Citat:
Ursprungligen postat av
wildbillyscircus
Det framkommer ganska många uppgifter i podden idag, men det är ju kompisars versioner och de har inte helt oväntat svårt att förstå/ta in det som hänt och det blir svårt att få en klar bild av MGM.
Det kanske viktigaste från podden är dock det som gäller det omtalade bråket. Nedanstående är min uppfattning av det jag just hört.
- Bråket ska ha handlat om att JJ hotat med att avslöja en otrohet som en okänd kompis till TT ska ha haft.
- TT har då försvarat kompisen och tillsammans med kompisen hotat tillbaka med ett motsvarande avslöjande om JJ. Detta bråk ska sedan ha kommit och gått och de ska ha blivit vänner i omgångar, men grunden ska fortfarande vara samma bråk. Ett definitivt avslut av relationen mellan TT & JJ ska nyligen ha skett, men jag minns ej vilken tidpunkt som sas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wattweke
I våras ska JJ sagt till en kompis att hon helt skulle bryta kontakten med Tove och Toves kompis.
Med detta i backspegeln ser motivbilden ut att klarna lite. Ett långvarigt bråk, och där det låter som att JJ är den som provocerar fram det. Om det stämmer, passar det ju in i bilden som målats fram av henne.
Man kan ju fråga sig av vilken anledning hon hotar med avslöjande, och vad hon vill vinna på att hota med det??
Man tänker sig att man antingen anser att man bör avslöja det av någon anledning, eller att man håller tyst? Men att hota med att avslöja?
Vad ville JJ uppnå med hotet?
Känns som att det handlar om någon slags vinst med detta hot hängande över kompisarna?
Naturligtvis dumt av Tove att hänga på med samma mynt då, men ingen kunde nog se det allvarliga verkliga hotet komma.
Om det är det här som bråket handlat om, då kan man ana att det i grunden handlar om makt, kontroll och hat.
Långsinthet är något som också kan verka osunt när det kommer till en sådan personlighet som man kan ana JJ kan ha. De kan inte klara av att bli kränkta.
Hade ens JJ ett förhållande nu? Eller handlade hotet om avslöjandet om ett gammalt förhållande som nu ändå var över?
Då stämmer väl det som andra människor anser vara tjafs som mna kan lösa på annat sätt, inte ses som tjafs av JJ. Och med på tåget har hon fått MH. Obegripligt, särskilt som de inte ens verkat ha varit vänner länge.