Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Att mannen måste kunna bevisa samtycke är ett problem ja. Nu kan kvinnan påstå att hon fryste och inte kunde säga nej. Givetvis bör det ställas krav på att kvinnan sagt ifrån.
Grejen är ju att det kräver ditt samtycke för att jag ska sitta i ditt vardagsrum och dricka bärs också. Självklart kan du förvisso bjuda över mig på en bärs, och i smyg ringa snuten och hävda att jag brutit mig in mot din vilja. Jag kan dock argumentera för att jag fan trodde att det var helt okej eftersom du ju för i helvete bad mig komma över och dricka bärs.
Om du tror att du kan få mig fälld för någon fånig teknikalitet som ”Nämen, jag sa bara till honom att komma och dricka bärs. Inte att han fick sitta just i vardagsrummet” så tror du fel. Om du dessutom tror att jag skulle komma undan med att jag flinar och visar ett kontrakt där du godkänner att jag får vara i ditt vardagsrum om polisen hittar dig blodig och blåslagen tror du också fel.
Om du är med en brud i sängen som ”fryser” så trycker du ju inte kuken i henne. Och du kommer inte komma undan med att ni skrev kontrakt om det. Kan du däremot likt bärsen i vardagsrummet argumentera för att du hade all anledning att tro att hon ville ligga så är det liksom inte ett problem.
En anmälan i stil med ”Ja, jag bjöd hem honom för att knulla. Det var vad vi kom överens om. Och ja, vi knullade och det var okej. Men han tog mig också på brösten utan att fråga. Så nu är jag våldtagen” kommer liksom inte flyga.
Man får alldeles självklart inte trycka in kuken i folks analer utan samtycke. Om du ändå gör det, och hon ber dig sluta så får du givetvis problem om du då fortsätter pressa in kuken. Jag anser inte att det är ett problem med lagstiftningen, det är i så fall du som har problem om du anser att det borde vara helt tillåtet.
Avsiktliga feltolkningar i stil med att man numera verbalt måste fråga vilket av brösten man avser slicka är bara dumheter. Lika relevant som att påstå att det tydligen är helt jävla lagligt att köra hur fort man vill så länge det inte finns fartkameror.