2022-11-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
General Mark Milley tror inte på en ukrainsk militär seger i dagsläget utan han tycker ukraina borde fokusera på fredssamtal med ryssland då ingenting tyder på att dom kommer sluta bomba ukraina eller få slut på personal närmaste tiden framöver.

General Mark Milley, chairman of the US Joint Chiefs of Staff, added fuel to the fire. In his speech, he stated (https://www.express.co.uk/news/world/1697699/US-General-Mark-Milley-Ukraine-Russia-Crimea-Pentagon-ont)that the chances of a military victory for Ukraine are not yet possible, warning that Russia still has significant combat power. The general also added that Kiev is unlikely to be able to oust the Russian army from the positions it currently occupies.

"The probability of a Ukrainian military victory is extremely low now," Milley said.

https://t.me/ukr_leaks_eng/1120

Han tycker Ukraina ska försöka få till fredssamtal då man nu har ett överläge. Han säger att det också ligger i Rysslands intresse då dom inte lyckats med något.

Citat:
Chairman of the Joint Chiefs of Staff Gen. Mark Milley said the Russian military was "really hurting bad" after nearly nine months of war in which the Kremlin has failed to achieve any of its goals. The Ukrainians have racked up "success after success after success," Milley quipped, while the Russians "have failed every single time."

Those failures, Milley suggested, which come on top of Ukraine's recent liberation of Kherson, may even allow Ukraine to push for what it is unlikely to achieve militarily: a withdrawal of Russian forces

Han säger dock att det är osannolikt just nu att det kommer ske. Däremot säger han ju också:

Citat:
the US and the West made it clear they're preparing for a longer conflict, one in which Kyiv still needs air defenses and ammunition for the fight ahead.

"We will be there for as long as it takes to keep Ukraine free," said Milley.
Citera
2022-11-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är väl att du avslutar med ha en fin dag och den slags ungdomliga tekniker som retar jävel på mig!
"Ungdomliga tekniker" ???? Menar du att faktiska moderna system är irriterande bara för att de är vad de är?? Finns väl för helvete ingen anledning att dra några jävla paralleller till WW2 i detta????
Bara för att tekniken är vad den är och på köpet modern så innebär det inte att JAG är, eller?
Jag förklarade bara HUR systemen fungerar, eftersom att det var det du/vi pekade på. Och det är dessa som används i Ukraina nu,idag. Inte då 1943.
Och självklart avslutar jag med en trevlig mening eftersom att jag tycker din stil i tråden är bra. Varför skulle jag inte göra detta????
FIN och nytt ämne nu
Citera
2022-11-18, 13:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi får väl se. Det finns väl serienummer på komponenterna. Tycker oavsett det är rätt märkligt om det skulle vara en ukrainsk missil eftersom den skulle isf vara riktad mot ett glesbefolkat område i Ukraina.

De kan vara lite knäppa, finns ju videos när Rysslands skjuter dem och de vänder tillbaka mot avskjutningsplatsen.
Citera
2022-11-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jag har noterat att det varit tyst om Bayraktar. Dessa hyllades så enormt i början av kriget. 14 finns registrerade som nedskjutna. Är det alla som Ukraina haft? Har ryssarna blivit bra på att skjuta ner bayraktar och den har blivit värdelös?

Händer fortfarande en del ifrån bayraktars men i början var det väl lite av Ukrainas wunderwaffen och nu har dom så mycket mer så dom har ramlat av radarn lite. Här finns lite videos:
https://www.aerotime.aero/articles/32093-ukraine-releases-new-footage-of-bayraktar-strikes
Citera
2022-11-18, 13:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kan vara lite knäppa, finns ju videos när Rysslands skjuter dem och de vänder tillbaka mot avskjutningsplatsen.

Jag tror det är de ryska som inte har riktig elektronik, d.v.s tvättmaskinselektronik. Tror inte ukraina kopplar in tvättmaskinschips i sitt luftvärn.
Citera
2022-11-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Väst måste vinna kriget mot Ryssland, vilket dessvärre inte kommer hända.
Det står så oerhört mycket på spel just nu för Europa. En helt ny världsordning väntar där Europas inflytande i världen kommer minska radikalt.
EU och NATO har gått ‘all in’ på att krossa Ryssland men det går käpprätt åt he-te!
Det har varit uppenbart sedan mars/april - men jag har bara kallats för rysstroll. Den största förloraren kommer bli Europa.

Eliten i väst vill ta över Ryssland men helst utan användning kärnvapen då det är svårt att överblicka konsekvenserna för egen del. Och det kan lyckas. Finns en långt större skattebas i väst. När de använt upp Ukraina kan de dra in ett nytt land i konflikten och sakta nöta ner Ryssland. Efter 10 års krig finns bara gamlingar kvar i Ryssland och då kan eliten i väst köpa upp Ryssland. Ukraina kan säkert användas i ett par år till. Samma elit kommer alltså köpa upp återstoden av Ukraina ganska snart.
Citera
2022-11-18, 14:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Enligt denna snubbe så kan det inte var från Ukraina.
Man menar att deras S300 missiler förstörs om dom missar sitt mål. Om det stämmer vet jag inte.
2:40 in i klippet
https://www.youtube.com/watch?v=uRR49Wvaogs

Det stämmer om de fungerar.
Citera
2022-11-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Eliten i väst vill ta över Ryssland men helst utan användning kärnvapen då det är svårt att överblicka konsekvenserna för egen del. Och det kan lyckas. Finns en långt större skattebas i väst. När de använt upp Ukraina kan de dra in ett nytt land i konflikten och sakta nöta ner Ryssland. Efter 10 års krig finns bara gamlingar kvar i Ryssland och då kan eliten i väst köpa upp Ryssland. Ukraina kan säkert användas i ett par år till. Samma elit kommer alltså köpa upp återstoden av Ukraina ganska snart.

Ryssland är redan "uppköpt" utav en elit. Inhemsk sådan, som har förskansat sig på alla medel på folkets bekostnad. Dessutom har de med järnhand skapat lite osagda regler om att sådant inte får kontrolleras utan en direkt åthyvling i form utav fängelse eller död.
Finns ingen i väst som vill ta över det förljugna skunkna skeppet kallat Ryssland.
¨Förövrigt tror jag inte du kan hitta några "eliter" som köper upp länder hit och dit....förutom diktatorer i kommunistiska och ryskinfluerade stater då såklart.
Sedan att Ukraina skulle användas och sedan "bytas ut" till ett annat land som du vill påstå i din villfarelse..... - Hur kommer det sig att Ryssland utnyttjar och gör just detta med Belarus, Kazakstan, Tjetenien, Venezuela, osv osv osv? Tror du missat lite grundbultar för att få ditt resonemang att vara logiskt och objektivt
Citera
2022-11-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, man vedergäller inte en konventionell robotattack med kärnvapen fattar du väl.

Nej men man vedergäller och då kommer lille Plutte i kläm.
Citera
2022-11-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Haha, du låter som nån som laddar hagelbrakaren när grannskapets ungar spelar in sina ding dong ditch tiktoks

Men en attack på ett Nato land, biden sade; dont even think of that.

Och då när attacker sker som
Mot poland eller nord stream då är det absolut inte ryssarna. För då måste Nato gå till anfall.
Citera
2022-11-18, 14:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej men man vedergäller och då kommer lille Plutte i kläm.
Putin använder inte heller kärnvapen om inte Ryssland är hotat.

De enda ryska medborgarna som är hotade är de som medverkar i kriget. De får mer eller mindre skylla sig själva.
Citera
2022-11-18, 14:45
Medlem
Lite fler ukrainska nazister har kommit till Kherson.
Risken att det blir folkmord på ryssar till slut av detta är stor.

Polish media show photos from the city of Kherson.
"They show references to symbols that are not even nationalist, but neo-Nazi. What seemed unimaginable just a few years ago seems to have become commonplace. No one is outraged, no one even comments," - Polish political scientist and former member of the Sejm Mateusz Piskorsky.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/14168
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in