2022-11-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag är säker på att båda kommer skylla på den andra men samtidigt ge upp angående att de flyttat kroppen. Att bara åka dit för griftefrid är absolut inte lika allvarligt. De kommer nog säga att de fick panik trodde de fick skulden för vad den andra gjort och kände sig tvingade att hjälpa till att då bort kroppen. MH säger att hon var avdäckad medan JJ kör på att det hände på McDonalds. Finns inte stark bevisning på vem som gör vad kommer det bli svårare om de skyller på varandra.

Genialiskt uttänkt isf, JJ kanske innehar den höga intelligens som det talats om i denna tråd. Dock så kan båda numera dömas skyldiga till mord även om dem skyller på varann, om bevisen pekar på samförstånd (om jag fattat det rätt). Men är bevisen svaga så kanske utfallet blir annat.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack då hörde jag fel
Ja vilken rövarhistoria
Dom höga ljuden som grannen hörde borde ju MH också ha hört???

Man kan ju tycka det. MH har säkert förklarat det med att hon var så däckad efter kvällens hårda festande att hon inte hörde nåt. Men det är bara min spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Nyheter får de inte ta del av. De har restriktioner som förbjuder det.
Nej, inte sedan andra häktning 2/11 där de har lättat på vissa restriktioner vilket innebär de får tillgång till ”följa vad som händer i omvärlden” och ”inneha tidskrifter och tidningar”.

Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Nej det får dom inte , besöksförbud är en av restriktionerna
Ja, därför reagerade jag på uttalandet att Maja har fått ”påhälsning av närstående”
Citera
2022-11-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Har hon fått påhälsning av närstående? Jag satt och funderade på det häromdagen, ifall de får lov att ha någon form av kontakt (såklart bevakade) med sina närstående? Vill närstående ens ha någon kontakt med dem?

Läste nåt inlägg för länge sen om att MH fått besök av närstående pga dennes förälders försämrade hälsotillstånd så med denna variabel medräknad i allt som skett så tänker jag att man har svårt att hålla sig till en lögn.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det var jag som frågade efter källa eftersom ett rörelsemönster skulle kunna vara en ridning veckan innan samt dagen efter i samma område. ( säger inte att så är fallet) Jag tycker du tolkar mig fel när jag ber om en källa. Allt är ju inte svartvitt. Jag köper dessutom inte MH story. Men sanningar och rykten skapas när inte källor uppges osv. Tycker frågan är rimlig och att den ställs säger inget om vad jag anser om deras skuld eller inte skuld. Den slutsatsen är det du som gör. Hela tråden är väl till för att vrida och vända på allt. Jag har varit med som start och är från Vetlanda så känner jag har rätt bra koll på faktan ändå.

Ursäkta om jag lät hård! Inte min mening. Var flera som bad om källa till mitt inlägg och jag bara ser det självklart då åklagaren gått ut flera gånger och förklarat varför de är misstänkta. Och det är bland annat för deras rörelsemönster. Jag tycker det är överhängande bevisning. Men om man säger det så självklart beror det på att någon tagit med MH mobil när kroppen dumpats.

Jag tror att oavsett vilken bevisning som finns så är längtan efter ett alternativt händelseförlopp mycket större så inget spelar roll.

Åter igen, inte min mening att låta hård. Men jag tycker det är frustrerande att man väljer att bortse från fakta gång på gång pga önsketänkande att man är smartare än åklagaren
Senast redigerad av Kellywoman 2022-11-18 kl. 22:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Då var det pojkvännen trots allt!?! Ärendet avslutat, inget mer att undra över...
Jag antar att du menade JJs hem?
Hur fick du det till att pojkvännen är skyldig?
Jag hade hört fel
Inget är sagt om att det skedde i bostaden
Det är visst Maja som öppnat sig och hon säger att JJ är skyldig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Dagens heta nyheter kring MH får henne knappast att se bättre ut. Nedan är från Grevens som vanligt eminenta sammanfattning. Källorna ser jag som trovärdiga, SR har oftast en god publicistisk etik. Däremot är det brottsstycken, och saker kan ha missats att tagits med.

Men givet det material vi har, är MHs utspel som vi sett publicerade i dag, högst osannolika.

Mina kommentarer i fetstil nedan.

- Enligt undersökningen lider MH inte av allvarlig psykisk störning och hade ingen psykisk störning vid brottet. (SR)
Där rök det kanske starkaste ässet hos MH.

- JJ hamnade i bråk med Tove på Nöjet och de har alla tre gått hem tillsammans för att reda ut bråket.
Så kan det självklart gått till, men jag har mycket svårt att se att MH är helt neutral här, timmarna innan har hon festat med JJ, inklusive förfest.

- I lägenheten har MH lagt sig och vilat för att hon var alkoholpåverkad, medan Tove och JJ satt sig i köket för att prata.
Jaha, det betyder att hon, som den "sovande kompisen" sovit sig igenom att hon själv trillat så att det, enligt grannen, "skakat i hela taket". Om man nu ska tro JJ, vilket ju är samma story som MH försöker linjera med. MHs story svajar högst betänkligt, och värre ska det bli.

- MH uppger att ingen var våldsam mot Tove i lägenheten
Hur vet MH det? Hon sov ju.

- MH vaknar och Tove lämnar lägenheten
Vad bra, då är allt frid och fröjd. Men då är det, som sagt, svårt för MH att skylla på JJ. Alla mådde ju prima när TT gick.

- MH skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig. (SR)
Detta är märkligt. MH nämner att hon sover, och när hon vaknar går TT iväg från lägenheten. Hur kan hon skylla på JJ, TT går ju i väg från lägenheten oskadd. Dessutom hade ju ingen varit våldsam mot TT i lägenheten. Men fine, hon kanske menar att JJ gick efter TT när denna lämnat lägenheten och då skadat TT? Men det nämner hon ju inte, vilket ju hade varit en högst viktig detalj att nämna. Det är märkligt.

- MH upplever att JJ betedde sig märkligt dagen efter och tror att JJ kan ha med Toves död att göra
Men varför, igen: TT gick ju iväg, och mådde bra. Ingen hade varit våldsam mot TT i lägenheten.

Som sagt, ovan är brottsstycken, MH har självklart sagt mer saker än ovan. Men det vi sett visar upp en högst osannolik historia från MH.

Ha ha ja, det låter onekligen lite trassligt för henne när man lägger upp det så.
Citera
2022-11-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Man kan ju tycka det. MH har säkert förklarat det med att hon var så däckad efter kvällens hårda festande att hon inte hörde nåt. Men det är bara min spekulation.

Som sagt av vittnen o döma så var MH aldrig riktigt full när hon kom hem efter utekvällar.....o JJ skulle väl köpa mat åt två personer....(vet att hon kom ut med lite mat visserligen).....Varför vände JJ upp till lägenheten efter att hon stött på Grannen.....troligen för o säga ngt till MH....tänker jag...
Citera
2022-11-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
02:30 var förmodligen runt när dunkandet hördes av grannarna?

Från start var det väl att JJ & MH sagt att TT lämnat dom vid den tiden för att åka hem?
Citera
2022-11-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
"Samtal" det är inte det samma som sms/röstmeddelande ?

Jag tror ju inte polisen reagerade så snabbt efter T samtal med pojkvän där hon säger att allt är bra ???

Borde ju vara något röstmeddelande alt sms som pojkvännen såg när han vaknade på morgonen/förmiddagen som gjorde han kontaktade polis
För att tydliggöra då:
SAMTAL SMS MMS etc

Jag som tog för givet att man skulle förstå samtal mm när jag skrev det.

För att lämna röstmeddelande behöver du göra ett SAMTAL.
Citera
2022-11-18, 22:49
Medlem
Citat:
. Ja troligtvis lär hon skylla på det att hon var däckad
Jag tror att båda är skyldiga sen exakt vem som gjort vad lär nog komma fram
Citera
2022-11-18, 22:50
Medlem
Citat:
Enligt P4 fick hon höra att TT skulle lämna lägenheten som uppenbarligen inte hade väckt så mycket uppmärksamhet som ljudet av någon som slog en spik i väggen som grannen beskrev det som. Så det låter inte särskilt troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in