2022-11-18, 15:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbiefacebook1
Detta har jag också tänkt och känns nästan mer rimligt än strypning. Dunkarna/smällarna som grannarna hört kan mycket väl vara att man återkommande dunkar någons huvud i golvet. Det skulle också förklara varför inga skrik hördes. Medvetslös? För övrigt sägs det vara oerhört svårt att strypa någon, kräver mycket kraft och tveksam till att varken JJ eller MH - enskilt eller tillsammans - hade klarat av det. TT var dessutom väldigt atletisk. Visst, om MGM var under drogpåverkan kan viss styrka bli större, men känns ändå tveksamt. Slag/smällar mot huvudet skulle också förklara varför misstankarna om mord stärktes direkt när man hittade TTs kropp, synlig svullnad/blod/sår. Hoppas svar kommer snart.

Det är inte rätt att det krävs oerhörd styrka för att strypa någon. Hamnar man i underläge och personen har ett bra grepp (antingen bakifrån eller sittande på bröstkorgen) så går det fort, man tuppar av.

Det som blir jobbigt är att för den som utför gärningen blir det solklart att nu kan man inte backa. Antingen är det mordförsök som gäller eller så växlar man upp till ”all in” - läget.

Det kanske är lättare att ta ”all in” beslutet om man är två och ingen vågar eller vill vara den som drar i handbromsen.

Stackars flicka, vad har de gjort mot henne 😭
Citera
2022-11-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barbiefacebook1
Detta har jag också tänkt och känns nästan mer rimligt än strypning. Dunkarna/smällarna som grannarna hört kan mycket väl vara att man återkommande dunkar någons huvud i golvet. Det skulle också förklara varför inga skrik hördes. Medvetslös? För övrigt sägs det vara oerhört svårt att strypa någon, kräver mycket kraft och tveksam till att varken JJ eller MH - enskilt eller tillsammans - hade klarat av det. TT var dessutom väldigt atletisk. Visst, om MGM var under drogpåverkan kan viss styrka bli större, men känns ändå tveksamt. Slag/smällar mot huvudet skulle också förklara varför misstankarna om mord stärktes direkt när man hittade TTs kropp, synlig svullnad/blod/sår. Hoppas svar kommer snart.
Visst. Strypning är ju bara en av flera hypoteser. Frågan är om någon av GM har kraft nog att fälla Tove med ett hårt slag. Om hon inte förlorat medvetandet redan på första slaget bör man ju ha hört skrik från lägenheten.
Citera
2022-11-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Isåfall är jag "imponerad" (nota bene " ) att de lyckats
Tycker oavsett vad polisen säger eller inte att tiden är knapp. Och . Ja. Jag har läst denna tråd och följt podden m.m.
Jag tror de släpat ner kroppen i en filt eller liknande, det har jag skrivit tidigare.

Naturligtvis är det bara en spekulation men jag tycker den är trolig.
Citera
2022-11-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Åklagare Rullman säger enligt Expressen att utredningen fortsätter utreda - "..vad som OBJEKTIVT har hänt".

Det tolkar jag som att minst en av MGM erkänt och beskrivit ett förlopp, som man nu också objektivt vill säkerställa.

Gott polisarbete.

Ja, ganska tidigt gick åklagaren ut med att dom hade en bild över vad som hänt. Med tanke på klockslaget och att dom tre var isolerade, borde den informationen kommit från mgm.

Något som gör mig nyfiken är Rickard Finndahl´s uttalande att huvuddelen av brottsligheten har pågått mellan klockslagen 02:00-02.45, alternativt påbörjats då. Detta borde rimligen vara människorovet han syftar på. Vad hände under dessa 45 min innan dunsarna hördes? Varför skrek hon inte?
Citera
2022-11-18, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Extremt skönt med detta klargörande från Rullman:
(min fetning)
"En tråd på forumet Flashback har lästs 13 miljoner gånger – och i olika inlägg spekuleras om alternativa gärningsmän.

FNågra sådana spår finns inte i utredningen, avslöjar åklagare Adam Rullman:

– Det finns så här långt i utredningen inga misstankar som riktas åt något annat håll än mot de två häktade.
"
https://www.expressen.se/nyheter/krim/aklagarens-svar-efter-ryktena-om-fler-mordare/
Citera
2022-11-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Men F.U. är ju inte klar...än.

Nej allt är såklart spekulationer.

Jag vet lika lite som andra som läst press, kollat nyheter, podd mm

Och jag har bara sagt vad jag tror och det är inte fler gärningsmän, styckmord, mord utomhus eller att kasta ut kroppen från taket.

Snarare onödigt maktbråk strypning och snabbt ut till bil för dumpning. Tyvärr

Hoppas att någon har börjat tala iaf för då får åtminstone den andra nya frågor att svara på och måste troligen ändra sin story!

Undrar hur mycket bevisning dem lägger fram av det dem har alltså... åt gången
Citera
2022-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariocart2022
Det åklagaren och polisen nu går ut med, väcker ännu mer frågor än det gav svar. Hur många ha inte suttit häktat och det visat sig att det trots allt var någon annan. Inblandade tror jag tjejerna är. Frågan är om de skyddar någon tredje? Spännande fortsättning väntar. Ända fram tills åklagaren väckt åtal.

Sluta överanalysera o tillföra skit till tråden.
Citera
2022-11-18, 15:19
Medlem
barbiefacebook1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Visst. Strypning är ju bara en av flera hypoteser. Frågan är om någon av GM har kraft nog att fälla Tove med ett hårt slag. Om hon inte förlorat medvetandet redan på första slaget bör man ju ha hört skrik från lägenheten.

Fälleben med stor och plötslig kraft så att huvudet åker i golvet kan räcka tänker jag? Därefter förlorat medvetande hos TT och aggressivt efterföljande våld av MGM (ex dunka huvudet i golvet)? Oavsett vad, usch och fy, vilket mänskligt fördärv…
Citera
Medlem
Tråkigt och onödigt högt tonläge från vissa här i tråden senaste 2 dygnen mot andra skribenter.

Detta är ett diskussionsforum. Det är både rimligt och tillåtet att nöta olika teorier kring vad som har hänt och vilka MGM är. Det är fullt tillåtet att diskutera hur mordet kan ha gått till, och även andra MGM - även om polisen inte tror på fler MGM för tillfället.

På det stora hela har vi här i tråden lyckats bena ut både det ena och det andra tack vare duktiga och insatta användare. Och tittar vi historiskt på andra kriminalfall i trådar här på Flashback så brukar teorierna och slutsatserna oftast stämma ganska bra med hur åtalet sedan brukar se ut.

Visst, sinnessjuka teorier har existerat även i denna tråd. Men de är trots allt väldigt få. Den stora merparten av oss skribenter för fram fullt logiska och rimliga teorier och förklaringar - som till stora delar kommer bekräftas i kommande FUP.

Keep up the good work folks! Och bemöt påståenden och teorier med sakargument istället för personliga påhopp på skribenter. Tills FUP kommer är det bara att nöta och klura ut vad som kan ha skett. Det är det ett kriminalforum är till för.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-11-18 kl. 15:23.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Hur tycker du marken ser ut under fönstret? Enligt din festliga ritning skulle kroppen landat på något som ser ut som asfalt, åtminstone inte gräs.

Alltså, det är fortfarande en helt galen teori.

https://i.imgur.com/igvScPc.png
i podden (del 4) berättade han om en "grop" i leran (var regnigt den natten) som att något väldigt tungt hade fallit ner där, så min teori hänger på att där gropen i gräsmattan är, där föll hon.
Förstorar man din bild ser det ut som det kan vara en gräsplätt bredvid asfalten men jag har ju som sagt var aldrig varit där så min (förstklassiga) ritning igår är hur jag tror det gått till beroende på vart de hittade "fördjupningen" min inre syn när de pratade om det så skulle det vara på den sidan av balkongen men om "djupet" skulle vara på andra sidan balkongen får jag förfina konstverket lite

jag är intresserad av att få reda på följande innan jag släpper min teori om fönsterdropp och återgår till min ikeakasse teori:

1. NÄR blev stegen sned högst upp? kan man hitta googlemap bilder som är äldre än den vi har i tråden från efter dådet? (svårt tro den skulle bli så sned bara av att någon klättrar ner, utan det ser ut som den "tagit emot" något tungt.)

2. Någon som vet exakt var "fördjupningen" han i podden berättade om ligger? dvs vilken sida av balkongen den var?

3. Ljuden som hördes är det möjligt att det kan varit ljud som kom fråntaket utanför JJs fönster? Om man tänker på vart ifrån ungefär grannen tyckte ljuden kom (snedtaket fram mot stegen är grannens tak)

lägger in min skiss igen om någon missade den igår så ni förstår hur jag tänker.
https://imgur.com/a/mx4bWDk
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Både polisen och den vettiga delen av allmänheten har ledsnat på sladdret och tokspekulationerna bland annat här på Flashback. Det är väl att hoppas på för mycket men det är fler än jag som önskar att de faktabaserade inläggen kommer att ta över från snick-snacket nu. Den här tråden torde annars rätt snart gå upp på första plats i Flashbacks liga för vettlösa trådsanningar...

Ja, det har varit mycket spekulationer hit och dit. Jag har också varit med och spekulerat och haft olika teorier. Nu tänker jag dock lägga ner teorierna och tankarna och hålla de för mig själv och låta polisen göra sitt jobb. Man får helt enkelt ha tålamod och invänta vidare information och FUP.
Citera
2022-11-18, 15:20
Medlem
cakkas avatar
Vill påpeka en saket som skrivs på FB är ingen polisutredning
Därav blir den spekulativ. Bra att polisen lättar samvetet idag. Men vad vill ni att det ska diskuteras i tråden då?
Jag tycker det är högst ointressant vad både mgm och bo hade för betyg, titel eller ev.diagnoser. Det om nåt är trådsanningar som spårat ur i brist på skvaller.
Så länge det är relevant till händelsen tycker jag att man ska kunna göra ett inlägg för diskussion eller debatt utan att nån besserwisser tror den vet allt Bara för att ni nyss läst expressen 🙄
Senast redigerad av cakka 2022-11-18 kl. 15:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in