2022-11-18, 11:54
Medlem
okok1s avatar
Det är klart de anmäler om de får 80k. De har världens incitament och anmäla för våldtäkt. Speciellt nu när endast ord mot ord räcker.

Vem hade kunnat tro att detta skulle missbrukas??
Citera
2022-11-18, 11:56
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Till skillnad från kvinnorna utomlands som inte FÅR göra abort? 🤔

Fortsätt ABORTERA bort era barn Svenskar! Snart är ni utdöda allihopa!
Citera
2022-11-18, 11:57
Medlem
tigerpus avatar
Förvånad att det tog sådan tid för detta att komma till Svea, har ju funnits i usa i flera år nu
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Alla tjejer jag haft i mitt liv har gått igång
På tanken av att jag våldtar dom och använder dom som min sexdocka. Sluta tramsa, alla vet att kvinno r är
Såhär

Det är inte så långsökt med tanke på var eviga teveserie som har massa konstiga seriemördare som håller på.

Men jag tror ändå att det är en fråga om tillit och ibland så går relationer lång utöver vad som är sexuellt och blir en maktkamp där vad som helst är tillåtet.

Hur den sexuella akten definieras i efterhand har andra faktorer än vad som faktiskt skett. Men vad jag vet ska samtyckesbrott inte ge samma straff som rena kränkningar. "Oaktsamhet" https://www.aklagare.se/ordlista/o/oaktsamhet/
Citat:
Vårdslöshet eller slarv. Den som orsakar en skada genom oaktsamhet ska ersätta skadan. Uppstår skadan däremot av en olyckshändelse kan personen inte dömas att betala skadestånd.

Det är en lag som egentligen helt riktar sig mot män därför att en kvinna behöver inte söka samtycke i regel det märks om kuken står eller inte ute i verkligheten då alltså.
Citera
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Det är inte tillåtet att smygbanda någon under akten. Men samtidigt ger det en lägre straff än en våldtäkt. Så det är ändå ett gott råd.
Du har missuppfattat.

Kränkande fotografering är ett brott.

Att spela in ljud i sammanhang där man själv deltar är aldrig ett brott.

Här är ett exempel då en kvinna dömdes för falsk tillvitelse efter att ha ljugit om att bli våldtagen och mannen spelade in samlaget.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-domd-for-falsk-valdtaktsanmalan/
Citera
2022-11-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det verkar som du faktiskt negligerar kvinnans intelekt.
Som vi alla vet kan omdömmet bli sämre efter att man använt berusningsmedel, hos både kvinnor och män.
Ibland kan det hända att man i ett sådant läge har sex med varandra, men med den lagstiftning som nu gäller så läggs altså ansvar på mannen att han skall förstå att kvinnan p.g.a dåligt omdömme har sex med honom. Nu har jag aldrig blivit anmäld men samtidigt sist jag hade sex i berusat tillstånd eller med en kvinna jag inte lever i ett förhållande med var på 80talet. Så det lär vara prespigerat.
Men under 80talet så hande det att man hade lite ågren från bägge parter efter en blöt fest som slutade med att man vaknade upp i en säng med en i vissa fall okänd kvinna eller nån man nog inte riktigt hade tänkt sig.
Som det är idag om 2 berusade människor har sex är det mannens uppgift att säkerställa att kvinnan inte är så berusad att hon har fått dåligt omdömme.
Jag skulle säga att det handlar om en rejäl nedvärdering av kvinnans möjligheter att ta ansvar för sig själv.

Å ena sidan självständig, kapabel, oberoende, smart, stark, orädd, raktfram..

Å andra sidan kan ej yttra sin åsikt på tumanhand med en man. Klarar inte av att säga nej. Fryser till is när det kommer till sexet. Måste få stöd utifrån för att klara av att tänka klart.

Jag skulle inte rekommendera de kvinnor som har det så svårt att prata/tänka att ha sex med män överhuvudtaget..
Citera
2022-11-18, 12:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Förvånad att det tog sådan tid för detta att komma till Svea, har ju funnits i usa i flera år nu

Det är ännu värre på sina håll i USA. Där får olika universitet och högskolor agera någon typ av pseudo-domstolar när manliga studenter blir anklagade för sexualbrott av kvinnliga studenter, men åtal inte väcks på grund av brist på bevis eller brist på polisanmälan. Många har förlorat sin utbildning och karriär genom detta rättsvidriga förfarande. Vänta bara, snart kommer det hit också. Samtyckeslagen, sexköpslagen, med mera var bara början. Börja stå upp för era rättigheter killar innan ni inte har några alls längre.
Senast redigerad av WordWarrior 2022-11-18 kl. 12:05.
Citera
2022-11-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Ännu bättre att undvika sex utanför äktenskapet.

Det skulle lösa de flesta av Sveriges problem.
Sorry mannen men man får inte våldta sin fru i Sverige heller!
Citera
2022-11-18, 12:08
Medlem
Citat:
Å ena sidan ska allt vara helt normalt o accepterat. Det är helt normalt att stoppa ditt finger i analen av tjejen för att hon ska få njuta extra mycket.
Å andra sidan om du efter detta penetrerar samma tjej i analen - då riskerar du fängelse..

Förr i tiden kunde kvinnorna bli våldtagna inom äktenskapet utan att mannen riskerade att straffas. Det hörde till. Kvinnan skulle göra sin ”plikt”. Blev man gravid var det inte frågan om abort.

Nuförtiden är rollerna tvärtom: mannen kan inte känna sig säker utan fyra ögonvittnen på plats.
Jag tror inte på sådana förenklingar, de går ut på att ursäkta det egna beteendet eller oengagemanget.
Citera
2022-11-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Du har missuppfattat.

Kränkande fotografering är ett brott.

Att spela in ljud i sammanhang där man själv deltar är aldrig ett brott.

Här är ett exempel då en kvinna dömdes för falsk tillvitelse efter att ha ljugit om att bli våldtagen och mannen spelade in samlaget.

https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-domd-for-falsk-valdtaktsanmalan/

Ja det tycks vara så. Du har rätt. Så länge man inte sprider ljudfilen är man safe.
Citera
2022-11-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Inte utan alkohål. Eller mycket säkrare ial

Jo. Dock attityden att tjejen kan ångra sig dan efter och anklaga en och man döms utan bevis av samhället.

Lätt inte värt risken.
Citera
2022-11-18, 12:29
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Tycker detta är utmärkt och hade gärna sett mer av det här i samhället. Män ska inte inbilla sig att de är något eller att de är lika mycket värda som kvinnor, ju snabbare budskapet sjunker in desto bättre. Mäns roll är att ta hand om skitgörat på vardagarna och sitta med en öl i ena handen och kuken i den andra framför bögporr på helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in