2022-11-12, 00:08
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Så är det ju! För många passar fonder bättre som jag själv äger en del i. Det handlar om vilken strategi man har osv. Jag har ökat på lite men Storskogen är procentuellt sett ett litet innehav i min portfölj än så länge. Det blir nog läropengar för många som satsat för stort i Storskogen.
Blev en rejäl kursstegring på Storskogen.Sålde allt.Förlust javisst.Men misstänker att det blir en störtdykning till.Får se om 6,90 står sig som lägsta kurs.
Läste detta :CARNEGIE SÄNKER RIKTKURSEN TILL 20 KR. Rekommendationen köp upprepas.
Riktkurser och rekomenderationer verkar ha stor påverkan.
Vad motiverar köp och höjning av kurs?Vad motiverar sälj i Storskogen?
Senast redigerad av olovpalme 2022-11-12 kl. 00:10.
Citera
2022-11-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Blev en rejäl kursstegring på Storskogen.Sålde allt.Förlust javisst.Men misstänker att det blir en störtdykning till.Får se om 6,90 står sig som lägsta kurs.
Läste detta :CARNEGIE SÄNKER RIKTKURSEN TILL 20 KR. Rekommendationen köp upprepas.
Riktkurser och rekomenderationer verkar ha stor påverkan.
Vad motiverar köp och höjning av kurs?Vad motiverar sälj?
Om man bara går på riktkurser och speciellt i obeprövade bolag som Storskogen kan man bli helt fel ute. Det gäller att se hela bilden samt fundamenta. Många gör felet att bara se här och nu men inte se framåt och bolagets potential för det. Jag har en över diversifierad portfölj i jämförelse till många andra säkert; men jag gillar aktier och bolag samt ser det mer som en hobby och kanske profit kommer sen.
Citera
2022-11-14, 13:15
Medlem
olovpalmes avatar
1 dag till Rapport.Undrar om det är positivt eller negativt.Gissar på nedgång.
Citera
2022-11-14, 21:47
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
1 dag till Rapport.Undrar om det är positivt eller negativt.Gissar på nedgång.
Då är vi två om det.
Sämre siffror än förra rapporten..men det är ju också förväntat. Likväl tror jag det kommer en negativ överreaktion på morgonen, med en återhämtning under dagen.
Citera
2022-11-15, 10:06
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Då är vi två om det.
Sämre siffror än förra rapporten..men det är ju också förväntat. Likväl tror jag det kommer en negativ överreaktion på morgonen, med en återhämtning under dagen.
Som sagt..överreaktion på förväntat resultat. Tankat i dippen, och räknar med att kunna sälja med +5-10% på eftermiddagen.
Citera
2022-11-15, 11:44
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Som sagt..överreaktion på förväntat resultat. Tankat i dippen, och räknar med att kunna sälja med +5-10% på eftermiddagen.
Köpte du för 8,92 och säljer nu för 9,42 då har du 5,6%.Skulle inte ens överväga att köpa över 8 kronor.
Kraftig Räntehöjning nästa vecka gör inte saken bättre.
Förstår inte hur vissa tänker när man köper Storskogen för närmare 12 kronor(idag).När det gick att köpa för under 7 kronor för kort tid sen.
Över 71,4% ökning på några dagar.Den ökningen kan säkert ta över 10 år ibland för en normal sparare.
Citera
2022-11-15, 12:06
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Köpte du för 8,92 och säljer nu för 9,42 då har du 5,6%.Skulle inte ens överväga att köpa över 8 kronor.
Kraftig Räntehöjning nästa vecka gör inte saken bättre.
Förstår inte hur vissa tänker när man köper Storskogen för närmare 12 kronor(idag).När det gick att köpa för under 7 kronor för kort tid sen.
Över 71,4% ökning på några dagar.Den ökningen kan säkert ta över 10 år ibland för en normal sparare.
Riktigt så lågt som 8,92 blev det inte..hade jag väntat 10 min till så
...men jag räknar med att den slutar runt 10 kr, så då har jag mina 10% i alla fall...med lite tur.
Brukar sällan stanna längre än över dan...bara om det inte blev som jag tänkt. Gick tex in i RVRC när de rasade i höstas, och missbedömde VD-avhoppets betydelse. Tog 2 månader innan jag kunde gå ur med +
Citera
2022-11-17, 14:38
Medlem
MillivaBillis avatar
Citat:
Riktigt så lågt som 8,92 blev det inte..hade jag väntat 10 min till så
...men jag räknar med att den slutar runt 10 kr, så då har jag mina 10% i alla fall...med lite tur.
Hur gick det?
Citera
2022-11-17, 14:43
Medlem
Är inte Storskogen en EQT-wannabe?

Hur många framgångsrika riskkapitalister som Latour och EQT finns det plats för? Sverige är ju ändå litet menar jag?

Har ni förtroende för denna firman?

Varför?
Citera
2022-11-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Är inte Storskogen en EQT-wannabe?

Hur många framgångsrika riskkapitalister som Latour och EQT finns det plats för? Sverige är ju ändå litet menar jag?

Har ni förtroende för denna firman?

Varför?
De är en annan typ av bolag som du nämner ovan. Storskogen är majoritetsägare med en evig ägar ambition osv. Jag är själv inte helt övertygad om deras förträfflighet och det finns mer beprövade kort men som ett alternativ och för lite spänning så kanske? Vad som talar för dem är att de köper välskötta familjebolag som de kan förbättra i vissa avseenden och skapa synergier. Men framtiden får visa då de har mycket att bevisa. Nu har ju aktien kommit ned från väldigt höga nivåer och de går ju lite med vinst.
Senast redigerad av Truefighter 2022-11-17 kl. 18:07.
Citera
2022-11-17, 23:18
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Hur gick det?
Hahaha...lite kräksmak i munnen bara.
Bara bita ihop och vänta ut...och hoppas den återhämtar sig. Men så går det när man är girig och inte inser när man borde hoppa av.
Senast redigerad av natteknik 2022-11-17 kl. 23:22.
Citera
2022-11-18, 11:34
Avslutad
Citat:
Hahaha...lite kräksmak i munnen bara.
Bara bita ihop och vänta ut...och hoppas den återhämtar sig. Men så går det när man är girig och inte inser när man borde hoppa av.
Lite kräksmak efter Jan bolmesson knullat dig i munnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in