2022-11-18, 14:40
Medlem
Har sagt hela tiden att den här lagen är dum.

Hatar våldtäkt som de flesta andra men lösningen är inte omvänd bevisbörda för (i nästan alla fall) mannen.

Finns ju faktiskt en hel uppsjö med rimliga skäl för en kvinna att i efterhand komma på att det var en våldtäkt. En normalt funtad människa gör såklart inte så, men stackars de jävlarna som stöter på ett sådant psykfall.
Citera
2022-11-18, 14:45
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns många orsaker varför en kvinna kan ljuga i efterhand.
- hon kanske vill ha en relation, men mannen är inte intresserad?
- hon skäms för att hon legat under sin nivå?
- hon pratar med sina kompisar som övertygar henne om att hon är ett offer?
- hon har en pojkvän o ångrar/skäms för att hon var otrogen?
- hon vill visa sin makt?
- hon lider av psykiska besvär?
- hon har knarkat bort sin hjärna?
- hon vill ha pengar i form av skadestånd?
- hon vill berätta att hon minsann har legat med en mäktig man, men skäms samtidigt att vara endast en av många likasinnade?

Det finns många skäl för viss typ av kvinnor att ljuga. De utan ryggrad o rättspatos ska man undvika som pesten.
Blivit hotad att bli polisanmäld för att jag inte ville ha sex med en kvinna. Hon kände sig förolämpad. Helt sann historia. Så går det när man röstar för kastamänifängelse-politik.
Citera
2022-11-18, 14:45
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Jag är självfallet emot våldtäkter och sexuella övergrepp.

Men vad i helvete hände med begreppet "ger man sig in i leken så får man leken tåla"?
Någon jävla måtta får det vara. Eget ansvar? Man kan inte mitt i ett samlag tro att man ska börja föra någon logisk vettig diskussion när båda parterna är upphetsade och igång. Om man nu är så jävla mån om att inte göra vissa saker under sexet och man tar så stor skada av det, då kan man väl för fan vara tydlig med det innan man har sex? Exempelvis att man inte vill ha ett finger uppkört i röven vilket jag för övrigt tycker är perverst och äckligt, hur fan kan man gilla det?

Någon jävla måtta får det vara. Tar man så jävla illa vid sig av vissa moment under en sexuell akt så var antigen tydlig med det i förväg eller ha inte sex alls.
Jag håller inte helt med. Klart att man under själva akten skall få säga ifrån, avbryta osv. Men däremot kan jag tycka att det skall finnas en viss förståelse och således utrymme för att man tar sig vissa rimliga friheter som inte behöver förrgårs av verbal kommunikation. Vidare behöver inte det - om man inte tyckte om att någon fingrade i anus på en - innebära att ett övergrepp har skett, utan snarare ett sas test.
Citera
2022-11-18, 14:46
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Har man frågat just innan man börjar : är du verkligen säker på att du vill genomföra det här ? Man kan lägga till att vi behöver inte om du inte vill ? Då borde det vara lugnt I min värld iaf . Vad mer kan man göra ? Säger tjejen JA så har man ju varit tydlig nog att det är i get tvång .

Tänk att det skulle kännas som något väldigt tillkrånglat att behöva fråga hela tiden.
I normalfallet att lyser det grönt då åker man men att man trycker inte plattan i mattan.
Citera
2022-11-18, 14:47
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Har sagt hela tiden att den här lagen är dum.

Hatar våldtäkt som de flesta andra men lösningen är inte omvänd bevisbörda för (i nästan alla fall) mannen.

Finns ju faktiskt en hel uppsjö med rimliga skäl för en kvinna att i efterhand komma på att det var en våldtäkt. En normalt funtad människa gör såklart inte så, men stackars de jävlarna som stöter på ett sådant psykfall.
Vilka är dessa rimliga skäl?
Citera
2022-11-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Jag håller inte helt med. Klart att man under själva akten skall få säga ifrån, avbryta osv. Men däremot kan jag tycka att det skall finnas en viss förståelse och således utrymme för att man tar sig vissa rimliga friheter som inte behöver förrgårs av verbal kommunikation. Vidare behöver inte det - om man inte tyckte om att någon fingrade i anus på en - innebära att ett övergrepp har skett, utan snarare ett sas test.

Ja man ska få avbryta under akten. Men man kan inte förvänta sig att det kommer gå till så som man kanske vill att det ska göra. Speciellt inte om den andre både är upphetsad och lite berusad. Då kan det enligt min mening inte räknas som våldtäkt eller ett brott.

Man kan ju fortsätta fråga sig, om du ser att din partner är berusad, varför ska du då ha sex med den?
Citera
2022-11-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Vilka är dessa rimliga skäl?

Finns en lista i ett citat några inlägg upp till exempel.

Men ett fall kan exempelvis vara otrohet där man ångrar sig eller blir påkommen och skriker våldtäkt istället. Enkel utväg. Utpressning? För att nämna två.

Sen får man aldrig glömma att de finns psykfall av bägge kön. Ska en man åka dit på våldtäkt för en kvinna har instabilt psyke?

Vad hände med "hellre nio fria brottslingar än en enda oskyldigt dömd"?

Den här lagen brister fullständigt i principen oskyldig tills motsatsen är bevisad och kör istället "våldtäktsmän och livet förstört tills du bevisar vad som hände i en lägenhet där två personer befann sig varav du är den ena och den andra ljuger".
Citera
2022-11-18, 14:53
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
"vill du ha sex?" är oerhört romantiskt och inte alls ord som dödar kvinnors lust. Märkligt det där hur både svenska kvinnor och män söker sig till andra kulturer för att uppleva något verkligt som inte följer ett förutbestämt förlopp.

Håhåjaja.

Ja eller hur.

Dom kvinnor som jag vet om dom uppskattar det att mannen för.
Det kan även vara trevligt för en man att för en gångs skull bli tagen och att jag har även ett par sådana upplevelser och att dem var inte svenskor.
Att fråga hela tiden om man får och hur det känns, det märks väl.
Citera
2022-11-18, 14:54
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag är självfallet emot våldtäkter och sexuella övergrepp.

Men vad i helvete hände med begreppet "ger man sig in i leken så får man leken tåla"?
Någon jävla måtta får det vara. Eget ansvar? Man kan inte mitt i ett samlag tro att man ska börja föra någon logisk vettig diskussion när båda parterna är upphetsade och igång. Om man nu är så jävla mån om att inte göra vissa saker under sexet och man tar så stor skada av det, då kan man väl för fan vara tydlig med det innan man har sex? Exempelvis att man inte vill ha ett finger uppkört i röven vilket jag för övrigt tycker är perverst och äckligt, hur fan kan man gilla det?

Någon jävla måtta får det vara. Tar man så jävla illa vid sig av vissa moment under en sexuell akt så var antigen tydlig med det i förväg eller ha inte sex alls.
Ditt inlägg är vettigt förutom att du lägger en personlig aspekt på vad andra mycket väl kan gilla.
Dina preferenser kan ju inte vara allmängiltiga.
Citera
2022-11-18, 14:55
Medlem
Men herregud! Vad tycker ni egentligen om tjejer?

Det är väl givet att ni inte ska knulla med en medvetslös tjej, lika lite som ni själva hade velat bli påsatta i ert anushål av en kuk när ni är berusade.
Citera
2022-11-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ja man ska få avbryta under akten. Men man kan inte förvänta sig att det kommer gå till så som man kanske vill att det ska göra. Speciellt inte om den andre både är upphetsad och lite berusad. Då kan det enligt min mening inte räknas som våldtäkt eller ett brott.

Man kan ju fortsätta fråga sig, om du ser att din partner är berusad, varför ska du då ha sex med den?

Men är du en schimpans?

Kan du inte sluta om hon säger att hon inte vill mer?

Då har du mycket stora problem över lag i ditt liv.
Citera
2022-11-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ditt inlägg är vettigt förutom att du lägger en personlig aspekt på vad andra mycket väl kan gilla.
Dina preferenser kan ju inte vara allmängiltiga.

Det är ju jätte fräscht att trycka in sina fingrar i sin partners rövhål. Med lite tur kan man då kanske få med sig en dåligt nedbruten matrest som kan sedan kan trycka in i sin egna käft och därigenom få en extra guldkant på sexet. Nää alltså.. Usch. Att det ska vara lagligt kan jag förstå, alla gillar olika. Men jag personligen äcklas av tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in