2022-11-18, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej och det är skillnad på vilja och olycka. USA har väl tappat kärnvapen i England. Sen kan man fortfarande skylla på Ryssland. Ukraina sköt ju sin robot på grund av ryssarnas anfall.

Mmm och Theodor Engström mördade Wieselgren för han fick ingen vård så han bör släppas och sveriges regering borde dömas för mord. Du är ett jävla pucko ... om Ukraina skjuter robotar mot Polen så ska Ukraina straffas PUNKT
Citera
2022-11-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Mmm och Theodor Engström mördade Wieselgren för han fick ingen vård så han bör släppas och sveriges regering borde dömas för mord. Du är ett jävla pucko ... om Ukraina skjuter robotar mot Polen så ska Ukraina straffas PUNKT

Varför ska Ukraina straffas? Hade Ryssland inte skickat 100 missiler nära polska gränsen så hade det överhuvudtaget inte hänt.
Citera
2022-11-18, 09:05
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Nykter analys av Scott Adams (skaparen av Dilbert) kring västvärldens unisona "stöd" till Zlenskij.

https://twitter.com/ScottAdamsSays/status/1593227202178744320

Citat:
I don't know how much America should spend supporting Ukraine, but I can tell you with confidence that American support for Zelensky did not happen organically.

We didn't watch the news and spontaneously decide he was a hero. That opinion was assigned to us.

Have you noticed that nearly all images of Ukraine's military forces involve the largest, healthiest, happiest-looking alpha males whereas their captured Russian prisoners are all scrawny betas?

Don't trust your own opinion about Ukraine. That opinion didn't come from inside your skull. Someone put it there.

Vi har, som i så många andra frågor, blivit tillsagda vad vi ska tycka. Sondmatade med anti-rysk, pro-ukrainsk, pro-judisk, pro-HBTQ-propaganda.

Det är några få som har VÅGAT tänka själva, och förstått att så mycket vi tror att vi tyckte kring den här konflikten i själva verket är inprogrammerat i oss.
Citera
2022-11-18, 09:06
Medlem
Citat:

Nu är inte frågan juridisk utan politisk. Så Polen och NATO avgör vilka de vill skylla på. Jag är ganska säker på att man kommer inte straffa Ukraina.

Möjligen kommer man, om man vill utvidga konflikten koppla i hop NATOs luftsvar i östra Polen med västra Ukrainas luftförsvar så det inte händer igen och man får bättre möjlighet att skjuta ner ryska robotar.

PS Och självklart kommer man säga att det är Rysslands fel.
Citera
2022-11-18, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Att du finner glädje i det. det är helt jävla otroligt och gör dig till en avskyvärd ursäkt till människa. Din profilbild gör dig heder.

Du får bara mig att vilja skänka och ge mer för uppbyggnaden av landet. De kommer att klara detta. Det är jag helt säker på. Många människor i Ukraina, och såklart givetvis Ryssland lever utan ström dagligen. Det löser de såklart.

Håller med helt. Vidrigt av vissa användare som "gillar" att vanligt folk dör eller tvingas leva i missär. För mig gäller det dock vanliga ryssar också där många är totalt emot krig och bara vill fortsätta sina liv. Hatet här mot vanliga ryssar är minst lika vidrigt som de som gottar sig i att ukrainare dör. Putin är en diktator och vanliga ryssar har inte mycket att välja på än att lyda så inte deras fel att det är krig. Det enda sättet detta kan få ett bra slut är statskupp i Ryssland och att militären skapar demokrati där.
Citera
2022-11-18, 09:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Håller med helt. Vidrigt av vissa användare som "gillar" att vanligt folk dör eller tvingas leva i missär. För mig gäller det dock vanliga ryssar också där många är totalt emot krig och bara vill fortsätta sina liv. Hatet här mot vanliga ryssar är minst lika vidrigt som de som gottar sig i att ukrainare dör. Putin är en diktator och vanliga ryssar har inte mycket att välja på än att lyda så inte deras fel att det är krig. Det enda sättet detta kan få ett bra slut är statskupp i Ryssland och att militären skapar demokrati där.
Det vill vi allihop. Jag vill inte heller att ryska civila ska dö och jag tror ingen Pro-Ukraina vill det. Vi vill att de ska resa sig mot diktatorn Putin.
Citera
2022-11-18, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha du har tydligen missat att man försökte hetsa Nato till Kärnvapenkrig pga av sin egna missil mot Polen?

Exakt !!!!! Ukrainas ledning är inte mycket bättre än Putin. Rövhål bägge två. Jag blev mäkta förvånad dock då USA omedelbart dementerade deras bullshit.
Citera
2022-11-18, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Jag har nog aldrig köpt rysk alkohol utom en gång när jag skulle på fest med ryskt tema. Sibirisk lärk kommer jag att sakna men det finns europeisk istället.

Och inte ens det var det troligtvis Ryskt! Inte ens vodka är ryskt globalt. Smirnoff - Amerikanskt. Absolut - Svenskt/franskt , Khortytsa -Ukrainskt, Zubrowka är Polskt och Stolichnaya Lettiskt

Det finns med andra ord inte ett skit i Ryssland.
Citera
2022-11-18, 09:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nja, säger jag. Var är deras vapen? Varför ligger de alla med huvudet åt samma håll?

Jag hävdar att de flyttats dit, alternativt avrättats där.
Du hade rätt.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/yy62hy/ukrainians_were_taking_a_group_of_russians/
Det handlade om ryssar som gav upp utom den sista som hoppade ut och besköt ukrainska soldater. Den siste ryssen ställde till det för alla.
Citera
2022-11-18, 09:16
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Nykter analys av Scott Adams (skaparen av Dilbert) kring västvärldens unisona "stöd" till Zlenskij.

Vi har, som i så många andra frågor, blivit tillsagda vad vi ska tycka. Sondmatade med anti-rysk, pro-ukrainsk, pro-judisk, pro-HBTQ-propaganda.

Det är några få som har VÅGAT tänka själva, och förstått att så mycket vi tror att vi tyckte kring den här konflikten i själva verket är inprogrammerat i oss.

Det stämmer bra att Ukraina vinner informationskriget lika övertygande som de vinner kriget på fältet.
Naturligtvis extremt butthurting när man supportat förlorarna.
Citera
2022-11-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar

Du fattar inte vilken jävla sopa man är om man måste rycka fram skaparen av Dilbert för att motivera sitt budskap? 😂 Ni är ju faan lika stora skämt som figurerna i serien. 😂 Väntar med spänning på ditt nästa inlägg där du citerar lemurerna på Skansen.

”Tänka själva” ha ha ha …. 🤡
Citera
2022-11-18, 09:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Undersökningen är inte ens klar än. Det finns idagsläget ingenting annat än hypoteser. I vilket fall så hade ingenting hänt om Ryssland inte angripit Ukraina och om det visar sig att Ryssland låg bakom ska Ryssland givetvis ha ännu mer pisk och lidande. UTÖVER det som vi ska utkräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in