende ärende och bara ett fåtal har vetskap om specifikt ärende
2022-11-19, 17:09
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De förväntar sig dessutom att varenda en från receptionist till varenda handläggare på socialkontor eller annan myndighet ska kunna svara på frågor om just deras ärende trots att det råder sekretess avseende ärende och bara ett fåtal har vetskap om specifikt ärende

HesterMofet och adina precis!

Som grädde på moset så gormar de och jonglerar med begrepp som ’tjänstledig’, ’skyddsobjekt’, ’bevis’ och annat på ett sätt som parafraserar Orwells nyspråk i ’1984’. De hittar på egna definitioner som successivt motsäger sig själva.

Oaktat om något blivit fel och de här typerna skulle vara offer för felaktiga beslut, så kastar de sig ner i varsina kaninhål och slår på efterbrännskamrarna. De skapar psykotiska situationer. De är sina egna värsta fiender i varsina filterbubblor av missuppfattningar, vantolkningar och accelererad frustration.

Att samhället inte är perfekt och att det både fattas felaktiga beslut och ibland underlåts att fatta [rätt] beslut, är klart. Men sättet som Palms ’Familjen’, Lutmarks uppror och Fritjofs diverse aktioner tar sig an detta blir bara mer fel. Deras oförmåga att förstå samhället och t.ex. kritisera detsamma är både fascinerande och förfasande.

Jag imponeras över din ansats att föra ett sakligt resonemang med Palm adina. En *applåd*
2022-11-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
HesterMofet och adina precis!

Som grädde på moset så gormar de och jonglerar med begrepp som ’tjänstledig’, ’skyddsobjekt’, ’bevis’ och annat på ett sätt som parafraserar Orwells nyspråk i ’1984’. De hittar på egna definitioner som successivt motsäger sig själva.

Oaktat om något blivit fel och de här typerna skulle vara offer för felaktiga beslut, så kastar de sig ner i varsina kaninhål och slår på efterbrännskamrarna. De skapar psykotiska situationer. De är sina egna värsta fiender i varsina filterbubblor av missuppfattningar, vantolkningar och accelererad frustration.

Att samhället inte är perfekt och att det både fattas felaktiga beslut och ibland underlåts att fatta [rätt] beslut, är klart. Men sättet som Palms ’Familjen’, Lutmarks uppror och Fritjofs diverse aktioner tar sig an detta blir bara mer fel. Deras oförmåga att förstå samhället och t.ex. kritisera detsamma är både fascinerande och förfasande.

Jag imponeras över din ansats att föra ett sakligt resonemang med Palm adina. En *applåd*
Den senaste som härjade runt på socialkontoret talar om att hon inte har vårdnaden och vill ändå ha information om sitt barn .
Att de dessutom tycker att det är märkligt att ett socialkontor har en massa handläggare är också märkligt med tanke på inom hur många områden en socialtjänst jobbar .De verkar dessutom inte förstå att arbetsområden sällan överlappar varandra och att handläggare som jobbar med ekonomiskt bistånd inte har hand om äldrestöd eller barnärenden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in