2022-11-17, 22:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det blir så tydligt hos vissa skribenter att de helt saknar militär erfarenhet men ändå ska de tvärsäkert uttrycka åsikter.

Visst är det så, men låt dem hållas, det blir mer humor då.

Jag minns att jag var jävligt nervös första gången jag drog sprinten.
Citera
2022-11-17, 22:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De siffrorna som jag tror på är att det är ca 5 - 10 döda ukrainska soldater för varje ryss. Och det ökar såklart eftersom Ukraina nu inte har kvar sina ursprungliga soldater utan snabbmobiliserade tjänstemän och förskollärare. Som tvingas att anfalla över slätten mot Rysslands artilleri. Medan Ryssland hela tiden använt en väldigt begränsad styrka. Som faller tillbaka vid behov för att inte offra sig i onödan.

Om du vänder på siffrorna så blir det rätt, ett tips i all välmening.
Citera
2022-11-17, 22:35
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du gör dig rolig över civilt lidande. Det är den stora jävla skillnaden "Pinnpelle"

Jag vet dock att du bara försöker provocera för det är så du får lite känslor i ditt annars miserabla liv. Därför sover jag gott om natten.

Det är så lätt att provocera er också

Nu när Elon "Putins högra hand" Musk rensat bort en stor del av Twitterbottarna måste ni tomtar inse att bubblan om en Ukrainsk seger ni levt i sedan Mars nu börjar spricka.

Det är en enda stor "Vad var det vi sa din dumma jävla pajas?" situation s.a.s.

https://t.me/antinatocoalition/4627

🇺🇦😂Zelensky's denial of the obvious fact of the Ukrainian attack against Poland is beginning to annoy his Western masters. The Financial Times quotes the opinion of an anonymous "diplomat from a NATO country in Kiev":

"This is getting ridiculous. Ukrainians are destroying trust in them. No one blames Ukraine, but they are openly lying. It's more destructive than rockets."
Citera
2022-11-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag säger runt 450, tror fler och fler ryssar vägrar att agera kanonmat utan anledning. Kan nog bli ett sjunkande antal hädanefter kombinerat med fler och fler reträtter. Ryssarna har ju egentligen inget att slåss för, att slåss innebär ett sovjetiskt samhälle (död, om inte kroppsligt så själsligt), att inte slåss innebär ett sovjetiskt samhälle (fängelse men vid liv), har man tur blir man Ukrainsk krigsfånge och kan begära asyl - ja om man inte blir utlämnad då i en fångutväxling. Lite som att välja mellan pest och kolera.

Tack för ett bra inlägg. Ja många nymobbade vill inte strida för något man inte ser någon mening i. Men jag tror att vi ganska konstant kommer att ligga på höga siffror eftersom dom mobbade tvingas fram.

Bra!!! 450 är antecknat!
Citera
2022-11-17, 22:36
Medlem
Citat:
Vi ska skicka dem kaminer och varma filtar och mat, lär inte gå någon större nöd på Ukrainarna. Ukraina har inga kärnvapen.
Ha ha du har tydligen missat att man försökte hetsa Nato till Kärnvapenkrig pga av sin egna missil mot Polen?
Citera
2022-11-17, 22:38
Medlem
Citat:
Om du vänder på siffrorna så blir det rätt, ett tips i all välmening.
Finns ingen logik i det.

Ukraina har hela tiden haft ett stort överläge i antalet soldater. Och man har fortsatt att mobilisera. Nu verkar de ha brist på soldater.

Det innebär en fruktansvärd förlust av soldater.
Citera
2022-11-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Det är så lätt att provocera er också

Nu när Elon "Putins högra hand" Musk rensat bort en stor del av Twitterbottarna måste ni tomtar inse att bubblan om en Ukrainsk seger ni levt i sedan Mars nu börjar spricka.

Det är en enda stor "Vad var det vi sa din dumma jävla pajas?" situation s.a.s.

https://t.me/antinatocoalition/4627

🇺🇦😂Zelensky's denial of the obvious fact of the Ukrainian attack against Poland is beginning to annoy his Western masters. The Financial Times quotes the opinion of an anonymous "diplomat from a NATO country in Kiev":

"This is getting ridiculous. Ukrainians are destroying trust in them. No one blames Ukraine, but they are openly lying. It's more destructive than rockets."

Oh ett citat från anonym källa... Wow.
Citera
2022-11-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Fascinerande. Roligt att stortjuven Putin nu är arg på småtjuvarna som bara gjort samma sak i mindre skala.
'

Putin vet - hela ryska systemet är byggt på maffia och stor starka karl med noll iq.

Själva Putin stöd är maffia och bedragare och kriminella - Alla ledare i Ryssland funkar på det sättet.

Det finns en vetenskap för kriminaliteten - dvs rule by fear. Kallas för kremonologi...dvs hur funkar maffian i Kreml idag?
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-17 kl. 22:42.
Citera
2022-11-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
'

Putin vet - hela ryska systemet är byggt på maffia och stor starka karl med noll iq.

Själva Putin stöd är maffia och bedragare och kriminella - Alla ledare i Ryssland funkar på det sättet.

Det finns en vetenskap för kriminaliteten - dvs rule by fear. Kallas för kremonologi...dvs hur funkar maffian i Kreml idag?

Ja inte bara vet, han är ju bästa tjuven. Sålde ut nationens egendomar och byggde ett slott till sig själv. Gör inte som jag gör, gör som jag säger 😀
Citera
2022-11-17, 22:44
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ska inte du förklara först. innan du ställer en motfråga?

Nej.

Varför stödjer du Ukrainska nazister?

https://t.me/the_Right_People/9176

On the results of the Lancet drones in the EWS

October and November were marked by numerous videos of combat use of ZALA's Lancet kamikaze drones.

Based on open source data and material (https://airtable.com/shr9hMsI13vhK3WlY/tblGOzFRGPpsw551J) by @Lostarmour, we analyzed AFU losses from drone strikes from October 13 to November 12.

The list included only equipment whose hit footage is freely available. In it, we can particularly highlight:

➖11 towed M777, FH-70, Msta-B and D-20 howitzers (all but one destroyed),
➖7 T-64, T-72, T-80BV tanks (one destroyed, the rest damaged),
➖7 Acacia, Carnation, M109 and Krab SAMs (2 destroyed, the rest damaged),
➖6 BMP-1/2 armoured vehicles, BTR-60, XA-180, M1151 and GAAI Amir (all destroyed),
➖4 Buk, Osa and Strela-10M SAMs (2 destroyed, 2 damaged),
➖5 radar stations 36D6 and P-18 (all but one destroyed),
➖3 S-300 launchers (2 destroyed, 1 damaged),
➖1 Gurza-M armoured boat (damaged).
Citera
2022-11-17, 22:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha du har tydligen missat att man försökte hetsa Nato till Kärnvapenkrig pga av sin egna missil mot Polen?

Nu tycker jag du går händelserna i förväg. Ukraina har civilskydd på sina robotar, en robot som misslyckas att nå målet ska självdetonera, till skillnad från ryssarnas skit som kan omprogrammeras att träffa markmål. Så Zelensky trodde nog att han hade rätt utifrån den information han fått, om den är felaktig så kanske det finns korruption i Ukraina, och det finns det. Men Zelensky jobbar på det! Det är fortfarande ryssjävlarnas fel, hade de stannat hemma hade det här aldrig hänt! Mina tankar går till de polska patrioterna som fick sätta livet till för vår frihet, de gjorde bara sitt jobb, fy fan!
Citera
2022-11-17, 22:52
Medlem
Citat:
Nu tycker jag du går händelserna i förväg. Ukraina har civilskydd på sina robotar, en robot som misslyckas att nå målet ska självdetonera, till skillnad från ryssarnas skit som kan omprogrammeras att träffa markmål. Så Zelensky trodde nog att han hade rätt utifrån den information han fått, om den är felaktig så kanske det finns korruption i Ukraina, och det finns det. Men Zelensky jobbar på det! Det är fortfarande ryssjävlarnas fel, hade de stannat hemma hade det här aldrig hänt! Mina tankar går till de polska patrioterna som fick sätta livet till för vår frihet, de gjorde bara sitt jobb, fy fan!
Han försökte hetsa fram ett kärnvapenkrig. Utan giltigt skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in