2022-11-18, 11:17
Medlem
Pinoputchins avatar
Samtyckeslagen fungerar inte, enligt advokat Kristina Bandrup

I programmet Sverige möts i SVT debattera advokaten Kristina Bandrup mot Svriges jämställdhetsminister.
Kristina Bandrup menar att med sex så kommunicerar man främst genom handling och inte så mycket genom ord, därför så fungerar inte samtyckeslagen menar hon och råder unga män att ej ha one-night-stands på fyllan..

Tidningsartikel:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/advokaten-undvik-one-night-stands-pa-fyllan/

På SVT, se 42 minuter in i programmet:
https://www.svtplay.se/video/37409613/sverige-mots/sverige-mots-sasong-3-16-nov-20-00-1?position=2571&id=jq1Gq17

Vad säger vi, är det dags att skrota samtyckeslagen?
Vilka är samtyckeslagens fördelar och vilka är dess nackdelar?
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Tråkigt att höra! Men gör som jag. Spela in ljud med telefonen när du misstänker ni kommer ha sex. Ta bort det efter typ 1-2 år.
Tack för tipset. Är förlovad nu så jag slipper det helvetet igen.

Men jag gjorde faktiskt något liknande. Jag spelade in samtalen med henne efteråt där hon ändrade historia flera gånger och glömde sina lögner

Jag mådde så jävla dåligt dom 2 månaderna.

Verkligen de värsta som hänt mig i mitt liv.
Citera
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Ingen får ha sex. Vad är det folk inte fattar. Sverige vill inte att folk ska kontakt med varandra, inte heller ligga med varandra. Bättre att alla hatar varandra och istället kan man ge utrymme till homosexuella uttryck. Lägre födelsetal, mindre tryck på offentliga sektorn och färre människor att ta hand om. Bra va. Klimatsmart dessutom.

I övrigt: godtyckliga bedömningsgrunder för straff som dessutom belastar en grupp mer än annan är bedrägliga by design.
Exakt.
Sjukt.
Citera
2022-11-18, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BasedChad
Oj oj oj.

"Alla tjejer är änglar"

Snacka om verklighetsfrånvänd.

PubMed: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19085605/

Nej det är inte bara män som är "defekta".

Hur ska män förstå att en tjej inte vill ifall hon inte kommunicerar verbalt eller genom att visa med kroppen?

En tjej som ligger naken och hånglar med dig i din säng kan en man anta vill ligga. Men hon har alltid unilateral rätt att säga att så inte var fallet även ifall hon inte visar något.
Ska mannen ställa sig och fråga när de hånglar "Förresten, vill du knulla?" Vi båda vet att detta inte är rimligt. Även om han gör det kan hon dra tillbaka sitt samtycke under akten... Ska han fråga varje minut, 10e sekund eller vad är rimligt?

Trollkonto, vill bara ha reacts. Men ja du har helt rätt i att det är ett sätt att se på sex som inte har förankring i verkligheten.
Citera
2022-11-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Vad gäller det sistnämnda kan jag inte låta bli att bortse från att kvinnorna, åtminstone en avgörande del individer ur gruppen kvinnor, själva har del i att kvinnor generellt framstår och behandlas som objekt. Ofta är det mannen som får skulden över att kvinnan sexualiseras, men helt ärligt, kvinnan hyper-sexualiserar sig själv. Och även om inte en given individ själv bär skulden, bör hennes anklagelser, skuldbeläggande och insatser för att motverka detta delvis gå till sina medsystrar som försätter henne i sådan position.

Dock kanske man skall se det mer naturalistiskt och evolutionärt. Kvinnan är en sexuell varelse likt mannen, och det vi ser idag på film, serier, instagram, TikTok, Twitch, onlyfans, patreon osv är bara en förlängning eller maximering av den sexualitet och viljan att locka hanar och åtrås hon alltid haft.
Man kan väl åtminstone säga att båda är lika goda kålsupare vad gäller att arrangera förutsättningarna för att mannen i vissa fall sedan begår övergrepp. En del män utsätts också för övergreppet, och brottet, falsk tillvitelse, av olika skäl, och en del kvinnor kommer undan med det, på grund av den nya lagen. Precis som advokaten befarar, även om hon mer formulerar det utifrån sitt advokatperspektiv; att oskyldiga män döms. Men jag är benägen att hålla med ministern, fler kvinnor får rättvisa idag. Man ska inte behöva acceptera att utsättas för brott, även om man delvis har stått för förutsättningarna.
Citera
2022-11-18, 11:24
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Advokaten har rätt likt både Jesus och profeten Mohammed säger att man inte ska ha ONS.
Citera
2022-11-18, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Advokaten har rätt likt både Jesus och profeten Mohammed säger att man inte ska ha ONS.

Man kan gå till ett hotell som normala människor och inte hem till varandra. Intentionerna kan inte bli annat än klara om man betalar för en plats att vara på ett par timmar.
Citera
2022-11-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Kan bekräfta att man verkligen ska undvika one night stands.

2019 hade jag sex med en tjej. 2 gånger på en natt. Efteråt kysstes vi och allt var bra. Hon kramade mig när vi sågs i skolan.

Men helt plötsligt 5 dagar senare så skrev hon till mig att hon inte var vaken när vi hade sex. Vilket var en lögn såklart eftersom hon var vaken när vi hade sex för jag hade först pullat henne och vi hade kyssts.

Sen ändrade hon historian och sa att hon var full. Vilket inte heller var sant för när vi hade sex så var kl 5 på morgonen. Hon drack senast kl 23.

Men trots detta så blev jag kallad på förhör och det var en förundersökning i 2 månader. Det fanns inte ens bevis att vi hade haft sex. Förundersökningen las ner men folk trodde ju på henne. För liksom varför ska dom inte tro på henne? Jag förstår varför folk trodde på henne för varför ska hon ljuga om det?
Men det var exakt det hon gjorde... ljög.

Än idag vet jag inte varför hon ljög om det. Jag skulle aldrig kunna ha sex med någon mot deras vilja eller ifall dom inte är vakna.

Detta gjorde så att jag fick tillits-problem till tjejer.

Ha bara sex med folk som ni träffat under lång tid. Ha aldrig sex efter eller under en fest.

Mvh

Det finns många orsaker varför en kvinna kan ljuga i efterhand.
- hon kanske vill ha en relation, men mannen är inte intresserad?
- hon skäms för att hon legat under sin nivå?
- hon pratar med sina kompisar som övertygar henne om att hon är ett offer?
- hon har en pojkvän o ångrar/skäms för att hon var otrogen?
- hon vill visa sin makt?
- hon lider av psykiska besvär?
- hon har knarkat bort sin hjärna?
- hon vill ha pengar i form av skadestånd?
- hon vill berätta att hon minsann har legat med en mäktig man, men skäms samtidigt att vara endast en av många likasinnade?

Det finns många skäl för viss typ av kvinnor att ljuga. De utan ryggrad o rättspatos ska man undvika som pesten.
Citera
2022-11-18, 11:29
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasnaoki
100% snubbar som är rädda för att de inte förstår gränser i denna tråd. Slår vad om att ni alla har spänt fast en gagball alldeles för hårt och analknullat en ovillig ung och utsatt flicka.

Ni är alla äckliga, och detta är varför jag hatar män som grupp.

Gränser som eventuellt flyttas i efterhand, blir lika fel som lagar som ändras och eventuella straff utdöms retroaktivt.
Det måste du väl förstå?
Citera
2022-11-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Man kan gå till ett hotell som normala människor och inte hem till varandra. Intentionerna kan inte bli annat än klara om man betalar för en plats att vara på ett par timmar.

Helt fel tänkt. Kvinnan kan ha ”lurats” dit för att dricka te.. Sen gör sig mannen närmanden o hon ”fryser till is”. Först efter några år är hon tillräckligt upptinad för att kunna göra en anmälan.. kvinnan blir trodd, men inte mannen, eftersom en kvinna aldrig ljuger..
Citera
2022-11-18, 11:37
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt fel tänkt. Kvinnan kan ha ”lurats” dit för att dricka te.. Sen gör sig mannen närmanden o hon ”fryser till is”. Först efter några år är hon tillräckligt upptinad för att kunna göra en anmälan.. kvinnan blir trodd, men inte mannen, eftersom en kvinna aldrig ljuger..
Glöm inte att båda var berusade.

Då är kvinnan extra utsatt och mannen extra skyldig för att han utnyttjade hennes utsatta situation samt hans minne är inte 100% p.g.a berusning.
Citera
2022-11-18, 11:39
Avslutad
Samtyckeslagens fördelar är flera, b.la. att man får slut på det toxiskt manliga smurf- och pollinerarbeteendet. Som extrovert förförare så skall! man straffas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in