2022-11-18, 14:36
Medlem
I artikeln står det att hon dödades mellan 02.00 - 2.30. Kan någon göra en tidslinje med de uppgifter som finns

2.45 ska det stå
Senast redigerad av Langstrumpan 2022-11-18 kl. 14:38.
Citera
2022-11-18, 14:36
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Måste väl skrikas då

TT kan ha haft något i eller för munnen.
Citera
2022-11-18, 14:43
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Blekingefallet, han som styckade kroppen där var ingen expert men gjorde det ändå. Skulle nog säga att man styckar en kropp på mindre en timme med en skarp kniv.

Då lär det vara massor med blod i lägenheten som polisens tekniker lär se.
De kommer se varenda litet blodstänk och få en bra koll på vad de gjort .
Då är det även blod i bilen.
Jag tror inte de styckat kroppen utan våld utan blod men det lär tiden utvisa
Citera
2022-11-18, 14:44
Medlem
barbiefacebook1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Det är bara ett påstående att JJ skulle ha stulit TTs mobilen. Det påståendet kom från en användare som själv sa att han varit berusad när han skrivit sina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Ingen som tänkt på att man bråkar och hamnar på golvet. Tar tag i håret och bankar den andres huvudet i golvet?

Detta har jag också tänkt och känns nästan mer rimligt än strypning. Dunkarna/smällarna som grannarna hört kan mycket väl vara att man återkommande dunkar någons huvud i golvet. Det skulle också förklara varför inga skrik hördes. Medvetslös? För övrigt sägs det vara oerhört svårt att strypa någon, kräver mycket kraft och tveksam till att varken JJ eller MH - enskilt eller tillsammans - hade klarat av det. TT var dessutom väldigt atletisk. Visst, om MGM var under drogpåverkan kan viss styrka bli större, men känns ändå tveksamt. Slag/smällar mot huvudet skulle också förklara varför misstankarna om mord stärktes direkt när man hittade TTs kropp, synlig svullnad/blod/sår. Hoppas svar kommer snart.
Citera
2022-11-18, 14:44
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Återresan var 05:45.

Det har bara framkommit att vittnen sett henne rida i området. Inga specifika tider eller vilken bil hon använt. Ja, den där kameran har förmodligen fångat hennes bil fler än två gånger den dagen.

Efter bilen återvände 05:45 tror jag det städades i lägenheten. Ingen sömn den natten/morgonen. Sen ut på nästa uppdrag för att allt ska verka som vanligt. Ut med hästen för att kolla platsen i dagsljus och hur mycket man ser från vägen.

Haha jag tänkte jag skrev på minuterna men haha klart det är 05.45 .

Tycker även det 3:e -4:e klockslaget skulle lämnats ut, men hon/de kanske tog en annan väg då ?

Tror man MH hade tillgång till bil, vad tror ni ?
Citera
2022-11-18, 14:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
Från tidning idag vad chefen Finndahl sagt.

Frågan om varför något har hänt är erfarenhetsmässigt svårt att bringa klarhet i. Oftast kan bara gärningspersonerna svara på det. Som bevisning har motiv ganska liten betydelse men för de efterlevandes skull är det önskvärt att om utredningen kan ge sådana svar."

Precis det anhöriga och andra vill veta är inget av intresse för domstolen för att fastställa brott.

Så de enda som kan berätta om det är gärningsmännen eller vänner bekanta. Så ni som vet dags att öppna munnen. Denna tystnadskultur leder inte till förståelse. 😡😡😡😡
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-18 kl. 14:50.
Citera
2022-11-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Jag kan inte få ihop att dessa två mgm lyckats forsla bort TTs kropp på denna knappa tid det rör sej om. Jag tror det finns ytterligare minst en gärningsman som har hjälpt till med detta. Polisen säger att ingen mer är misstänkt, men det kanske dom säger av utredningstekniska skäl. Mgm håller de/dem om ryggen genom att tiga

Nej släpp det. Polisen säger att det inte ens finns en misstanke. Det verkar omöjligt med tanke på det som framkommit hittills.
Dem har båda setts i en bil enligt uppgifter tex.

Exakta tider vet vi inget om.

Polisen har troligen koll på McD kvittot och ungefärlig tid dit samt kamerornas tidsinställning och exakt tid dit.

Vittnet har väl inte kollat exakt på klockan, sällan man gör det mitt i natten.
Citera
2022-11-18, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Det framkommer ganska många uppgifter i podden idag, men det är ju kompisars versioner och de har inte helt oväntat svårt att förstå/ta in det som hänt och det blir svårt att få en klar bild av MGM.

Det kanske viktigaste från podden är dock det som gäller det omtalade bråket. Nedanstående är min uppfattning av det jag just hört.

- Bråket ska ha handlat om att JJ hotat med att avslöja en otrohet som en okänd kompis till TT ska ha haft.

- TT har då försvarat kompisen och tillsammans med kompisen hotat tillbaka med ett motsvarande avslöjande om JJ. Detta bråk ska sedan ha kommit och gått och de ska ha blivit vänner i omgångar, men grunden ska fortfarande vara samma bråk. Ett definitivt avslut av relationen mellan TT & JJ ska nyligen ha skett, men jag minns ej vilken tidpunkt som sas.

Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
I våras ska JJ sagt till en kompis att hon helt skulle bryta kontakten med Tove och Toves kompis.

Med detta i backspegeln ser motivbilden ut att klarna lite. Ett långvarigt bråk, och där det låter som att JJ är den som provocerar fram det. Om det stämmer, passar det ju in i bilden som målats fram av henne.

Man kan ju fråga sig av vilken anledning hon hotar med avslöjande, och vad hon vill vinna på att hota med det??

Man tänker sig att man antingen anser att man bör avslöja det av någon anledning, eller att man håller tyst? Men att hota med att avslöja?

Vad ville JJ uppnå med hotet?

Känns som att det handlar om någon slags vinst med detta hot hängande över kompisarna?

Naturligtvis dumt av Tove att hänga på med samma mynt då, men ingen kunde nog se det allvarliga verkliga hotet komma.

Om det är det här som bråket handlat om, då kan man ana att det i grunden handlar om makt, kontroll och hat.

Långsinthet är något som också kan verka osunt när det kommer till en sådan personlighet som man kan ana JJ kan ha. De kan inte klara av att bli kränkta.

Hade ens JJ ett förhållande nu? Eller handlade hotet om avslöjandet om ett gammalt förhållande som nu ändå var över?

Då stämmer väl det som andra människor anser vara tjafs som mna kan lösa på annat sätt, inte ses som tjafs av JJ. Och med på tåget har hon fått MH. Obegripligt, särskilt som de inte ens verkat ha varit vänner länge.
Citera
2022-11-18, 14:51
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Polisen: ”Personer hängs ut”
Rickard Finndahl säger att ryktesspridningen på sociala medier och forum har lett till att polisen nu väljer att släppa på några uppgifter ur utredningen.

Det är bara de två häktade kvinnorna som är misstänka för inblandning i brottet. Det är inget som vi från polisens sida behöver gå ut med men det gör vi nu eftersom det har varit mycket spekulationer kring detta, säger Rickard Finndahl.

Både polisen och den vettiga delen av allmänheten har ledsnat på sladdret och tokspekulationerna bland annat här på Flashback. Det är väl att hoppas på för mycket men det är fler än jag som önskar att de faktabaserade inläggen kommer att ta över från snick-snacket nu. Den här tråden torde annars rätt snart gå upp på första plats i Flashbacks liga för vettlösa trådsanningar...
Citera
2022-11-18, 14:53
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Att man förlorar medvetet fort har du rätt i!

…och sedan en påse över huvudet och det sköter sig självt?

Får rysningar och kräks lite av mina egna tankar. Ber om ursäkt och skyller på mitt true crime intresse.
Citera
2022-11-18, 14:53
Medlem
Det åklagaren och polisen nu går ut med, väcker ännu mer frågor än det gav svar. Hur många ha inte suttit häktat och det visat sig att det trots allt var någon annan. Inblandade tror jag tjejerna är. Frågan är om de skyddar någon tredje? Spännande fortsättning väntar. Ända fram tills åklagaren väckt åtal.
Citera
2022-11-18, 14:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med detta i backspegeln ser motivbilden ut att klarna lite. Ett långvarigt bråk, och där det låter som att JJ är den som provocerar fram det. Om det stämmer, passar det ju in i bilden som målats fram av henne.

Man kan ju fråga sig av vilken anledning hon hotar med avslöjande, och vad hon vill vinna på att hota med det??

Man tänker sig att man antingen anser att man bör avslöja det av någon anledning, eller att man håller tyst? Men att hota med att avslöja?

Vad ville JJ uppnå med hotet?

Känns som att det handlar om någon slags vinst med detta hot hängande över kompisarna?

Naturligtvis dumt av Tove att hänga på med samma mynt då, men ingen kunde nog se det allvarliga verkliga hotet komma.

Om det är det här som bråket handlat om, då kan man ana att det i grunden handlar om makt, kontroll och hat.

Långsinthet är något som också kan verka osunt när det kommer till en sådan personlighet som man kan ana JJ kan ha. De kan inte klara av att bli kränkta.

Hade ens JJ ett förhållande nu? Eller handlade hotet om avslöjandet om ett gammalt förhållande som nu ändå var över?

Då stämmer väl det som andra människor anser vara tjafs som mna kan lösa på annat sätt, inte ses som tjafs av JJ. Och med på tåget har hon fått MH. Obegripligt, särskilt som de inte ens verkat ha varit vänner länge.

Är det någon som vet varför Tove behövde ta studieuppehåll för att "vara nära familjen"? Vad handlade det om - fysisk eller psykisk sjukdom hos henne själv eller någon i hennes familj, eller vad? Det hade ju varit mycket bättre om hon hade stannat i Linköping och umgåtts med sina studiekamrater där, när det bara var tjafs och bråk med de gamla kompisarna i Vetlanda. Det är naturligt att bryta med sina tonårskompisar, när man går vidare i livet med högre studier... och lämnar de andra kvar i barndomshålan, där ingen begåvningsreserv längre finns kvar för att alla smarta ungdomar har dragit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in