2022-11-18, 12:43
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag lade av med one night stands efter det att jag fick drypan.
Det är roligt, det var mitt eget fel det med, jag noterade i efter penicillin asken på hennes nattduksbord och frågade om hon var sjuk?
-Ehhh ja det är så här att...att man orkar inte med kvinnors snåriga upplägg hippsan hoppsan lixom och lilla jag, jag vet ingenting!

Fick uppsöka pittmönstringen och det var inte kul.
Citera
2022-11-18, 12:49
Medlem
1SickMans avatar
Det är bara att knulla horan, inget samtycke behövs! Har man bara lite fingertoppskänsla när man väljer brud så slipper man bli anmäld.

Det kan även vara så att hon ger dig lite motstånd mitt i akten så att du måste trycka ner och hålla fast henne lite medans du knullar.

Detta är helt normalt för kvinnor som vill testa en samt tycker om att bli dominerade så tveka inte att fortsätta om det skulle hända.
Citera
2022-11-18, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag lade av med one night stands efter det att jag fick drypan.
Det är roligt, det var mitt eget fel det med, jag noterade i efter penicillin asken på hennes nattduksbord och frågade om hon var sjuk?
-Ehhh ja det är så här att...att man orkar inte med kvinnors snåriga upplägg hippsan hoppsan lixom och lilla jag, jag vet ingenting!

Fick uppsöka pittmönstringen och det var inte kul.

Det där är misshandel juridiskt. Jag knullade en brud som jag senare fick reda på hade hepatit C vilket var lite sådär apropå oralsex det var fett nojigt men jag har aldrig haft någon könssjukdom i mitt liv.

Men tjejer som ljuger pga osäkerhet är inte bra alls när kuken står på en kille. Det är då oaktsamhetsvåldtäkter och sånt där ofta sker vad jag fattat. Eller ibland kanske det bara är en avstängd hörapparat, jag satt på anstalt en gång faktiskt med en sån kille hans batterier hade lagt av kärringen blev förbannad no joke.

Det är vad det är. jag tror att killar ska försöka träffa mer wholesome brudar om de ska ha ONS då minskar nog våldtäkterna med. Monkeypox i bajan händer inte vem som helst man kan släppa det spåret.
Citera
2022-11-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Tycker detta är utmärkt och hade gärna sett mer av det här i samhället. Män ska inte inbilla sig att de är något eller att de är lika mycket värda som kvinnor, ju snabbare budskapet sjunker in desto bättre. Mäns roll är att ta hand om skitgörat på vardagarna och sitta med en öl i ena handen och kuken i den andra framför bögporr på helgerna.

Vafan är det för en kommentar. Har du redan korkat upp fredags vinet?
Citera
2022-11-18, 12:53
Moderator
Nospheratus avatar
De här personerna tycks utgå från att alla som inte har frågat om samtycke kommer åka direkt i finkan vid ett fylleligg. En målsägande måste ju på något sätt göra gällande varför hon, oftast en hon, upplever att hon blivit våldtagen. Det funkar ju inte så att det duger med att säga "Ja, jag ville ha sex med honom och jag var med på det. Men han frågade aldrig om samtycke" för att polisen ska öppna en förundersökning.

Man har faktiskt en förklaringsbörda även som målsägande. Jämför exempelvis med stalking eller ofredande. Det är faktiskt olagligt att hålla på och ringa någon eller försöka kontakta en person som inte vill. Det innebär inte omvänt att det är olagligt att hålla på och skicka meddelanden till sina kompisar. Man lär ju behöva övertyga polisen om varför man upplever kontaktförsöken som störande.

Idén om att mängder med unga män kommer massfänglas för one night stands för att "...de kanske inte är så bra på att prata och så" låter aningen löjeväckande. Det räcker ju faktiskt med att man ska kunna redogöra för att man var rimligt säker på att ens partner ville ha sex. Istället för det tidigare lagrummet att alla alltid ville ha sex, och det var upp till offret att säga nej om de konstigt nog inte ville ha sex med lite vem som helst.

Det går självklart inte att anmäla någon för våldtäkt om omständigheterna inte förefaller handla om våldtäkt. Jag upplever det som tämligen rimligt att man förväntas göra sig säker på att någon samtycker till sex. Det räcker vanligtvis att man kan förklara att man hånglat, hängt med hem, hamnat i säng och sedan haft sex. Sliter man däremot av byxorna på en däckad brud och begår ett övergrepp så blir det ju svårt att förklara varför man kände sig säker på att hon ville (samtycke). Och det är ju just detta som samtyckeslagen vill komma åt. Inte folk som har samtyckande sex på fyllan.

Så nej, det räcker inte med att någon säger "...jamen han frågade inte muntligen om jag ville ha sex" efter att man till synes villigt gått med på sex för att någon ska hamna i finkan. Det är lika dumt som att tro att det är farligt att skicka sms till polare för att man kan åka dit för stalking.
Citera
2022-11-18, 12:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Detta har man ju vetat länge. Ligga med svenskor är rysk roulett eftersom rättegångar är ett lotteri för män.

Är majoritet av fallen som samtyckeslagen har gällt för verkligen varit ONS dessutom? Tycker man läser mest om par.
Citera
2022-11-18, 12:58
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Man kan väl åtminstone säga att båda är lika goda kålsupare vad gäller att arrangera förutsättningarna för att mannen i vissa fall sedan begår övergrepp. En del män utsätts också för övergreppet, och brottet, falsk tillvitelse, av olika skäl, och en del kvinnor kommer undan med det, på grund av den nya lagen. Precis som advokaten befarar, även om hon mer formulerar det utifrån sitt advokatperspektiv; att oskyldiga män döms. Men jag är benägen att hålla med ministern, fler kvinnor får rättvisa idag. Man ska inte behöva acceptera att utsättas för brott, även om man delvis har stått för förutsättningarna.
Absolut. Men den allmänna diskursen kring objekt/subjekt distinktionen är alltid betingad av dikotomin offer/förövare, var man alltid talar om kvinnan som offer och männen som förövare. Och då menar jag inte att kvinnan är ett faktiskt offer, utan ett offer rent fundamentalt i egenskap av hennes underordnad i ett patriarkat, var all typ av kritik eller fostran rörande kvinnan, både till grupp och individuellt, anses vara ett typ av maktutövande eller victimblaming.
Det finns la ingen som ifrågasätter att man ansvarar för sin egen säkerhet, vartill man således låset sin dörr om nätterna eller undviker mörka gränder. Men så fort det handlar om kvinnan försvinner denna princip, och all typ av utredning till varför blev ett brottsoffer tillintetgörs.
Citera
2022-11-18, 12:58
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Sverige håller på att gå åt helvete, det är vad jag känner när jag läser den här dekadenta skittråden.
Citera
2022-11-18, 12:59
Medlem
Funderar på att göra en dejting app lik Tinder, men när man fått ragg och vill ligga måste båda parterna logga in via BANK-ID och godkänna samlaget, vad tror ni om den idén ?
Citera
2022-11-18, 13:01
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är klart de anmäler om de får 80k. De har världens incitament och anmäla för våldtäkt. Speciellt nu när endast ord mot ord räcker.

Vem hade kunnat tro att detta skulle missbrukas??
Fast det går väl att missbruka nästan vilken lag som helst. Skalla en vägg och anmäl någon för misshandel. Ställ cykeln på någons tomt och anmäl stöld.

Folk verkar tro att just lagar om våldtäkt av någon anledning är synnerligen enkla att missbruka. Det funkar ju liksom inte att använda som någon bankomat. "Jag blev våldtagen igår. Jag vill nu ha 80K, vart kan jag hämta pengarna?". Som med vilket brott som helst måste man beskriva för polisen vad som hänt. I detalj. Och anmäla kan man ju självklart göra. Man kan anmäla vad som helst. Men om inte polisen tycker att det låter som att ett brott begåtts så händer ingenting.
Citera
2022-11-18, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Sverige håller på att gå åt helvete, det är vad jag känner när jag läser den här dekadenta skittråden.

Tror du? insert "en dag började alla rösta på Hitler utan någon uppenbar anledning"-meme. Men faktiskt man ska välja bra tjejer. Det finns faktiskt bra och dåliga tjejer vad feminister än säger.

edit: eller för att vara mindre dömande det finns människor man passar mer eller mindre bra ihop med.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-18 kl. 13:04.
Citera
2022-11-18, 13:04
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns många orsaker varför en kvinna kan ljuga i efterhand.
- hon kanske vill ha en relation, men mannen är inte intresserad?
- hon skäms för att hon legat under sin nivå?
- hon pratar med sina kompisar som övertygar henne om att hon är ett offer?
- hon har en pojkvän o ångrar/skäms för att hon var otrogen?
- hon vill visa sin makt?
- hon lider av psykiska besvär?
- hon har knarkat bort sin hjärna?
- hon vill ha pengar i form av skadestånd?
- hon vill berätta att hon minsann har legat med en mäktig man, men skäms samtidigt att vara endast en av många likasinnade?

Det finns många skäl för viss typ av kvinnor att ljuga. De utan ryggrad o rättspatos ska man undvika som pesten.
Jo såklart det finns många skäl. Men tycker det är helt sjukt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in