2022-11-18, 16:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hmmmm. Öm tå og lättkränkt.

Och den också, ja att småhanar gillar att trolla på FB.

Kränkt är jag inte. Alfa har djuret i sig, vet om det och nyttjar det på rätt sätt.

Har du inget vettigt att tillföra så dra iväg med dig. tack.
Citera
2022-11-18, 16:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Men hur ofta sker detta? Å hur ofta åker folk dit på falska grunder? visst kändisar/offentliga personer lever farligare då dom hängs ut.

folk måste lugna ner sig

Hos vanlig folk så sker det nog väldigt sällan, som du pekar på att vi har inte dom pengarna.

I missbrukarkretsar där förekommer det men att det handlar ju då om bråk om alkohol, droger och skulder och det att få ut en ersättning.
Citera
2022-11-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasnaoki
Du låter lite som en incel, men ok.

Du låter som en som har flera konton här och gör dumma inlägg för att provocera. Troll!
Citera
2022-11-18, 16:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelesofdeath
Samtyckeslagens fördelar är flera, b.la. att man får slut på det toxiskt manliga smurf- och pollinerarbeteendet. Som extrovert förförare så skall! man straffas hårt.
Ja egentligen finns ingen skillnad på förförelse och våldtäkt. I det ena fallet lurar förövaren lömskt till sig sex och i det andra tillskansar sig förövaren sex genom att bruka våld.

Citat:
Ursprungligen postat av holmium

Vi som inte tillhör den lilla klicken som vill bestämma över andra, förlorar på alla dessa lagar som aldrig gynnar den germanska majoritetsbefolkningen.
Denna samtyckeslag måste iaf jag som ger~man ge mitt samtycke till, då jag just som arier inte ens i en skamfull tanke kan tänka mig komma igång inför en ovillig kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Giftermål Har Folk Glömt Detta???????
Tänkvärt påpekande - äktenskap!
Citat:
Ursprungligen postat av Mammasked
En person som polisanmäler en våldtäkt får cirka 150.000kr av sitt hemförsäkringsbolag, även om utredningen läggs ner.
Det tror jag inte att försäkringsbolagen gör rent schablonmässig utan det är nog endast i undantagsfall att något sådant skulle ske. Försäkringsbolagen är väl numera kända för att vara svåra att få ut något utav just för alla bedrägerier och försök därtill? Kan tänka mig att det i vissa fall kan ske om rättegången går målsägaren emot men inte bara för en resultatlös polisanmälan.
Citera
2022-11-18, 16:21
Medlem
Meisjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Tycker att män behöver öppna upp en särskild telefonlinje och kundtjänst för ångerfulla kvinnor de haft sex med

Så här skulle telefonslingan låta
Hej välkommen till kundservice för klagomål på er sexpartner:

För hämndlystna tryck 1
Dålig sex tryck 2
Allmänt förvirrad 3
Behöver pengar tryck 4
Fantiserar om sex tryck 5
För pengastinna advokater tryck 666
Övriga tryck 7

För kundkännedom behöver vi verifiera din identitet med bank ID.

Lägg på luren och skaffa dig ett liv.

Haha kanske inte en så dum idé faktiskt, fick mig att skratta i alla fall.

Tycker samtyckeslagen är bra som idé men självklart ska den inte fungera som ett ångerköp där kvinnan skäms över killen hon precis hoppat i säng med. Däremot har jag både hört från vänner och upplevt själv att en hel del (inte alla) män tror att ett ja till sex betyder ”hon går med på allt”.
Får du med dig ett ragg hem och sexy times står på menyn, dra inte fram den största butt-plugen du har eller börja smiska med en träplanka utan att du vet att den andra OCKSÅ vill!!
Citera
2022-11-18, 16:24
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Det här varnade vi för när det pratades om att införa lagen. Alla som har erfarenhet av kvinnor vet hur en del kan göra allt för någon sorts hämnd. Jag har även träffat utländska kvinnor som känner till den här lagstiftningen och hur man i Sverige genom en polisanmälan skulle kunna förstöra en mans liv.

Den här lagen måste tas bort. En våldtäkt är en våldtäkt. Att ångra sig dagen efter för att man var full eller känner hämndbegär för någon oförklarlig oförrätt är inte våldtäkt.

Med våra tingsrätter så är det också ett jävla lotteri om man blir dömd eller inte. Nej, det här måste bort. Jag är glad att jag inte är ung längre och vet bättre. Skulle den här lagen funnits när jag var ung så är det mycket möjligt att man skulle suttit med en våldtäksdom idag med tanke på alla kvinnor man träffat med borderline och andra störningar.
Citera
2022-11-18, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja egentligen finns ingen skillnad på förförelse och våldtäkt. I det ena fallet lurar förövaren lömskt till sig sex och i det andra tillskansar sig förövaren sex genom att bruka våld.
Ja så är det. Till en början var jag motståndare till samtyckeslagen men numera med en mogen och mer nyanserad bild så är den lagen en av de bättre i Sverige. Mycket bra och gott att se att hota och sätta åt män som försöker förföra. Jag hatar nämligen extroverta mansäckel.
Citera
2022-11-18, 16:27
Medlem
swimmingpools avatar
Snart är allt olagligt.
Citera
2022-11-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det tror jag inte att försäkringsbolagen gör rent schablonmässig utan det är nog endast i undantagsfall att något sådant skulle ske. Försäkringsbolagen är väl numera kända för att vara svåra att få ut något utav just för alla bedrägerier och försök därtill? Kan tänka mig att det i vissa fall kan ske om rättegången går målsägaren emot men inte bara för en resultatlös polisanmälan.

Jo. Precis som om du polisanmäler att du fått framlyktorna på bilen stulna så får du ersättning för det även om brottet inte klaras upp. Eller om du blir rånad på stan får du en kränkningsersättning på 10.000 kr.

F.d. kommisarie Sonny Björk uttalade sig mycket om detta och satte fast en tjejliga som satt detta i system.
Senast redigerad av Mammasked 2022-11-18 kl. 17:20.
Citera
2022-11-18, 16:34
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det är ju jätte fräscht att trycka in sina fingrar i sin partners rövhål. Med lite tur kan man då kanske få med sig en dåligt nedbruten matrest som kan sedan kan trycka in i sin egna käft och därigenom få en extra guldkant på sexet. Nää alltså.. Usch. Att det ska vara lagligt kan jag förstå, alla gillar olika. Men jag personligen äcklas av tanken.

Problemet med smuts på fingrarna kan man enkelt undvika genom att slicka direkt i rövhålet.

Trevlig helg😆
Citera
2022-11-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kristina Bandrup menar att med sex så kommunicerar man främst genom handling och inte så mycket genom ord, därför så fungerar inte samtyckeslagen menar hon och råder unga män att ej ha one-night-stands på fyllan..

[…]

Vad säger vi, är det dags att skrota samtyckeslagen?
Vilka är samtyckeslagens fördelar och vilka är dess nackdelar?

Lyssnade bara lite snabbt på resonemanget och måste nog poängtera att din återgivelse tycks missa poängen. Den rådande lagstiftningen ställer inget som helst krav på att samtycke lämnas verbalt, eller för den delen skriftligt vilket vissa skribenter på detta forum (och dessvärre vissa yrkesverksamma advokater) tycks tro. Lite kort och förenklat kan det beskrivas att om man befinner sig i en situation där man borde förstå att samtycke ev. saknas så åligger det en att försäkra sig om att samtycke finns. Det är först då det kan bli aktuellt med s.k. oaktsam våldtäkt. Samtycke kan även lämnas genom handling, varför din återgivelse av resonemanget haltar.

Sedan kan det absolut finnas anledning att ifrågasätta samtyckeslagen och den praxis som växt fram. Men inte utifrån hur samtycket ska lämnas, i den delen får det anses ganska solklart. Hamnar man i en situation där man rimligen bör förstå att det är oklart har man en skyldighet att säkerställa att samtycke finns. Vilket jag personligen anser är en fullt rimlig ordning.
Citera
2022-11-18, 16:35
Medlem
kakburks avatar
För ett antal år sedan så började en kille tjafsa och betedde sig illa så jag gav honom en smäll på käften. Sånt händer ibland så det är inget ovanligt.
Han polisanmälde mig för misshandel men det fanns inga vittnen till händelsen så jag knallade helt enkelt in på polisstationen och anmälde honom och sa att han börjat slå på mig och mitt slag bara var försvar.
De la ner alltihopa med motiveringen att inget brott kunde styrkas från något håll.

Så dessa män som blir anmälda skulle väl bara kunna motanmäla kvinnan och säga att de inte gav något samtycke till samlag. För samtyckeslagen kan väl knappast vara enkelriktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in