2022-11-18, 22:34
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Jag har förstått exakt samma som du, sista registrerade samtal på Toves mobil var kl 01:48, därefter finns ingen mer aktivitet gjord på hennes mobil tills den dog/stängdes av ca kl 04:00.

"Samtal" det är inte det samma som sms/röstmeddelande ?

Jag tror ju inte polisen reagerade så snabbt efter T samtal med pojkvän där hon säger att allt är bra ???

Borde ju vara något röstmeddelande alt sms som pojkvännen såg när han vaknade på morgonen/förmiddagen som gjorde han kontaktade polis
Citera
2022-11-18, 22:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu sa de på nyheterna att en av tjejerna har sagt att den andra är skyldig och om jag hörde rätt så hade det skett i TT bostad
Gissar att det är Maja som börjat prata?

Ja det är MH som försöker pinna allt på JJ.

Men ingenting har nämnts om att det skulle ha skett nått i JJs bostad. Enligt MHs historia så hade hon somnat när de tre kom hem till JJ och sen på morgonen var Tove borta och JJ betedde sig underligt. 😂😂

Maken till sämre rövarhistoria får man leta länge efter.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-18 kl. 22:42.
Citera
2022-11-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Dagens heta nyheter kring MH får henne knappast att se bättre ut. Nedan är från Grevens som vanligt eminenta sammanfattning. Källorna ser jag som trovärdiga, SR har oftast en god publicistisk etik. Däremot är det brottsstycken, och saker kan ha missats att tagits med.

Men givet det material vi har, är MHs utspel som vi sett publicerade i dag, högst osannolika.

Mina kommentarer i fetstil nedan.

- Enligt undersökningen lider MH inte av allvarlig psykisk störning och hade ingen psykisk störning vid brottet. (SR)
Där rök det kanske starkaste ässet hos MH.

- JJ hamnade i bråk med Tove på Nöjet och de har alla tre gått hem tillsammans för att reda ut bråket.
Så kan det självklart gått till, men jag har mycket svårt att se att MH är helt neutral här, timmarna innan har hon festat med JJ, inklusive förfest.

- I lägenheten har MH lagt sig och vilat för att hon var alkoholpåverkad, medan Tove och JJ satt sig i köket för att prata.
Jaha, det betyder att hon, som den "sovande kompisen" sovit sig igenom att hon själv trillat så att det, enligt grannen, "skakat i hela taket". Om man nu ska tro JJ, vilket ju är samma story som MH försöker linjera med. MHs story svajar högst betänkligt, och värre ska det bli.

- MH uppger att ingen var våldsam mot Tove i lägenheten
Hur vet MH det? Hon sov ju.

- MH vaknar och Tove lämnar lägenheten
Vad bra, då är allt frid och fröjd. Men då är det, som sagt, svårt för MH att skylla på JJ. Alla mådde ju prima när TT gick.

- MH skyller på den andra kvinnan och säger sig vara oskyldig. (SR)
Detta är märkligt. MH nämner att hon sover, och när hon vaknar går TT iväg från lägenheten. Hur kan hon skylla på JJ, TT går ju i väg från lägenheten oskadd. Dessutom hade ju ingen varit våldsam mot TT i lägenheten. Men fine, hon kanske menar att JJ gick efter TT när denna lämnat lägenheten och då skadat TT? Men det nämner hon ju inte, vilket ju hade varit en högst viktig detalj att nämna. Det är märkligt.

- MH upplever att JJ betedde sig märkligt dagen efter och tror att JJ kan ha med Toves död att göra
Men varför, igen: TT gick ju iväg, och mådde bra. Ingen hade varit våldsam mot TT i lägenheten.

Som sagt, ovan är brottsstycken, MH har självklart sagt mer saker än ovan. Men det vi sett visar upp en högst osannolik historia från MH.

Bra Sammanfattning....bägge är körda
Citera
2022-11-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Om de har tillgång till nyheter, bör de redan ha läst att bilen har setts vid viktiga platser under utredningen. Media har gått ut med den information, tror även de har uppgett tiderna för när bilen har synts åka fram och tillbaka.

Ja det var ett dåligt exempel från mig.
Just det vet dem kanske nu men menade bara att det rullar på allt eftersom..
Vi ligger ju efter i vad som framkommer i deras förhör.
Men nu verkar ju MH fattat att det inte går att tiga längre. Nästa vecka får vi nog veta JJs kontring 😶‍🌫️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Då har detta nog bara varit en seg trådsanning. Tidspunkten 2:30 har upprepats hundratals gånger....

Ja det är ju det som blir så osäkert.
Men dock har det aldrig stått att det var ett samtal som skett 02.30
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu sa de på nyheterna att en av tjejerna har sagt att den andra är skyldig och om jag hörde rätt så hade det skett i TT bostad
Gissar att det är Maja som börjat prata?

Då var det pojkvännen trots allt!?! Ärendet avslutat, inget mer att undra över...
Jag antar att du menade JJs hem?
Citera
2022-11-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag är säker på att båda kommer skylla på den andra men samtidigt ge upp angående att de flyttat kroppen. Att bara åka dit för griftefrid är absolut inte lika allvarligt. De kommer nog säga att de fick panik trodde de fick skulden för vad den andra gjort och kände sig tvingade att hjälpa till att då bort kroppen. MH säger att hon var avdäckad medan JJ kör på att det hände på McDonalds. Finns inte stark bevisning på vem som gör vad kommer det bli svårare om de skyller på varandra.
Dom sa nu ikväll på nyheterna att en av tjejerna har sagt att den andre är skyldig
Om jag hörde rätt så ska det ha skett i JJ bostad
Jag gissar på att det är Maja som börjat prata?
Och vi lär nog höra mer om att dom kommer skylla på varann
Citera
2022-11-18, 22:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Nyheter får de inte ta del av. De har restriktioner som förbjuder det.
Fel. Läs häktningsprotokollet. De får ta del av nyheter.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Oavsett så är straffen dessa kommer få alldeles för låga... jag skulle vilja använda den där äckliga fetknoppen i Timrå som en mänskligmåltavla för sportskyttar.

Livstids fängelse, för den som varit drivande, är sannolikt här. Tycker du att det är för lågt straff?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ja det är MH som försöker pinna allt på JJ.

Men ingenting har nämnts om att det skulle ha skett nått i bostaden. Enligt MHs historia så hade hon somnat när de tre kom hem till JJ och sen på morgonen var Tove borta och JJ betedde sig underligt. 😂😂

Maken till sämre rövarhistoria får man leta efter.
Tack då hörde jag fel
Ja vilken rövarhistoria
Dom höga ljuden som grannen hörde borde ju MH också ha hört???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Då har detta nog bara varit en seg trådsanning. Tidspunkten 2:30 har upprepats hundratals gånger....
Ja för att media gått ut med att Tove ringde sin pojkvän och sa att hon är på väg hem kl 02,30.
Men all media som uppgett detta har skrivit:
Enligt uppgifter till t ex Aftonbladet.

Polisen har ALDRIG bekräftat eller gått ut med att det gjordes ett samtal kl 02,30.

Ang tidpunkten 02,30 i häktningsframställan så läste jag någonstans att Åkl satt den tidpunkten just för att det var då dom misstänkte att Tove utsattes för brott.

Nu i efterhand när vi fått reda på tidpunkten 02,00-02,45 och att huvuddelen av brottsligheten pågått under denna tid så förstår jag varför man satte kl 02,30.
Citera
2022-11-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Ja det är ju det som blir så osäkert.
Men dock har det aldrig stått att det var ett samtal som skett 02.30
02:30 var förmodligen runt när dunkandet hördes av grannarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in