2022-11-18, 15:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Och hur i Jösse namn skulle du kunna ha minsta aning om det?!
Den undersökningen skulle jag, och halva övriga samhällsvetaruniversum, hemskt gärna läsa.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21164210/
Citera
2022-11-18, 15:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Sedan finns det extrema fall såklart och i rättegången får man ju se individuellt på situationen. Om exempelvis två nyktra personer har vanligt samlag, och mannen plötsligt sätta på kvinnan i baken och vägrar sluta trots att hon skriker sluta sluta och gör motstånd. Då kan man eventuellt prata om ett brott.

Men då ska han vara nykter och hon ska göra motstånd fysiskt vilket mannen parerar genom sin fysiska överlägsenhet. Det blir ett handgemäng. Då kan man prata om en oaktsam våldtäkt. Men då ska det vara rätt extremt. 90% av fallen idag är nog inte så extrema. Och i de fallen ska det inte rendera i ett skit.

Skull tro att 90% av fallen är extrema, det råder en stor fixering på röven idag och det att ta strypgrepp och daska med handflatorna.
Våld och förnedring det är ett övergrepp om partnern inte är med på detta.

Är mannen på fyllan det är enbart värre, då kan man med fog misstänka ett övergrepp.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2022-11-18 kl. 15:31.
Citera
2022-11-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Skull tro att 90% av fallen är extrema, det råder en stor fixering på röven idag och det att ta strypgrepp och daska med handflatorna.
Våld och förnedring det är ett övergrepp om partnern inte är med på detta.

Är mannen på fyllan det är enbart värre, då kan med fog misstänka ett övergrepp.

Om mannen är full och har sex samtidigt så förändras hans beteende. Det blir ändrad psykologi då han är både upphetsad som fan och samtidigt full. Då ska han inte kunna åtalas för oaktsam våldtäkt. Om han däremot är nykter kan vi börja prata.

Då ligger det hos kvinnan från första början. Hon väljer om hon ska ha sex med en berusad man eller inte. Då kan hon ju göra valet att inte ha sex med motiveringen att "du är berusad". Ibland pratar vi om kvinnor, flyktingar och människor överlag på ett sätt som får de att framstå som treåringar. Det är vuxna människor för fan. Man får fatta sina egna beslut. Är någon full så ha inte sex med den jäveln. Hur svårt ka det behöva vara?
Citera
2022-11-18, 15:39
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det där är ju inte på något sätt sant, för de allra flesta är en polisutredning knappast något mysigt förfarande. Det är ju inte bara att ringa in en 1minuters berättelse eller skriva en lapp eller något.
Det är timmar i förhör och utfrågningar i domstol.
De flesta våldtäktsoffer upplever dessutom ett kraftigt stigma från allmänheten. Är det falsk anmälan riskerar anmälaren själv åtal.

Sen räcker inte ord mot ord, Färre än 5% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom.
I rättegång så frias ca 50%, jämför med 7% friande dom som är snittet.
Det är alltså väldigt liten andel som ens går till åtal och i domstol är det ett av de brott med absolut lägst andel fällande domar.

Men Sverige klarade sig utmärkt utan "samtyckeslag" tidigare. Denna lag samt flertalet andra lagar handlar om att expandera landets improduktiva och skattefinansierade sektor. Det finns ingen annan som behöver eller har nytta av denna samtyckeslag förutom skattefinansierade parasiter inom det sk. "rättsväsendet"
Citera
2022-11-18, 15:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Om mannen är full och har sex samtidigt så förändras hans beteende. Det blir ändrad psykologi då han är både upphetsad som fan och samtidigt full. Då ska han inte kunna åtalas för oaktsam våldtäkt. Om han däremot är nykter kan vi börja prata.

Då ligger det hos kvinnan från första början. Hon väljer om hon ska ha sex med en berusad man eller inte. Då kan hon ju göra valet att inte ha sex med motiveringen att "du är berusad". Ibland pratar vi om kvinnor, flyktingar och människor överlag på ett sätt som får de att framstå som treåringar. Det är vuxna människor för fan. Man får fatta sina egna beslut. Är någon full så ha inte sex med den jäveln. Hur svårt ka det behöva vara?

Jag ber om ursäkt, oaktsam våldtäkt ja, nej den faller bort.
Absolut att det ligger hos kvinnan att varken egga eller uppmuntra en berusad man, det är något som jag tog med mina döttrar när dem var yngre.
Som tur var så lyssnade dom men en av deras kompisar hon eggade (även mig faktisk en gång men att jag skällde ut henne) en äldre granne som tutade friskt men i helvete att gubbjäveln vart rapp när han fick känning, han fick tag i tösen och satte igång med sitt men som tur var så kunde vuxna ingripa innan att det tog på allvar.
Saken tystades ned.
Och att det var bra för töserna att skåda hur vi män äro funtade.
Citera
2022-11-18, 15:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt, oaktsam våldtäkt ja, nej den faller bort.
Absolut att det ligger hos kvinnan att varken egga eller uppmuntra en berusad man, det är något som jag tog med mina döttrar när dem var yngre.
Som tur var så lyssnade dom men en av deras kompisar hon eggade (även mig faktisk en gång men att jag skällde ut henne) en äldre granne som tutade friskt men i helvete att gubbjäveln vart rapp när han fick känning, han fick tag i tösen och satte igång med sitt men som tur var så kunde vuxna ingripa innan att det tog på allvar.
Saken tystades ned.
Och att det var bra för töserna att skåda hur vi män äro funtade.

”Hur vi män är funtade”?

Tala för dig själv o andra djur.
Självkontroll o disciplin är det som bygger alfahannar.
Citera
2022-11-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Varning
I denna lokal visar honor parningsvilja
Detta har dock obegränsad ångerrätt

Tycker att män behöver öppna upp en särskild telefonlinje och kundtjänst för ångerfulla kvinnor de haft sex med

Så här skulle telefonslingan låta
Hej välkommen till kundservice för klagomål på er sexpartner:

För hämndlystna tryck 1
Dålig sex tryck 2
Allmänt förvirrad 3
Behöver pengar tryck 4
Fantiserar om sex tryck 5
För pengastinna advokater tryck 666
Övriga tryck 7

För kundkännedom behöver vi verifiera din identitet med bank ID.

Lägg på luren och skaffa dig ett liv.
Citera
2022-11-18, 15:54
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
”Hur vi män är funtade”?

Tala för dig själv o andra djur.
Självkontroll o disciplin är det som bygger alfahannar.

Jag är en Alfa med full kontroll och vore du också en så kom du inte med ett sådant kissnödigt inlägg! Jag riktigt hör falsett rösten din.
Citera
2022-11-18, 15:56
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21164210/
Åhåjaja...

Denna tretton år gamla artikel, en i en rad artiklar som ställer sig lite undrande till begrepp som "falsk våldtäktsanklagelse", har du med körbärsplockarteknik funnit i en liten tidskrift inom fältet Kvinnoforskning och den heter Violence Against Women.

Någon klassificerade - med mint suspekt metodik, dvs hög grad av osäkerhet - att av 136 våldtäktanklagelser på campus på ett mindre collage var 5,6% falska. Med marginal kanske tio procent i deras egna ord, eller två procent varför de tvingas underkänna sina egna bedömningar i hälften av fallen (de redovisar hur den interna validiteten faller). Läs artikeln och inse lätt att de siffrorna är hejdlöst osäkra.

Detta är ett finfint exempel på hur ideologisk driven semiaktivism från kvinnoforskarinnornas sida ibland skymmer en angelägen akademisk fråga, och det är avgjort om så att vi måste forska mer för att finna mer säkra och bättre differentierade utsagor.

jag betvivlade alltså inte att du kan googla och läsa, jag var säker på vilken akademisk standard de artiklar du skulle komma att hänvisa till faktiskt håller, och om de med säkerhet kan postulera hög eller låg grad av något alls i denna fråga. Det kan de inte.
Senast redigerad av Pentyl 2022-11-18 kl. 15:58.
Citera
2022-11-18, 15:57
Bannlyst
Sicka fegisar ni är...
Man måste våga...
Citera
2022-11-18, 15:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag är en Alfa med full kontroll och vore du också en så kom du inte med ett sådant kissnödigt inlägg! Jag riktigt hör falsett rösten din.

Hmmmm. Öm tå og lättkränkt.
Citera
2022-11-18, 16:00
Medlem
Men hur ofta sker detta? Å hur ofta åker folk dit på falska grunder? visst kändisar/offentliga personer lever farligare då dom hängs ut.

folk måste lugna ner sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in