2022-11-18, 21:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag skrev ett inlägg, men vet inte vad som hände, det försvann då jag försökte få fram dina andra bild. Och i det inlägget hade jag också skrivit att det var dina bilder!

Att stegen skulle böja sig för en kropp, det är inte heller sannolikt. Den ska klara av tunga männiksor och människor som bär barn.Flera människor samtidigt. Stegen är naturligtvis böjd (fasiken vad fult) av den anledningen att den annars skulle omöjliggöra att fönstret skulle kunna öppnas.(

Nä, man slänger inte kroppar från tredje våningen, inte heller från gaveln.
Jag tror att man är rädd att det ska låta, att en kropp ska synas falla och att om någon kommer och kollar, parkerar sin bil ser en kropp ligga där!
Det var mitt i natten.
Citat:
Så din teori, via källaren verkar ju helt klart det logiska. Då också för att man inte vill synas från gatan (huvudentrén) som är upplyst både på gatan och kanske även vid ingången.
Citera
2022-11-18, 21:11
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är det något att höra på? Tidigare avsnitt har ju bara varit trams och upprepande av fakta vi redan har.

Är väldigt mycket beskrivning utav alla tre i detta avsnittet, från vänner oså
Citera
2022-11-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En exakt tid. JJ mobil kopplar mot Wi-Fi/router hemma?

Ett klassiskt ”GM kom hem” bevis i tidslinje från IT-forensiker.

Min bedömning är att det handlar om en felsägning. Bedöm själv, men tror han vill få sagt 02:00-02:45.

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-har-ar-polisens-nya-uppgifter-om-toves-dod
Senast redigerad av Heretic77 2022-11-18 kl. 21:24.
Citera
2022-11-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är det något att höra på? Tidigare avsnitt har ju bara varit trams och upprepande av fakta vi redan har.

Just det här avsnittet är okej. Intervjuer med vänner till de inblandade. Har lyssnat 20 minuter in i den nu.
Citera
2022-11-18, 21:15
Medlem
argusmaximuss avatar
Dagens heta nyheter kring MH får henne knappast att se bättre ut. Nedan är från Grevens som vanligt eminenta sammanfattning. Källorna ser jag som trovärdiga, SR har oftast en god publicistisk etik. Däremot är det brottsstycken, och saker kan ha missats att tagits med.

Men givet det material vi har, är MHs utspel som vi sett publicerade i dag, högst osannolika.

Mina kommentarer i fetstil nedan.

- Enligt undersökningen lider MH inte av allvarlig psykisk störning och hade ingen psykisk störning vid brottet. (SR)
Där rök det kanske starkaste ässet hos MH.

- JJ hamnade i bråk med Tove på Nöjet och de har alla tre gått hem tillsammans för att reda ut bråket.
Så kan det självklart gått till, men jag har mycket svårt att se att MH är helt neutral här, timmarna innan har hon festat med JJ och skickat roliga poster i some. Nåväl.

- I lägenheten har MH lagt sig och vilat för att hon var alkoholpåverkad, medan Tove och JJ satt sig i köket för att prata.
Jaha, det betyder att hon, som den "sovande kompisen" sovit sig igenom att hon själv trillat så att det, enligt grannen, "skakat i hela taket". Om man nu ska tro JJ, vilket ju är samma story som MH försöker linjera med.

- MH uppger att ingen var våldsam mot Tove i lägenheten
Hur vet MH det? Hon sov ju.

- MH vaknar och Tove lämnar lägenheten
Vad bra, då är allt frid och fröjd. Men då är det, som sagt, svårt för MH att skylla på JJ. Alla mådde ju prima.

- MH skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig. (SR)
Detta är märkligt. MH nämner att hon sover, och när hon vaknar går TT iväg från lägenheten. Hur kan hon skylla på JJ, TT går ju i väg från lägenheten oskadd. Dessutom hade ju ingen varit våldsam mot TT i lägenheten. Men fine, hon kanske menar att JJ gick efter TT när denna lämnat lägenheten och då skadat TT? Men det nämner hon ju inte, vilket ju hade varit en högst viktig detalj att nämna. Det är märkligt.

- MH upplever att JJ betedde sig märkligt dagen efter och tror att JJ kan ha med Toves död att göra
Men varför, Tove gick ju iväg, och mådde bra. Ingen hade varit våldsam mot TT i lägenheten.

Som sagt, ovan är brottsstycken, MH har självklart sagt mer saker än ovan. Men det vi sett visar upp en högst osannolik historia från MH.
Citera
2022-11-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Inte helt omöjligt. Man vet ju inte hur hon funkar liksom. Kanske blev helt stel av skräck och låtsades sova för att hon va rädd. Att JJ iallafall är skyldig tycker jag grannen vittnar om när han säger att hon va stressad. Vi får se hur det utvecklas

Varför vill nästan alla bortförklara Majas medverkan? Jag tror inte hon sov. Jag tror hon ljuger för att skylla ifrån sig.
Citera
2022-11-18, 21:18
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Ja, alltså förstår om det inte är helt identiskt. Men problematiskt om dem inte kan avgöra vem som slagit med hammaren/strypt/hoppat på huvud/slängt ut via fönster eller vad som nu hänt.

Tänkte på artikeln i Aftonbladet där det stod att de skyllde på varandra. Eller i varje fall den ena som skyller på den andre som i sin tur nekar.

Jag har för mig att man kan ljuga i tingsrätten, men i hovrätten måste man tala sanning. Annars blir man dömd för vilseledande, mened.

Vad händer om jag ljuger i domstol?
https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/vad-hander-om-jag-ljuger-i-domstol/

Har har inte kollat upp allt, min agenda är full just nu.
Citera
2022-11-18, 21:20
Medlem
Som jag skrivit flera gånger..
Ni kan omöjligt kasta ur er saker som att "det är konstigt att det bara är MH som skyller på JJ och inte tvärtom", "Trodde det var JJ som skulle snacka", "Att MH kunnat vara tyst ända fram till nu" eller "Varför är JJ så tyst?".

Jo det är såhär enkelt att läkaren tog sitt beslut idag för MH och skickade det till tingsrätten, därför får vi veta vad MH har sagt till läkaren.
JJs beslut ska läkaren skicka in senast på måndag och det är därför vi inte fått veta vad JJ har sagt.
Ni har halva historien just nu och ingenting annat. det går absolut inte att dra såna slutsatser IDAG.

För att klargöra det lite med "Det är konstigt att dom inte sagt något för ens nu", så har läkaren gjort sin utredning mellan 2022-10-21 och 2022-11-18(MH) respektive 2022-11-21(JJ).
Därför kan dom ha pratat redan från början men att ingen utomstående fått reda på det eftersom det är först idag som läkarens beslut är inlämnat.

Genom detta så kan vi döda säkert 100 olika teorier kring ämnet.
Hoppas folk läser det noga och inser att "jaha, vi har inte bådas versioner förrens på måndag"
Citera
2022-11-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Magkänslan säger att MH vill bli av med skuldfrågan kring mord. JJ löste detta alldeles ypperligt själv. Däremot medhjälp och brott mot griftefriden ligger henne till last. Hon vill bara förtränga och komma undan, hon vet att hon hänger löst. "Jag sov" ... "Tove lämnade" .. Sopa undan.

Nu tror jag iofs inte att det har hänt här. Men jag skulle faktiskt lätt kunna sova efter en utekväll utan att märka att någon styckas med motorsåg om så vore fallet.
Citera
2022-11-18, 21:22
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Lite det jag menade. Så att hävda att en får svårt att förklara sig för den ena saken efter den andra kommer att fortlöpa ju mer det får reda på via obd. och tekniska, vittnen mm

MH har väl nu någonstans insett att det inte helt går att säga att hon bara gick hem

Frågan är när JJ gör detsamma

Troligen så fort hon vet vad MH sagt, om inte redan 🤔
Om det är sant att restriktionerna har släppts och att de misstänkta får läsa tidningar och se på tv så borde ju JJ veta vad MH sagt idag om inte tidigare.
Citera
2022-11-18, 21:24
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Nu tror jag iofs inte att det har hänt här. Men jag skulle faktiskt lätt kunna sova efter en utekväll utan att märka att någon styckas med motorsåg om så vore fallet.
Ja, samma här, men om så var fallet vore det dumt att tala om för polisen att man åkt till Mcdonald's tillsammans med JJ.
Citera
2022-11-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Kan det här bli Lindomefallet revival?
Nej...Lagen är ändrad sen dess
"tillsammans och i samförstånd" är den nya termen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in