2022-11-18, 15:22
Medlem
Rogerxxls avatar
Och därmed är kanske fallet uppklarat? https://www.vetlandaposten.se/2022-1...r-och-analyser
Citera
2022-11-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det någon som vet varför Tove behövde ta studieuppehåll för att "vara nära familjen"? Vad handlade det om - fysisk eller psykisk sjukdom hos henne själv eller någon i hennes familj, eller vad? Det hade ju varit mycket bättre om hon hade stannat i Linköping och umgåtts med sina studiekamrater där, när det bara var tjafs och bråk med de gamla kompisarna i Vetlanda. Det är naturligt att bryta med sina tonårskompisar, när man går vidare i livet med högre studier... och lämnar de andra kvar i barndomshålan, där ingen begåvningsreserv längre finns kvar för att alla smarta ungdomar har dragit...

Hon tog paus för att hon tvivlade på om yrkesvalet var rätt
Citera
2022-11-18, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, ganska tidigt gick åklagaren ut med att dom hade en bild över vad som hänt. Med tanke på klockslaget och att dom tre var isolerade, borde den informationen kommit från mgm.

Något som gör mig nyfiken är Rickard Finndahl´s uttalande att huvuddelen av brottsligheten har pågått mellan klockslagen 02:00-02.45, alternativt påbörjats då. Detta borde rimligen vara människorovet han syftar på. Vad hände under dessa 45 min innan dunsarna hördes? Varför skrek hon inte?

Ja, intressant.
Nöjet stänger 01:00. Och man har ju begärt ut filmer från Nöjet. Jag förmodar att det liksom på många täller dröjer ganska lång tid innan alla gått ut, fått sina kläder, lämnat platsen utanför. Ofta står folk och snackar vid entrén osv, innan de masar sig vidare.

Och så har vi det obekräftade samtalet vid 02:30, då man får förmoda att Tove har sagt sig vara på väg hem.

Sedan förmodligen dunsarna och "sparkande" ljudet.

Så mnniskorovet, det borde ju vara inkluderat i den tidiga tiden vid 02- tiden ja?
Citera
2022-11-18, 15:25
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Varför behöver det luftas i tråden? Varför hänger du ut namn på folk som ”borde” vet något? Om de vet något så hoppas jag de går till polisen, inte skriver här.

Du blir ju fullkomligt rabiat av din nyfikenhet ibland alltså. Skärp till dig. Vare sig du eller någon annan av oss i denna tråd har någon som helst rättighet att få reda på någonting.

Fattar du inget? Folk i allmänhet är rädd för att prata med polis, svensk attityd klara dig själv skit i andra. Men att vara anonym som i detta forum kanske de törs tala i tredje person.
Citera
2022-11-18, 15:26
Medlem
Citat:
Flera medier har rapporterat att en av de misstänkta gjorde en bilresa till McDonalds den aktuella natten. Polisen uppger att de har gjort en full kartläggning av den resan, men Rickard Finndahl vill inte kommentera om Toves mobiltelefon, som det också rapporterats om, ska ha åkt med i bilen eller inte.

Han uppger att det senaste samtalet Tove har på sin mobiltelefon är klockan 01.48.

– Vi har pratat med alla personer som den misstänkta kvinnan har träffat, vi har koll på bilar som varit på platsen. Vi har hört dem som är befogade att höra. Vi från polisen har full koll på den här resan och vi har bildat oss en uppfattning om vad som hänt och är nöjda med det. Vi har inga ytterligare som kan misstänkas om man återkopplar till resan.

https://www.vetlandaposten.se/2022-1...r-och-analyser
Citera
2022-11-18, 15:30
Medlem
Fibonaccitals avatar
Varför mördades TT?

Kan det var Narcism, sociopat, psykopat?

Om nu en av de MGM är psykopatisk så tänker sådana inte normala banor.

Jag har ett exempel på detta:

Jag har flera exempel på ett sådant beteende men jag orkar inte skriva mer just nu. Skrivkramp!
Citera
2022-11-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerxxl
Och därmed är kanske fallet uppklarat? https://www.vetlandaposten.se/2022-1...r-och-analyser

Det är så gott som klart, ett erkännande behövs inte om bevisningen är god, och det känns som det är de vilket är kanon. Självklart vill man både ha ett erkännande och en förklaring om varför, men det är inte alltid så att man får de, och det är så klart trist för anhöriga som vill ha ett ordentligt avslut och inte behöva fundera vidare. Men tror tyvärr inte vi kommer få de i detta, dom kommer neka hela vägen, kanske om några år nån av dom vill lätta sitt hjärta men inte nu. Men det känns skönt att en kropp har hittats och att polis och utredare är ganska positiva till att knyta ihop säcken
Citera
2022-11-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Fattar du inget? Folk i allmänhet är rädd för att prata med polis, svensk attityd klara dig själv skit i andra. Men att vara anonym som i detta forum kanske de törs tala i tredje person.

Men du har inte den blekaste aning om vad folk berättat för polisen. Och långt ifrån majoriteten hänger på Flashback. Så sluta häng ut oskyldiga namn som DU fått för dig borde veta saker, namn på människor som inte har någonting med saken att göra skriver du ut fullständigt för och efternamn på utan maskning, undra vem det är som inte fattar någonting.
Sansa dig för fan.
Citera
2022-11-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Jag kan inte få ihop att dessa två mgm lyckats forsla bort TTs kropp på denna knappa tid det rör sej om. Jag tror det finns ytterligare minst en gärningsman som har hjälpt till med detta. Polisen säger att ingen mer är misstänkt, men det kanske dom säger av utredningstekniska skäl. Mgm håller de/dem om ryggen genom att tiga

Jag tror inte det finns fler inblandade. Dels för att det skulle vara en stor risk för de två MGM om de blandade in fler. Dels för att jag har svårt att se att någon skulle ha något att vinna på att transportera iväg någon som de inte själva har varit med o skadat/mördat
Citera
2022-11-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, intressant.
Nöjet stänger 01:00. Och man har ju begärt ut filmer från Nöjet. Jag förmodar att det liksom på många täller dröjer ganska lång tid innan alla gått ut, fått sina kläder, lämnat platsen utanför. Ofta står folk och snackar vid entrén osv, innan de masar sig vidare.

Och så har vi det obekräftade samtalet vid 02:30, då man får förmoda att Tove har sagt sig vara på väg hem.

Sedan förmodligen dunsarna och "sparkande" ljudet.

Så människorovet, det borde ju vara inkluderat i den tidiga tiden vid 02- tiden ja?

Ja, människorov-02:00-02:45, mord 02:45-03:00, och sen gravfridsbrott. Så tolkar jag den info som hittills kommit fram.

Det är ju lite av ett mysterium under vilka förutsättningar dom höll T inne i J s lägenheten utan att nåt hördes under så lång tid. Inte ens röster har ju hörts. Det är illavarslande ur gm sett att se det, om man sneglar på straffpåföljden. Det är ett utdraget förlopp innan själva mordet.
Citera
2022-11-18, 15:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
När det gäller alla dessa kamerabilder så har polisen full kontroll på klockslag.
Det är ganska enkelt att kontrollera detta.

Vissa kameror går fel.
Många kameror ställs inte om mellan sommar och vintertid.
Citera
2022-11-18, 15:44
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tråkigt och onödigt högt tonläge från vissa här i tråden senaste 2 dygnen mot andra skribenter.

Detta är ett diskussionsforum. Det är både rimligt och tillåtet att nöta olika teorier kring vad som har hänt och vilka MGM är. Det är fullt tillåtet att diskutera hur mordet kan ha gått till, och även andra MGM - även om polisen inte tror på fler MGM för tillfället.

På det stora hela har vi här i tråden lyckats bena ut både det ena och det andra tack vare duktiga och insatta användare. Och tittar vi historiskt på andra kriminalfall i trådar här på Flashback så brukar teorierna och slutsatserna oftast stämma ganska bra med hur åtalet sedan brukar se ut.

Visst, sinnessjuka teorier har existerat även i denna tråd. Men de är trots allt väldigt få. Den stora merparten av oss skribenter för fram fullt logiska och rimliga teorier och förklaringar - som till stora delar kommer bekräftas i kommande FUP.

Keep up the good work folks! Och bemöt påståenden och teorier med sakargument istället för personliga påhopp på skribenter. Tills FUP kommer är det bara att nöta och klura ut vad som kan ha skett. Det är det ett kriminalforum är till för.

Hej Kungen

Har du några idéer om varför man förlängt häktningstiden igen ?

Skulle det kunna vara så att de har för skralt med bevis, även om de nu påstår motsatsen ?

Vad händer i nästa steg om det nu blir så ?
Häktningen är väl förlängd till 17/12 kan det bli rättegång i början på januari då eller ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in