2022-11-18, 12:09
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Ja exakt hon (Lilla Hjärtat) dog av socialtjänstens inkompetens och ansvarslösthet som så många andra har gjort.

Snälla utbilda dig innan du kommer med fräcka okunniga anklagelser.

Du missförstår:

Du skrev att socialtjänsten aldrig lämnar tillbaka barn. Det är fel. Ett välkänt exempel är Gustafsson.

Jag har inte anklagat dig för något utan visat att du haft fel i sak.
2022-11-18, 12:18
Medlem
Citat:
Du har ingen aning om nåt det är uppenbart. Socialtjänsten har skadat människor i årtionden. De tar livet av både barn och vuxna. Det som krävs är just att stoppa tystnaden. Inga barn kommer hem någonsin vad är det du inte förstår. De lämnar aldrig hem något barn. Vi ska rädda våra barn. Kan du förstå
Det omhändertas ca 4000 barn enligt LVU per år dvs en mycket liten andel av Sveriges barn , få i befolkningen har ens träffat en enda person som någonsin haft med socialtjänsten att göra angående barn
Senast redigerad av adina 2022-11-18 kl. 12:25.
2022-11-18, 12:19
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Är din historia lika verklighetsfrånvarande som Toms så förstår jag varför ingen tar dig på allvar.
Jag känner Tom sen lång tid tillbaka. Hans verklighet stämmer ju inte med verkligheten alla andra ser. Han har ju blivit helt galen. Ser ni inte han är sjuk och behöver hjälp?
Hans far var en hedersman. En riktig kämpe som levde för djuren. Hade en kontroll som hittade två skitfel som rättades till på några timmar.Att påstå det tragiska som hände beror på det är ju bara pinsamt. Kontrollanten är säkert inte den bästa men finns gränser.
Kolla upp fakta, så ser man ju att allt han påstår är lögner. Att han målar upp en bild av sig själv som någon gud som kan och vet allt är ju bara pinsamt. Han är ingen bonde och har ingen kunskap om djur. Ser ni inte det själva? Är aldrig hemma så grannar får göra det nödvändigaste för djuren ska ha det hyfsat. Kan ärligt säga att 99% av det han säger är lögner. Det vet alla som känner till familjen. Han kan lura sina internet vänner som tror på hans lögner. Men kolla fakta så ser man direkt han är sjuk.

Hasselassefrasse. Du citerar och svarar nog fel alias. Jag är kritisk mot både Palm och Lutmark. Jag har ingen historia i detta.
2022-11-18, 12:23
Medlem
Citat:
Vem är du då? Sitta och kasta skit på människor bakom ett hemligt konto är inte värdigt. De människor som Tom hänger ut utövar psykiskt våld not människor.

Vad menar du med bakgrundsfakta, du måste ju mena det som de lögnaktiga myndigheterna har skrivit då eller?

PS det finns säkerligen tjänstemän eller andra anställda från staten som inte ljuger eller är korrupta. Dessa har vi tyvärr inte råkat ut för
Du säger ju emot dig själv hela tiden.. Tom kör ju själv psykiskt våld. Han har ju hängt ut privat personer,trevliga poliser,receptionister och fan vet alla.. Ni utför ju för sjutton det ni hatar???
Om barnen lever i misär och föräldrarna inte klarar av föräldrarskapet, det ör bakgrundsfakta tycker jag. Man ska bo i ett tryggt boende, ekonomiska förutsättningar, drog och alkoholkontroll, inga psykiska besvär. Ha ett tillstånd så man klarar av kraven för att ha barn eller djur.
Ni tänker kanske annorlunda… Men jag skulle inte hjälpa någon som inte klarar av detta.. Jag bor i samma stad som en av föräldrarna ni vill hjälpa.. Och de är knappt kapabla att torka sig själv i arslet.
2022-11-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Du säger ju emot dig själv hela tiden.. Tom kör ju själv psykiskt våld. Han har ju hängt ut privat personer,trevliga poliser,receptionister och fan vet alla.. Ni utför ju för sjutton det ni hatar???
Om barnen lever i misär och föräldrarna inte klarar av föräldrarskapet, det ör bakgrundsfakta tycker jag. Man ska bo i ett tryggt boende, ekonomiska förutsättningar, drog och alkoholkontroll, inga psykiska besvär. Ha ett tillstånd så man klarar av kraven för att ha barn eller djur.
Ni tänker kanske annorlunda… Men jag skulle inte hjälpa någon som inte klarar av detta.. Jag bor i samma stad som en av föräldrarna ni vill hjälpa.. Och de är knappt kapabla att torka sig själv i arslet.
De måste väl ta med varenda människa som söker hjälp och är villiga att berätta hur de anser att de blivit felbehandlade av myndigheter för att få ihop material att visa och försöka få det till att somliga kanske är lite udda men fungerande
2022-11-18, 12:40
Medlem
Citat:
Det där med lejonföda är ju en annan person som påstår att denna John har sagt. Men jag har ingen direkt koll på den där John så kommer inte försvara honom.
Fast det är allmänt känt.. Där ser du ett exempel på hur trovärdig Tom är. Bakgrundsfakta är ju lite A och O för att få med människor..
Att du som företräder barn inte ifrågasätter detta är en gåta för mig.
Sveriges största rasist och homofob..
2022-11-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det omhändertas ca 4000 barn enligt LVU per år dvs en mycket liten andel av Sveriges barn , få i befolkningen har ens träffat en enda person som någonsin haft med socialtjänsten att göra angående barn

Märkligt påstående när vart tionde barn orosanmäls under ett år.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/orosanmalningarna-okar--beror-var-tionde-barn/
2022-11-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Märkligt påstående när vart tionde barn orosanmäls under ett år.

https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/orosanmalningarna-okar--beror-var-tionde-barn/
Inte särskilt märkligt, det blir ingen åtgärd vid de flesta anmälningar . En massa instanser har skyldighet att anmäla vid oro , somliga privatpersoner sysslar också med att anmäla av personliga skäl för att de är arga på någon .

För några år sedan startades det 30 000 utredningar hälften lades ned utan åtgärd medan hälften utmynnade i någon insats
Insatsen kan vara saker som kontaktfamilj , kontaktperson , stöd i hemmet osv bara kring 4000 insatser blev ett lvu.
2022-11-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte särskilt märkligt, det blir ingen åtgärd vid de flesta anmälningar . En massa instanser har skyldighet att anmäla vid oro , somliga privatpersoner sysslar också med att anmäla av personliga skäl för att de är arga på någon .

För några år sedan startades det 30 000 utredningar hälften lades ned utan åtgärd medan hälften utmynnade i någon insats
Insatsen kan vara saker som kontaktfamilj , kontaktperson , stöd i hemmet osv bara kring 4000 insatser blev ett lvu.

Om det kommer in en orosanmälan om ett barn ska soc normalt ta kontakt med familjen i samband med förhandsbedömningen, således är det väldigt många familjer som haft kontakt med soc.
2022-11-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Om det kommer in en orosanmälan om ett barn ska soc normalt ta kontakt med familjen i samband med förhandsbedömningen, således är det väldigt många familjer som haft kontakt med soc.
Uppenbarligen startas det inte några utredningar på var 10: e barn eftersom antalet utredningar ligger på en helt annan nivå . Det intressanta när siffror dyker upp vore att det redovisades hur många ärenden som mer eller mindre avfärdas för att privatperson lämnar in anmälningar efter anmälningar samt då även där anmälningsskyldiga anmäler för att ett barn säger något som låter konstigt men som har en alldeles normal förklaring typ mamma sover hela dagarna när det i själva verket betyder att hon ibland jobbar extra på natten
2022-11-19, 11:45
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Hur många ska på Toms fest på Lutarp idag? Det ska bli kul att få träffa alla!
2022-11-19, 13:55
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Hasselassefrasse. Du citerar och svarar nog fel alias. Jag är kritisk mot både Palm och Lutmark. Jag har ingen historia i detta.
Sorry blev till fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in