2022-11-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Har TT aldrig varit i vare sig lägenhet eller bil tidigare så är DNA mycket värt. Har TT varit i såväl bil som i lägenheten tidigare så blir det värre. En annan fråga är vem som lämnat fingeravtryck på cykeln. Inte för att det spelar någon roll för själva mordet. Men en intressant detalj för att ta död på någons historia.

Dunsar och TTs mobil i lägenheten kan ge en fingervisning om vad som kan ha hänt. Men det visar långt ifrån att TT verkligen dog i lägenheten

Precis! Cykeln är ändå högintressant eftersom dem troligen redan ljugit om den.
Sen om hon varit i bilen tidigare så kommer kanske förhörsledaren frågade om hon gillade att åka i bakluckan 🤨

Hoppas att dem finner eller har funnit den redan men vad jag förstår så blir det eventuellt mer dyk inom kort.
Senast redigerad av Justice.Hackerz 2022-11-17 kl. 17:13.
Citera
2022-11-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Finns det något som tyder på att hon menade hem till honom? Bodde ihop? Han kanske bara ville kolla att allt var lugnt och somna sedan.
Då är det inte jättekonstigt att samtal till polis tar ett tag dagen efter utgång..
.

TT hade nydligen flyttat ihop med pojkvännen enl en granne till pojkvän så det är nog mer troligt att hon skulle sova där hon bodde
Citera
2022-11-17, 17:08
Medlem
Mercedes avatar
så här är min teori ang fönstervägen
https://imgur.com/a/mx4bWDk

en står på trappan och en innanför fönstret, Tove i gula kläder. Sen släpper de ner henne på sidan av balkongen rakt ner. bilen på bilden står inte precis vid huskanten utan utanför balkongen så att säga, sen vet man ju inte om det överhuvudtaget stod någon bil där heller under själva mordnatten.

den stora nedbuckningen i jorden som om något tungt fallit ner enligt podden borde vara där jag tänker att Tove då föll. Det regnade och blåste denna dag så jorden var mjuk vilket borde minskat själva dunsen.
Ljudet grannarna hört kan vara från det lilla taket utanför JJs fönster (de har lägenheten precis under)

Någon som vet när stegen blev sned? går det att få tag i streetbilder innan Tove försvann? Blev den sned i samband med dådet är det helt klart ett bevis att det kan ha gått till så.
Citera
2022-11-17, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
"Appen Kompass visar i vilket väderstreck iPhone pekar, din nuvarande plats samt höjd över havet."

"42.7m Elevation"

Ja, jag såg det på länken som Avel skickade.
Jag är visserligen en it- idiot, men så mycket fattar jag att "m elevation" är höjd ö.h.

Grejen är att på min kompass står det endast grader ex:

43 ° NÖ. Inget mer.

Kanske går att göra i inställningar, men i kompass går det inte.

Tveksamt om alla med iPhone har detta (med m ö.h), då min mobil ändå är relativt ny.
Citera
2022-11-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.

TT hade nydligen flyttat ihop med pojkvännen enl en granne till pojkvän så det är nog mer troligt att hon skulle sova där hon bodde

Kanske visste inte JJ om att TT flyttat ihop med pojkvännen som om jag förstått det rätt var JJs ex ?
Kanske kom detta som en fullkomlig överraskning på mordnatten ?
Citera
2022-11-17, 17:15
Medlem
Trailer till avsnitt 5 på podden. Man hör Vänner, ex, osv
Citera
2022-11-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
alltså fönstret är ju i vanlig höjd inifrån o de går att öppna precis som vilka fönster som helst? Fönstret är precis lika brett som resten av husets fönster, min teori var ju såklart inte att de kastat kroppen rakt ut utan att de med hjälp av trappan (en kryper ut o ställer sig på trappan och den andre puttar ut kroppen sen styr den på trappan kroppen så den faller rakt ner, så långt åt sidan blir det inte

Att fönstret är lila brett som dom andra fönstrena betyder ju inte att fönstret i sig är brett(vilket det inte är för den operationen).
Låter förbannat tungt att ta emot på en stege som är så nära husväggen och så mycket vikt som drar personen ut från väggen, samtidigt som man ska hålla sig kvar. Det är fortfarande 160cm kvar som kroppen ska kastas ut från där man står. Ska man lösa det på en person nu istället? Det låter ännu krångligare måste jag säga
Citera
2022-11-17, 17:18
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
så här är min teori ang fönstervägen
https://imgur.com/a/mx4bWDk

en står på trappan och en innanför fönstret, Tove i gula kläder. Sen släpper de ner henne på sidan av balkongen rakt ner. bilen på bilden står inte precis vid huskanten utan utanför balkongen så att säga, sen vet man ju inte om det överhuvudtaget stod någon bil där heller under själva mordnatten.

den stora nedbuckningen i jorden som om något tungt fallit ner enligt podden borde vara där jag tänker att Tove då föll. Det regnade och blåste denna dag så jorden var mjuk vilket borde minskat själva dunsen.
Ljudet grannarna hört kan vara från det lilla taket utanför JJs fönster (de har lägenheten precis under)

Någon som vet när stegen blev sned? går det att få tag i streetbilder innan Tove försvann? Blev den sned i samband med dådet är det helt klart ett bevis att det kan ha gått till så.

Förlåt, men skrattade högt, riktig komiker.

JJ & MH tog alltså den mest ologiska vägen med insyn från hela kvarteret, för att sedan trotsa alla gravitation/fysik-lagar för att magiskt fösa över henne över två krångliga räcken medan ena står med dålig balans och den ena har greppat huvudet med kraft som the mountain inifrån?

Allt detta under förmodligen egen berusning/påverkade samt spiktystad där ingen hör, grannen var ju uppmärksam så han borde hört om denna uppståndelse i sådana fall.
Senast redigerad av maxatdunder 2022-11-17 kl. 17:21.
Citera
2022-11-17, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det finns väl inget heller som säger att det var något direkt dividerande om cykeln som skulle ta någon längre tid. Kan lika gärna tagit fem sekunder.

Och det låter ju precis lika mycket som att du vill att det ska ha tagit längre tid för att passa någon hypotes.

Nej, 03:45 är uppgiften, punkt!

Inte jag som tänjer på data så det ska passa någon favoriserad arbetshypotes, jag utgår från kända data och bygger en möjlig hypotes kring dessa. Det är inte klimatforskning vi sysslar med här, inte heller är det demokratiska värden som styr i en brottsutredning. Det är kalla hårda data som bestämmer! Gräsmattan är inte blå, solen är inte grön och 1+1 är inte 3.
Citera
2022-11-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det borde rimligen funnits tid för skrik och/eller gap innan ev stryptag. Men det så klart. Inget bråk eller tjafs. Bara en plötslig idé om struptag.

-Nu ska du få en försoningspresent T, men du måste blunda först! Buntband.. inga skrik.
Eller först drogad och sedan buntband. Det är fortfarande det som skulle förklara ljuden bäst. Uscha..
Citera
2022-11-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Expressen i en tidslinje. Hur de kommit fram till 03:45 framgår ej.
Jag tror vi kan ta den uppgiften med en nypa salt och att tiden kan diffa 10-15 minuter.

Jag tror personligen att JJ och grannen kom hem från McD närmare 03,30.

Polisen bör rimligen sett på Jj's beställning när den gjordes och utgått från det med när de la tiden. Det är väl grannen som sagt 03:45? Vilka tider grannen säger ska man nog ta med några minuters +- då det är ytterst sällan man klockar sig vid olika tillfällen, men absolut är det en ca tid.
Citera
2022-11-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Precis! Cykeln är ändå högintressant eftersom dem troligen redan ljugit om den.
Sen om hon varit i bilen tidigare så kommer kanske förhörsledaren frågade om hon gillade att åka i bakluckan 🤨

Hoppas att dem finner eller har funnit den redan men vad jag förstår så blir det eventuellt mer dyk inom kort.

Bagagen i bilen (den röda) är inte speciellt stor. Har den använts så har säkerligen baksätets rygg fått fällas ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in