2022-11-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Som kan tillhöra vem som helst? Du har skrikit både det ena och det andra till folk i tråden när dom inte kan styrka något. Men du kan ju inte styrka "skoavtrycket", men är ändå fast besluten att det är från JJ eller MH.
Du har även skrivit att du har fotografiskt minne för att senare skriva att du "tycker dig känna igen sulan" vilket är omöjligt. Dels för att det är inget rent avtryck utan något som glidit i sidled, möjligtvis från en sko. Och dels för att du har fotografiskt minne som du säger, så antingen är du säker eller så känner du inte igen det.
Avtrycket kan komma från vem som helst och därför anser jag att det inte borde vara med i sammanfattningen. Hade det däremot varit ett hus som bara JJ bor i och äger så hade det sett annorlunda ut, men nu är det ett hyreshus som dessutom haft hantverkare i samma veva och eventuell vaktmästare utöver alla poliser och nyfikna människor/media/poddsnubbar.

Precis så. Man ska inte krångla till det. Varför skulle de misstänkta GM baxa upp en kropp, öppna fönnsret och kasta ut den? Sen då?
Sämsta tänkbara taktik.

Så nej, så har det inte gått till. Fotspåren kan ha hamnat där av helt oskyldiga människor. Grannar, hantverkare och andra.

Jag tror att mgm har släpat ner en misshandlad T, lagt henne i bilen och kört ut henne i skogen. Där har de antingen mördat henne eller lämnat henne att dö med svåra skador.
Citera
2022-11-17, 16:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Nej jag har inte varit där och mätt, men tror inte att ritningen som finns i tråden ljuger.
Men för att spinna vidare på teorin om fönstervägen, skulle inte du tycka det var jobbigt att släpa upp 60kg dödvikt till ett fönster som är kanske 45cm brett? Och sen ska man få ut henne utanför fönstret(notera att man fortfarande behöver hålla i henne utanför fönstret), därefter ska man få kraft att kasta dessa 60kg 2meter rakt ut i luften för att inte träffa hindret som är under. Det är dessutom fönsterkarmar och öppna fönster i vägen för detta.
Eller skulle du tycka det var lättare att ta tag i varsin ände om 60kg och lyfta ner för en trappa?
Ni får givetvis ha eran egna teori, men jag är så nyfiken på hur man kan tycka att fönstervägen är så enkel när det nästan är omöjligt om man inte är hulken på anabola. Såvida man inte monterat ut hela fönsterkarmen(kanske därför grannarna hör hammarslag, det är ju när dom spikar tillbaka karmen igen).
Om ni inte förstod så var hammarslagen och fönsterkarmen ett skämt för att visa hur otroligt det låter med just DET fönstret.
Är ju som att de skulle krångla till det med att spänna fast TT i passagerarsätet och MH skulle lägga sig i bagaget..
alltså fönstret är ju i vanlig höjd inifrån o de går att öppna precis som vilka fönster som helst? Fönstret är precis lika brett som resten av husets fönster, min teori var ju såklart inte att de kastat kroppen rakt ut utan att de med hjälp av trappan (en kryper ut o ställer sig på trappan och den andre puttar ut kroppen sen styr den på trappan kroppen så den faller rakt ner, så långt åt sidan blir det inte
Citera
2022-11-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Landar kroppen på gräset lär det inte låta jättemycket.

Men under fönstret är grannens balkong (plåt) och under balkongen en trätrall. Det skulle låtit en hel del.
Dock finns ju andra fönster.

Men tror att de tog vägen genom trappuppgången. Det är så det sett ut i 99% av alla andra fall när mördare ska få ut ett lik ur lägenheten. När hörde vi senast om någon som kastade ut liket genom fönstret?

Oavsett gräs lär det bli en rejäl lågfrekvent duns av smällen mot jord/lerjord som hörs in genom väggar och fönster ganska väl. Det är ändå en stor vikt vi talar om. Plus det du skriver med saker i vägen nedanför etc.

(Om någon vill göra en test kan man ju prova slänga ut 3-4 ihoptejpade pelletssäckar eller övrigt motsvarande rätt vikt på gräsmattan när någon lyssnar inne)

Ja jag tror också de tagit trappan. T hängande med varsin arm över axlarna på de två MGM. Skulle någon råka se de så går det även att försöka förklara bort med tex:

-Jo hon var ju skitfull då när vi ledde ut henne, men hon envisades med att cykla hem själv ändå, så vi lämnade henne tyvärr..
Citera
2022-11-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Skadorna behöver inte vara synliga för att det ska räknas som grovt gravfridsbrott. Och även om kroppen inte hade tagit skada, hade det troligen ansetts som en grov kränkning av kroppen, att hiva ner den från andra våningen rätt ner i backen.

Möjligt, men den rubriceringen kan ju alltid komma tids nog så vi får vänta o se.
Citera
2022-11-17, 16:28
Medlem
Kanske fråga för annat forum….men hur sjutton får man som fastighetsägare uthyrd en lägenhet där det begåtts mord
El kanske finns de som inte bryr sig om sånt när de flyttar in
Citera
2022-11-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Då kanske man kan få slippa läsa om hur TT JJ har en konflikt om TTs pojkvän? Nej det är nog att hoppas på för mycket.

Beror väl på att alla älskar en smaskig historia om kärlek o mord.
Personligen tror jag det är MH som är förövaren och JJ kommer endast bli dömd för medhjälp.
Citera
2022-11-17, 16:33
Medlem
lindblomsgröns avatar
Om de i förväg planerade döda TT vore det idiotiskt att ta upp henne i lägenheten.

1 Lyckades döda henne i raseri i lägenheten
2 Dödad någon annanstans som i källaren eller ute

Men då har vi dunsarna som kan vara något helt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
..
Ja jag tror också de tagit trappan. T hängande med varsin arm över axlarna på de två MGM. Skulle någon råka se de så går det även att försöka förklara bort med tex:

-Jo hon var ju skitfull då när vi ledde ut henne, men hon envisades med att cykla hem själv ändå, så vi lämnade henne tyvärr..

Om man kan se alkohol eller drogintag på T så långt efteråt och det faktiskt inte visas något så har MGM dock ytterligare en svårförklarad sak emot sig i så fall nu när T har hittats..
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Jag tror att tack vare huvudvittnet WM kan det här leda till fällande dom. Utan honom hade det förmodligen tagit så mycket längre tid med utredningen.
Citera
2022-11-17, 16:36
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så. Man ska inte krångla till det. Varför skulle de misstänkta GM baxa upp en kropp, öppna fönnsret och kasta ut den? Sen då?
Sämsta tänkbara taktik.

Så nej, så har det inte gått till. Fotspåren kan ha hamnat där av helt oskyldiga människor. Grannar, hantverkare och andra.

Jag tror att mgm har släpat ner en misshandlad T, lagt henne i bilen och kört ut henne i skogen. Där har de antingen mördat henne eller lämnat henne att dö med svåra skador.

Högst troligt redan död vid lägenheten, alternativt neddrogad men inte alls lika troligt att mordet skett utanför lägenheten.
Citera
2022-11-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode

Knöt de ihop hennes skosnören med sina skosnören också, så hennes ben skulle pendla korrekt? Jag är lite skeptisk till att det där skulle funka någon annanstans än i Weekend at Bernies...
Senast redigerad av insemineraren 2022-11-17 kl. 16:39. Anledning: utveckla referensen
Citera
2022-11-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kanske fråga för annat forum….men hur sjutton får man som fastighetsägare uthyrd en lägenhet där det begåtts mord
El kanske finns de som inte bryr sig om sånt när de flyttar in
Finns folk som älskar sådant och bara vill bo där kusliga saker har hänt. Så det blir nog inte så svårt. Fast jag vet att vissa folkslag inte vill bo där det har döttnågon. T ex romer.
Så det är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in