2022-11-17, 15:56
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ungefär tjugonde gången detta postats bara idag.
Det finns i sammanfattningarna.

Men ja, det kommer bli intressant att se om de väljer att släppa på lite uppgifter för att kunna ta död på en del teorier och spekulationer. Inga skulle vara gladare än vi i tråden!
Ajdå. Orkar inte scrolla så mycket text.
Bättre att sitta still i båten ett tag då. 🤐
(har man inget att tillföra, kan man lika gärna hålla truten).
Citera
2022-11-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Undras jag om inte pojkvännen knullat med jj på veckorna å med t på helgerna. Perfekt upplägg så länge t pluggar på universitetet på veckorna i Linköping. Passar jj oxå, som gillar andras killar.

Sen kommer t tillbaka til Vetlanda på heltid, hon får nys om upplägget, och vill läsa lusen av jj. Pojkvännen håller färg. Man beger sig till jj lägenhet, för klargörande av läget och det hela spårar ur fullständigt. (t som är 1.60 lång blir en lätt match för jj 1.80… (dunsarna).

Game over.

Allt detta är alltså endast mina spekulationer.

Inte alls omöjligt att det är så som du skriver. Att motivet är svartsjuka och kanske även avundsjuka och är för mig glasklart redan från start.
Citera
2022-11-17, 15:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Som alltså är en extremt vag beskrivning. Men också, om du tittar på bilderna och ritningen över hur det ser ut så är det ett riskfyllt projekt att träffa en relativt liten yta när man ska försöka hiva ut en kropp ur fönstret. Bara det här att lyfta upp kroppen, hiva ut genom fönstret och delen av taket som sticker ut, och sedan se till så att kroppen landar där den ska. Ja, jag är villig att äta lakrits om det är så det gått till.

https://www.bildtagg.se/bild/nd9wrb9bgmh00wqgpwt1xirp

https://i.ibb.co/Qkdww0P/Storgatan71.png
där går det ju iofs att droppa henne lite åt sidan, en kan tagit sig till trappan, den andra skjuter ut kroppen och den på trappan "styr" kroppen åt sidan. Vore intressant att veta vart nedbuckningen i jorden var. om det var på sidan av balkongen eller framför. Efter den bilden är jag nästan mer övertygad att så är "fallet" ( i dubbel bemärkelse)

edit: möjligt att det är då stegen blir sned med, eller vet man att den var det redan innan? (den bilden tagen efter dådet)
Senast redigerad av Mercede 2022-11-17 kl. 16:02.
Citera
2022-11-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har en iPhone 12, men jag kan inte se just det du nämner i kompass.
Däremot kan jag se lite olika hälsoindex, varav ett som jag faktiskt inte visste om; asymmetrisk gång.
Jag har alltså på en av de appar som följer med mobilen, en hälsoapp som automatiskt registrerar antal steg, varav en intressant sak var asymmertisk gång!

Nu räknas tyvärr det här i procent, vilket förstås kan innebära att ojämna steg i samband med förflyttning v en tung kropp kanske gr under radarn. Registreringen kan också visa asymmetrisk gång om man har mobilen nära höften när man går (enligt info om asymmetrisk gångi mobilen).

Jag har vid några tillfällen en registrerad asymmetrisk gång på några procent. Man kan följa data dag för dag och i sex timmars intervall.

Jag kan ana att de tillfällen jag har 3-4% är då jag handlat och går med tunga kassar/packar i bilen, alternativt när jag joggar (på kvällen).

Jag ska vara noggrannare i mina kontroller av det här och se om det stämmer. Samtidigt vet jag att igår joggade jag, och då hade jag 0 % asymmetrisk gång, så...

Tyvärr så registrerar inte iPhones hälsoapp annat än trappor (jäklar vad jag går i trappor! Igår gick jag 26 våningar), vilket gäller höjd då. Även det registreras i sextimmrs inteervall. Nu har jag ju inte med mig min mobil i varje rörelse upp och ner, men jag kan allstå se att de 26 våningarna jag gick i trappor överensstämmer bra med tidpunkten för när jag joggar (mååånga branta backar!).

Tyvärr är den här registreringen allstå om 6 timmar i taget, vilket ju kan vara svårt at se på minuten, men det är ett stapeldiagram där man ändå kan se tre staplar, varav den första är strax efter 18, den andra en stund efter och en sista därefter.

Steglängd, stegfrekvens, gång löpdistans, gånghastighet, tid med båda fötterna på marken är andra automatiska registreringar som jag har tydligen.

Nu tänker jag inte att man kan räkna ut i vilken lägenhet Tove befunnit sig med den här appen (om hon har iPhone), men för tjejernas del kanske? Finns kanske motsvarighet i Samsung m fl?
En sak till:

Jag har noterat att vi har sämre mottagning för WiFi i vårt sovrum på övervåningen. Lite irriterande när grannarnass WiFi kommer upp som förslag, men inte vårt eget!

Kanske inte så vanligt fel, men kanske något att kolla upp hur det ser ut?

Ja, du vet ju att jag är en it- teknisk idiot så...bara frågar.

Här är angående höjd över havet på iPhone.

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph1ac0b663/ios

Angående Wi-Fi där så hindrar väggar och möbler radiovågorna från routern. Du minns bullerplanket i Örebro. Kan ha påverkat på samma sätt. Mer än bara ljudvågor.
Citera
2022-11-17, 16:02
Avslutad
Hatten av till polis, NOA, samt NFC för att ha hållt käft genom allt detta. Man kan väl anta att förundersökningen är mer eller mindre klar. Hoppas det håller i rätten!
Senast redigerad av löktårta 2022-11-17 kl. 16:06.
Citera
2022-11-17, 16:03
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Som alltså är en extremt vag beskrivning. Men också, om du tittar på bilderna och ritningen över hur det ser ut så är det ett riskfyllt projekt att träffa en relativt liten yta när man ska försöka hiva ut en kropp ur fönstret. Bara det här att lyfta upp kroppen, hiva ut genom fönstret och delen av taket som sticker ut, och sedan se till så att kroppen landar där den ska. Ja, jag är villig att äta lakrits om det är så det gått till.

https://www.bildtagg.se/bild/nd9wrb9bgmh00wqgpwt1xirp

https://i.ibb.co/Qkdww0P/Storgatan71.png

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
där går det ju iofs att droppa henne lite åt sidan, en kan tagit sig till trappan, den andra skjuter ut kroppen och den på trappan "styr" kroppen åt sidan. Vore intressant att veta vart nedbuckningen i jorden var. om det var på sidan av balkongen eller framför. Efter den bilden är jag nästan mer övertygad att så är "fallet" ( i dubbel bemärkelse)

edit: möjligt att det är då stegen blir sned med, eller vet man att den var det redan innan? (den bilden tagen efter dådet)

Någon som vet om man kan få fram samma bild på huset fast innan dådet?? skulle stegen vara hel då tycker jag det är ett tydligt bevis

lägger in edit med: någon som kan "lokalisera" vart grannarna hörde dunsarna? är det möjligt dunsarna kom från taket utanföt JJS fönster o de trodde det var inne?
Senast redigerad av Mercede 2022-11-17 kl. 16:09.
Citera
2022-11-17, 16:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Här är angående höjd över havet på iPhone.

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph1ac0b663/ios

Angående Wi-Fi där så hindrar väggar och möbler radiovågorna från routern. Du minns bullerplanket i Örebro. Kan ha påverkat på samma sätt. Mer än bara ljudvågor.

Jadå. kompassen har jag använt många gånger. Men det står inget om meter över havet.

För dig är de här fallen med it- tekniska delar lite som godis för dig, medan för mig är det ungefär som surströmming. Något som man vet kan vara gott, men det luktar hemskt. Och det handlar om att ha lite djupare förståelse för surströmmingen för att fatta galoppen, typ.

Jag jobbar på....och på... och på...
Haha, din nöt kommer jag inte kunna lösa, trots att jag är en jävel på soduko. Men det är inte riktigt samma sak, hehe.
Citera
2022-11-17, 16:10
Medlem
Citat:
Någon som vet om man kan få fram samma bild på huset fast innan dådet?? skulle stegen vara hel då tycker jag det är ett tydligt bevis

Men att kasta en kropp framför ett fönster eller försöka kasta framför stegen där den kanske slår i, alternativt klättra ner den om så på axlarna känns väl väldigt mer riskabelt än att ta trappan. Huset ser gammalt ut så man kanske inte ens behövde tända i trappan.
Sonen och pappan var säkert i full färd att prata när sonen kom hem då lär man inte hört nån som gått i trappen.
Citera
2022-11-17, 16:11
Medlem
Citat:

lägger in edit med: någon som kan "lokalisera" vart grannarna hörde dunsarna? är det möjligt dunsarna kom från taket utanföt JJS fönster o de trodde det var inne?

Stegen är väl sned för att man över huvud taget ska få upp fönstret och komma ut på stegen. Åtminstone vill jag minnas att det var ett rätt övertygande argument när folk pratade om den för några veckor sedan.
Citera
2022-11-17, 16:12
Medlem
Citat:
har du varit där o vet exakta avstånd etc? i podden spekulerades det att de sista "hammarliknande" slagen kunde varit läten mot järntrappan på väggen.

men tiden vill visa

Nej jag har inte varit där och mätt, men tror inte att ritningen som finns i tråden ljuger.
Men för att spinna vidare på teorin om fönstervägen, skulle inte du tycka det var jobbigt att släpa upp 60kg dödvikt till ett fönster som är kanske 45cm brett? Och sen ska man få ut henne utanför fönstret(notera att man fortfarande behöver hålla i henne utanför fönstret), därefter ska man få kraft att kasta dessa 60kg 2meter rakt ut i luften för att inte träffa hindret som är under. Det är dessutom fönsterkarmar och öppna fönster i vägen för detta.
Eller skulle du tycka det var lättare att ta tag i varsin ände om 60kg och lyfta ner för en trappa?
Ni får givetvis ha eran egna teori, men jag är så nyfiken på hur man kan tycka att fönstervägen är så enkel när det nästan är omöjligt om man inte är hulken på anabola. Såvida man inte monterat ut hela fönsterkarmen(kanske därför grannarna hör hammarslag, det är ju när dom spikar tillbaka karmen igen).
Om ni inte förstod så var hammarslagen och fönsterkarmen ett skämt för att visa hur otroligt det låter med just DET fönstret.
Är ju som att de skulle krångla till det med att spänna fast TT i passagerarsätet och MH skulle lägga sig i bagaget..
Citera
2022-11-17, 16:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Stegen är väl sned för att man över huvud taget ska få upp fönstret och komma ut på stegen. Åtminstone vill jag minnas att det var ett rätt övertygande argument när folk pratade om den för några veckor sedan.
nej fönstren har gott om plats att öppnas (min lägenhet ser exakt likadan ut fast jag har etage så har båda våningarna.)
Citera
2022-11-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jadå. kompassen har jag använt många gånger. Men det står inget om meter över havet.

"Appen Kompass visar i vilket väderstreck iPhone pekar, din nuvarande plats samt höjd över havet."

"42.7m Elevation"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in