Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Är det någon som vet varför Tove behövde ta studieuppehåll för att "vara nära familjen"? Vad handlade det om - fysisk eller psykisk sjukdom hos henne själv eller någon i hennes familj, eller vad? Det hade ju varit mycket bättre om hon hade stannat i Linköping och umgåtts med sina studiekamrater där, när det bara var tjafs och bråk med de gamla kompisarna i Vetlanda. Det är naturligt att bryta med sina tonårskompisar, när man går vidare i livet med högre studier... och lämnar de andra kvar i barndomshålan, där ingen begåvningsreserv längre finns kvar för att alla smarta ungdomar har dragit...
Det är många som gör studieuppehåll av olika skäl. Det är tuffa studier i fem år. Någon skrev att hon var osäker på om det var rätt utbildning för henne, vet inte om det stämmer.
Behöver inte vara någon "fel" i att göra ett break, tvärtom. När man är ung är man ju inte "färdig" på något vis. Kan vara svårt att veta vad man vill göra, vilka intressen man har och vad man passar för.
Allt handlar inte heller om bara smarthet osv, utan det finns ju många andra vrden här i livet. Hon hade ju en pojkvän som hon höll på (?) att flytta ihop med.
Att ett "tjafs" ska innebära att man inte kan göra studieuppehåll tror jag inte så många skulle tänka på.
Men det här tjafset var ju tydligen av annan karaktär än vanligt tjafs kan man nu misstänka.
Bara det hur JJ har agerat efter mordet, det reser varningsflaggor. Och har hon dessutom fått MH med på sin egen agenda, då reser det mycket röda varningsflaggor.
Vi får väl se, men alla varningsflaggor är röda för mig mig här.