2022-11-18, 01:43
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Verkligen. Rena gymnastikpasset. Först ligger han och vrider sig i plågor, för att sedan sätta sig upp och trixa med jackan. Sen lägger han sig ned en stund och vrider sig i plågor igen, för att sedan återuppta brottningsmatchen med jackan. Och - skulle man verkligen offra två granater och en massa tid för att ta död på en soldat, när det räckt med en kula? Fånig propaganda avsedd för lättlurade idioter.

Har du någonsin skadat dig riktigt allvarligt så att du varit döende? Det har jag, jag var med om en trafikolycka och var mycket nära att dö. Jag har fått berättat för mig hur jag plötsligt vräkte mig upp ur koman och sparkade mot läkarna som höll på med mitt ben. Jag minns att jag vaknade upp i helvetet av att någon höll på att såga av mitt ben. Jag har helt förvridna minnesbilder av det. Sedan slocknade jag igen. Killen på videon tycker jag ser ut som han är oerhört varm och försöker få av sig jackan. Kanske han tror att den brinner, och det gör den kanske också. Hjärnan tänker hursomhelst inte logiskt när man fått ena armen och magen bortsprängd. Imponerande överlevnadsvilja har han ju i alla fall, många hade nog lagt sig och gett upp att bara dö.
Senast redigerad av BluePrince 2022-11-18 kl. 01:48.
Citera
2022-11-18, 01:52
Medlem
mr.Floppys avatar
Alltså detta är ju så jäkla kul mitt i tragiken. Ryssar med profilbild på Hitler som beskyller andra för att vara nazister!
You can't make this shit up!
Ännu bättre när denne ombeds förklara sig och yrar om ukrainska barn som uppfostras att hata ryssar!
Jo, vi vet vid detta laget att rysshat benämns nazism i Ryssland, men det är fan patetiskt att sitta och debattera på svenska i ett svenskt forum men inte ha koll på sådana här grundläggande detaljer!
Är inte många i väst som främst förknippar rysshat med nazism, så det blir ju lätt förvirrat här om man inte hänger med.
Helt plötsligt sitter alla och beskyller varandra för nazism
Bättre att ryssjävlarna traskar hem, deras propagandalögn funkar bara mot egna befolkningen, de är utskämda för tid och evighet.

Ledsen ryssjävlar, men i väst betyder nazism någonting helt annat än att vara antiryss.
Och dessutom kan ni ju fundera ett varv på varför folk i era grannländer inte gillar ryssar.
Citera
2022-11-18, 02:16
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du behöver inte köpa någonting från Ryssland, Indien eller Kina. Köp allt från USA om du vill och då känner dig som en bättre människa.

Men det finns matprodukter, alkohol (det gillar vi eller hur), tvål, toalettpapper, träprodukter, jetmotorer, kryssningfartyg (om du är intresserad och har råd) etc. Ryssland har helt vanliga konsumentprodukter som vi själva har i våra butiker. Bilar har väl aldrig varit Rysslands grej men dom har ändå tillverkning av bilar och tunga fordon som du kunde ha köpt mycket billigare. En riktig och ny motorcyckel i 60-tals design hade varit kul att köpa. Ungefär som HD där man håller fast i skön klassisk design.

Du har heller aldrig sett reklam för ryska produkter eller hur? Men det fanns en del som märktes om för vår marknad, "made in russia" om du tittat efter. Du kanske även märkt att visa av våra matprodukter ser och känns annorlunda, just det, man har ersatt ryska jordbruksprodukter (och även ukrainska).

Om du inte märkt det gillar jag inte alls facsister och nazister men det gör du som troligen hyllar banderasgänget (azov, aidar, c14, högra sektorn osv) som torterar, mördar och förtrycker folket i Ukraina. Det var även dessa råskinn som såg till att det blev en statskupp 2014 istället för nyval. Vem vet, liknade kan hända i vårt land och i övriga europa, råskinn som kapar fredliga domonstrationer och inför sin egen agenda eller kommer polis och militär att skjuta skarpt då?

Jag har nog aldrig köpt rysk alkohol utom en gång när jag skulle på fest med ryskt tema. Sibirisk lärk kommer jag att sakna men det finns europeisk istället.
Citera
2022-11-18, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Så länge Ryssland ser det så, så är de ekonomiskt, diplomatiskt, kulturellt, teknologi och t.o.m. idrottsligt isolerade. Paria i världen. Och deras krigsmakt kommer utplånas så fort de angriper andra länder. Det är ju facit; förnekar du att det inte är det faktiska utfallet av Rysslands agerande?

Så Ryssland kan tycka så och leva med konsekvenserna; eller så kan de ändra sig. Väst och NATO bryr sig inte om Ryssland väljer att utplåna sig själva. Ryssland är svagt och Väst starkt; enligt det ryska tankesättet om den Starkes rätt och att stormakter har speciella rättigheter att dominera sina grannar så är det som sker helt rätt ur ryskt kolonialt tänkande. Det svaga fattiga Ryssland domineras av de starka stormakterna USA, EU och Kina. Inse att ditt älskade Ryssland inte är en stormakt.

Väst måste vinna kriget mot Ryssland, vilket dessvärre inte kommer hända.
Det står så oerhört mycket på spel just nu för Europa. En helt ny världsordning väntar där Europas inflytande i världen kommer minska radikalt.
EU och NATO har gått ‘all in’ på att krossa Ryssland men det går käpprätt åt he-te!
Det har varit uppenbart sedan mars/april - men jag har bara kallats för rysstroll. Den största förloraren kommer bli Europa.
Citera
2022-11-18, 02:42
Medlem
Ryzzlands ansvar för sina luftvärnsrobotar i samband med tidig annektering i östra Ukraina, första domen innan invasionen.

Kräver att Ryssland lämnar ut MH17-dömda

Australiens utrikesminister Penny Wong vill se att Ryssland utlämnar de tre männen som dömdes till livstids fängelse för att ha skjutit ner flygplanet MH17, rapporterar TT.

– Världen vet att du ger skydd åt mördare och det säger något om dig Putin, säger Wong till ABC Radio National.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=992006
Citera
2022-11-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det står så oerhört mycket på spel just nu för Europa. En helt ny världsordning väntar där Europas inflytande i världen kommer minska radikalt.
EU och NATO har gått ‘all in’ på att krossa Ryssland men det går käpprätt åt he-te!
Det har varit uppenbart sedan mars/april - men jag har bara kallats för rysstroll. Den största förloraren kommer bli Europa.

Putins mål, att ändra den geopolitiska kartan, bygger på tanken om "den starkares rätt" att dominera sin omgivning och grusades redan direkt efter invasionen av Ukraina vid Hostomel utanför Kiev av de Ukrainska försvararna. Och är redan historia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Hostomel

Den som tvingats att gå "all in" är Ukraina eftersom det är deras land som Ryzzland valt att invadera och kriget pågår. Mot all internationell rätt.
Omvärlden har valt att stötta Ukraina i det kriminella våldsdåd Ryzzland valt att utsätta dem för. Där Ryzzland begår dagliga krigsbrott.

Från dag 1 av Ryzzlands invasion av Ukraina går det käpprätt åt helvete för ryzzarna.
Citera
2022-11-18, 03:24
Medlem
Risken för ofred i världen ökar av ryzzarnas invasion av Ukraina då en av de få allierade med ryzzland, NordKorea, med en galning vid rodret som diktator, satsar all sin prestige och BNP på robotar medan det nordkoreanska folket lider.

Nordkorea har natten mot fredagen avfyrat ytterligare en robot.

Enligt Yonhap misstänker den sydkoreanska militären att det rör sig om en Interkontinental ballistisk robot.

https://www.expressen.se/nyheter/ny-robot-fran-nordkorea-har-avfyrats/
Citera
2022-11-18, 03:43
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:

Lugna dig lite nu, Ryssland har uppenbara problem med sin betydligt mindre granne Ukraina, NATO och/eller EU har inte ens äntrat scenen utan bara skickat en del materiel än så länge.
Hur tror du det skulle gå ifall NATO kliver in när ni blivit tvungna att mobilisera för att inte bli överkörda av Ukraina?

Det är bara i Ryssland de talar om för er att det är NATO ni krigar mot, i verkligheten är det bara mot Ukraina.
Så ni kanske skulle sluta att tro ni är en stormakt, Sovjet är borta och upplöst, Ryssland har en folkmängd ungefär som Tyskland och Frankrike ihop, med en ekonomi som före kriget var i nivå med Italiens. Tror du att ens Tyskland och Franrike ihop skulle klara av resterande NATO? Jag säger nej, men de skulle ha en bättre chans än Ryssland iallafall.

Detta är vad ni har att förhålla er till. Ni har inte oändligt med soldater, ni kan inte matcha NATO. Det är bara onödigt lidande ni ställt till. Släpp stormaktsambitionerna och försök komma in i 2000-talet istället.
Citera
2022-11-18, 03:54
Medlem
Sakläget i kriget mellan Ryssland och Ukraina:

Rysslands anfallskrig mot Ukraina inleddes 2014 när Krimhalvön olagligen annekterades.

Och utvidgades då Putin beslutade att utöka kriget genom att invadera Ukraina
24 februari 2022.

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har varit tydlig med att kriget måste ta slut när Krim åter kontrolleras av Ukraina – inte innan.
Citera
2022-11-18, 06:46
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Nu är det tydligen inte länge pga längre pga nazister eller satanister. Nu anföll man för att Ukraina skulle utveckla atom vapen >.<

Citat:
De truet eksplisitt med å gjenoppta atomprogrammet. Og det var en av grunnene til å sette i gang den militære spesialoperasjonen, skriver Dmitrij Medvedev, om invasjonen, som startet den 24. februar.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BEjR1/ekspresident-beskylder-ukraina-for-atomtrussel-grunnloese-paastander

Måste varit härligt å va ryss, när argument tar slut så slutar man bara i tombolan efter nya
Citera
2022-11-18, 06:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Nu är det tydligen inte länge pga längre pga nazister eller satanister. Nu anföll man för att Ukraina skulle utveckla atom vapen >.<

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BEjR1/ekspresident-beskylder-ukraina-for-atomtrussel-grunnloese-paastander

Måste varit härligt å va ryss, när argument tar slut så slutar man bara i tombolan efter nya
Ja och nu kanske resultatet blir att Ukraina kommer att skaffa sig kärnvapen?

😂😂😂

Allt,går enligt plan…

Allt Putin ville förhindra med sin militära specialoperation har fått helt omvänd effekt! Snacka om att dåren gjort allting fel!
Citera
2022-11-18, 06:56
Medlem
Citat:

Du har nog läst fel precis som du gjorde förra veckan. Länka din källa så hjälper vi dig översätta och sen förklarar vi gång på gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in