2022-11-19, 12:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tramsa inte nu, jag pratar inte ens om falska anklagelser utan bara hur det är ibland man träffas och det hettar till så man knullar 7 gånger den natten och i efterhand om vi är ärliga hur mycket uttryckt samtycke finns för varje moment? Finns ju massa våldtäkter att "hitta på" om man så vill och är ju det jag säger att det är sjukt att man kan "råka" våldta någon. Frågar någon dig om du frågade om lov och du säger nej så är det våldtäkt så att hon kom 5 gånger spelar ingen roll. Har en våldtäkt faktiskt skett här eller var hon sur för att du inte ville träffa henne igen?

Exemplet som togs upp i debatten på SVT var inte att byta ställning utan det handlade om att gå från vaginalt sex till analt sex.
Om vi antar att situationen var sådan att de hade sex vaginalt bakifrån och han hade ett finger i hennes rumpa, och hon njöt av detta. Sedan kör han plötsligt in kuken därbak istället, utan att kolla att detta är OK med henne. Han ser inte hennes ansiktssuttryck eller någonting annat som tyder på samtycke då hon har ryggen mot honom.
Tycker du att det är rimligt att man tar sig såna friheter? Vi antar nu att dessa två personer inte var i en relation med varandra.
Citera
2022-11-19, 12:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det har såklart funnits fall där det kommit fram att kvinna ljugit om våldtäkt och då skulle det vara enkelt att ge henne samma straff som skulle ha delats ut till mannen som hon falsk anklagade.
De fallen där det kommit fram genom konkret bevisning går nog ganska enkelt att räkna på en hand, typ.
Citera
2022-11-19, 12:18
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, det var för att mannen hade påbörjat analsex utan att kolla med kvinnan först att hon var med på det. Obegripligt att advokaten inte ansåg att det skulle vara ett brott, det säger mer om hennes olämplighet än nånting annat.

Hur vet du det? Det är ju vad kvinnan påstår.

Han hade ju kört upp ett finger i röven på henne, vilket hon tyckte var skönt.
Det framkommer att han hade sedan börjat köra in kuken i röven på henne, varpå hon sa att han skulle sluta. Han slutade.
Men ÄNDÅ blev han anmäld för våldtäkt.

Jag har svårt att tänka mig att han bara tog sin kuk, och plötsligt, utan någon som helst glidmedel, på en millisekund körde in hela den i röven på kvinnan.

Snarare var det så att han i så fall påbörjade att stoppa in den, och när kvinnan började tycka att det är obekvämt, så sa hon sluta, vilket framkommer han också gjorde.

Men då återkommer jag till det som jag påstår. Skall man då fråga lov om varje moment eller?

Får jag köra in kuken i röven på dig? Svar: "Ja".

1. Mannen kör in kuken i röven på kvinnan.
2. Mannen drar ut kuken ur röven på kvinnan.
3. Mannen kör in kuken i röven på kvinnan igen, men UTAN att fråga denna gång - men nu säger kvinnan, "Aj, det gör ont, dra ut den! Varför frågade du inte om du kunde få köra in den igen?"

Kvinnan påstår att hon har blivit analt våldtagen, och det kanske t.o.m finns tecken på mindre skador runt analöppningen. Mannen blir dömt för våldtäkt, får sitta i fängelse och betala kvinnan 100.000 kr.

Och så ser det ut idag. Den som bäst kan snacka för sig under den juridiska processen vinner, lite beroende på vad för bevisning det finns.
Citera
2022-11-19, 12:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny

Det är inbyggt i kvinnan att vara en förförisk bedragare. Folk verkar bara inte fatta detta.

Detta säger precis allting om din inställning till kvinnor och därmed din inställnig till lagen. Då vet man att man inte kan ta din åsikt på allvar.
Citera
2022-11-19, 12:20
Medlem
Citat:
Detta säger precis allting om din inställning till kvinnor och därmed din inställnig till lagen. DÅ vet man att man inte kan ta din åsikt på allvar.

Detta sa däremot väldigt mycket om kvinnorna i Sverige idag, han hade rätt.
Citera
2022-11-19, 12:21
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
De fallen där det kommit fram genom konkret bevisning går nog ganska enkelt att räkna på en hand, typ.

Enligt någon "Professor: 5 procent av anmälda sexövergrepp kan vara falska": https://www.dn.se/nyheter/sverige/professor-5-procent-av-anmalda-sexovergrepp-kan-vara-falska/ bara i Malmö.

Jag gissar på att det handlar om mer än 5%, men det är bara spekulationer från min sida, samma gäller nog våldtäkter. Kanske finns mer statistik på det, någon?
Senast redigerad av Kackotopi 2022-11-19 kl. 12:23. Anledning: Omformulering.
Citera
2022-11-19, 12:22
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Det är överdrifter å det grövsta alltihop. De absolut flesta människor har inga problem med att kommunicera med varandra genom blickar, beröring, ord och sunt förnuft.

Men det hjälper ju INTE när det finns fullt med kvinnliga bedragare! Och när de juridiska processerna ser ut som de gör, där det i princip alltid är kvinnan som anses vara offret och mannen förövaren.

Kvinnan och mannen är inte jämlik på det sättet. På papper kanske, men inte i verkligheten.
Citera
2022-11-19, 12:24
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Detta säger precis allting om din inställning till kvinnor och därmed din inställnig till lagen. Då vet man att man inte kan ta din åsikt på allvar.

Tvärtom, det säger mer om DIN inställning till kvinnor och därmed din inställning till lagen.

Tala inte om för mig hur verkligheten ser ut när detta är mitt arbete och jag har full inblick i hur det ser ut.

Jag talar bara om något som är väldigt smärtsamt för väldigt många att ta in.
Citera
2022-11-19, 12:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hur vet du det? Det är ju vad kvinnan påstår.

Han hade ju kört upp ett finger i röven på henne, vilket hon tyckte var skönt.
Det framkommer att han hade sedan börjat köra in kuken i röven på henne, varpå hon sa att han skulle sluta. Han slutade.
Men ÄNDÅ blev han anmäld för våldtäkt.

Jag har svårt att tänka mig att han bara tog sin kuk, och plötsligt, utan någon som helst glidmedel, på en millisekund körde in hela den i röven på kvinnan.

Snarare var det så att han i så fall påbörjade att stoppa in den, och när kvinnan började tycka att det är obekvämt, så sa hon sluta, vilket framkommer han också gjorde.

Men då återkommer jag till det som jag påstår. Skall man då fråga lov om varje moment eller?

3. Mannen kör in kuken i röven på kvinnan igen, men UTAN att fråga denna gång - men nu säger kvinnan, "Aj, det gör ont, dra ut den! Varför frågade du inte om du kunde få köra in den igen?"

Kvinnan påstår att hon har blivit analt våldtagen, och det kanske t.o.m finns tecken på mindre skador runt analöppningen. Mannen blir dömt för våldtäkt, får sitta i fängelse och betala kvinnan 100.000 kr.

Och så ser det ut idag. Den som bäst kan snacka för sig under den juridiska processen vinner, lite beroende på vad för bevisning det finns.

JA, om du ska ha analsex med en kvinna du inte känner är det självklart att du kollar först att hon också vill detta. Allt annat är orimligt, och jag förstår att du råkar i problem om du tror att gemeneman tycker att det är OK att få en kuk i röven utan samtycke.

Självklart behöver man inte kolla av att det är OK under hela tiden man kör på, däremot när man går från vaginalt till analt sex ska man självklart kolla av det först. Jag har aldrig någonsin varit med om att detta är ett problem när jag har haft sex med någon, har du?

Jag pratar om vad advokaten och andra utgått ifrån när de kritiserat domen, nämligen att det var så händelseförloppet gick till. Om det sedan inte var så, och det inte har framkommit i domen att det var så det gick till, då blir diskussionen en annan.
Citera
2022-11-19, 12:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tvärtom, det säger mer om DIN inställning till kvinnor och därmed din inställning till lagen.

Tala inte om för mig hur verkligheten ser ut när detta är mitt arbete och jag har full inblick i hur det ser ut.

Jag talar bara om något som är väldigt smärtsamt för väldigt många att ta in.

Nej, du generaliserar utifrån dina egna uppfattningar och ditt förakt mot kvinnor. Det lyser igenom tydligt.
Citera
Medlem
Citat:

Precis det är där vi hamnat, mammen måste fråga innan varje juck.
Romantiskt.

Verkligheten är förstås att man sällan frågar utan känner av läget och trappar upp sexet, detta har fungerat utmärkt i alla tider men inta idag i Sverige. Något hände, plötsligt tappade kvinnorna helt förmågan att säga nej om de inte vill och ansvaret för det är förstås som alltid mannens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasnaoki
100% snubbar som är rädda för att de inte förstår gränser i denna tråd. Slår vad om att ni alla har spänt fast en gagball alldeles för hårt och analknullat en ovillig ung och utsatt flicka.

Ni är alla äckliga, och detta är varför jag hatar män som grupp.

Ja, så blir det i feminism-Sverige till slut att alla utsatta småflickor vill bli anaknullade och få en kuk nedtryckt i halsen av manipulativa män som är sterila. One night stands är farligt för könsorganet och om man dricker sig redlös kan man istället podda eller näthata folk med anonyma konton, varför ska en man ut och ha roligt och tillfredsställa kvinnor för?

Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Bra att männen på Flashback som är verbalt svaga och röstar AfS får tips.

Alla som skriver raljanta inlägg är nog verbalt svaga och/ eller utrustade med en rätt svag mental förståelse. Exemplen är alltid en borderlinebrud som får ågren dagen efter. Om man träffats på krogen, snackat, hånglat och tagit en taxi hem och stämt av att det är ok så torskar man inte för våldtäkt. Det är väldigt svårt att bli dömd för våldtäkt. Oavsett vad Alexander Bard utan bevis presenterar om en pandemi av ideologiskt drivna illuminati-advokater som är ute efter att fängsla män.

Ja eller Haveristerna som i flera år trakasserar Wallin för att hon var ute efter att fängsla Axel för något som absolut inte har hänt. Alla här som skriver raljanta inlägg är som du redan har konstaterat verbalt svaga och/ eller utrustade med en rätt svag mental förståelse som inte sträcker sig ens halvvägs av din intergalaktiska förståelse. Det är fysiskt omöjligt att torska för våldtäkt om man på fyllan lockar hem småflickor som man sedan våldtar och hotar med att hänga ut och de vänder sig till polisen.

För vilken lättmanipulerad småflicka vågar egentligen dra det hela rättsligt och riskera få flera års negativ uppmärksamhet från psykopatiska poddare och annat?
Senast redigerad av AdvokatEmma 2022-11-19 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in