Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag är jävligt sur på tuffeuffe. Han ville ge Ukraina Archer när han var i opposition, nu vill han inte när han är vid makten. Ukraina ska ha Archer nu, annars är min skattepengar inte väl utnyttjade! Jävla hycklare! Jag röstade iofs inte på de asen.
Jag röstade iof heller inte på "tuffe-Uffe" av flera olika skäl, inklusive att jag inte tål fanskapet. Givetvis blåljög han innan valet om Archer-,sytemet till Ukraina. Han tyckte då att det var "en ynkedom" när inte Hultkvist ville leverera systemet med hänvisning till bl.a överbefälhavaren, alltså samma överbefälhavare som "näpst" lögnar-Kristersson.
Hur som helst är Archer-systemet ett ytterst avancerat system som kräver mycket kunskap och underhåll. Det är bl.a. därför det bara krävs två personer som pjäsbesättning inne i förarhytten för att sköta vapnet. Det innebär att mycket är ytterst avancerat och automatiserat, men då krävs det, i gunden en hög utbildningsnivå hos personalen. Jämför med patriotsystemet, en man kanske bara har en i besättningen som behöver trycka på en knapp, men det som händer innan är dessto mera avancerat.
Men jag hoppas i alla fall att Sverige börjat utbilda ett antal ukrainare, i smyg, på Archer-systemet, så vi, i alla fall kan skicka någrs pjäser till Ukraina till våren/sommaren. Jag misstänker att, då har Ukraina hunnit, först, avreglat Zaporizhzhia oblasten och återstoden av Cherson oblasten och tvingat rySSarna tillbaka till Krym, på samna sätt som msn gjort med rySSarna i merpsrten av Cherson oblast.
Då kan Archer-systemet bidra till befrielsen av Krymhalvön. Jag tror inte Putler överlever en sådan förlust!
Slava Ukraini!