Citat:
Ursprungligen postat av
Wattweke
Det var jag som frågade efter källa eftersom ett rörelsemönster skulle kunna vara en ridning veckan innan samt dagen efter i samma område. ( säger inte att så är fallet) Jag tycker du tolkar mig fel när jag ber om en källa. Allt är ju inte svartvitt. Jag köper dessutom inte MH story. Men sanningar och rykten skapas när inte källor uppges osv. Tycker frågan är rimlig och att den ställs säger inget om vad jag anser om deras skuld eller inte skuld. Den slutsatsen är det du som gör. Hela tråden är väl till för att vrida och vända på allt. Jag har varit med som start och är från Vetlanda så känner jag har rätt bra koll på faktan ändå.
Ursäkta om jag lät hård! Inte min mening. Var flera som bad om källa till mitt inlägg och jag bara ser det självklart då åklagaren gått ut flera gånger och förklarat varför de är misstänkta. Och det är bland annat för deras rörelsemönster. Jag tycker det är överhängande bevisning. Men om man säger det så självklart beror det på att någon tagit med MH mobil när kroppen dumpats.
Jag tror att oavsett vilken bevisning som finns så är längtan efter ett alternativt händelseförlopp mycket större så inget spelar roll.
Åter igen, inte min mening att låta hård. Men jag tycker det är frustrerande att man väljer att bortse från fakta gång på gång pga önsketänkande att man är smartare än åklagaren