2022-11-15, 20:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Har hon bara filter/snapbilder i profilen med perfekt slät hy så går det fetbort. Gjorde det misstaget en gång att mötas upp, aldrig mer. Skojar inte när jag jämför bilderna med personen irl det var som två olika personer utseendemässigt. Var ett riktigt skabb jag träffa! Så passa er för sådana brudar som inte är ärliga på bilderna med endast filter.

Detta är anledningen att man byter snapchat/Instagram, man ser snabbt om det är gamla bilder eller rent av fejk. Funkar alltid.
Citera
2022-11-15, 23:35
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Gillar det faktum att jag får upp en tjej som är 10 311 km bort, bor i Rio de Janeiro 🤷🏻‍♂️
Har inte nån global sökning på heller.
Har iofs fått upp flera thaikärringar också vilket är riktigt skumt hur dom slipper igenom filtreringen.
Exakt det jag skrev om förra veckan!
Citera
2022-11-16, 10:09
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Ja det är en forcerad familjebildning, och allt ska gå snabbt snabbt snabbt. En tjej som har denna illusionen om familj flyttar hem till en kille från Tinder (han vill också ha familj) inom loppet av månader och sen var man fast i ett oäkta förhållande med barn på G och man gör allt för att dölja att det var Tinder som förde en samman .

Tjejerna som inte är så använder det som Instagram och skrattar med vänninor på bubbel-kvällar och den riktiga mannen med bra värderingar sitter hemma själv , det är riktiga Black Mirror dagar 🧐

Dessa tider är verkligen tjejernas tider, särskilt egoister och narcissister. De postar selfies och bilder på sig och så har vi onlyfans... Helt bisarra tider vi lever... Jagar komplimanger för och ge näring åt deras döda själar.

Citat:
Har inga problem att köra chatt via Tinder ända till dejten. Tycker det funkar bra överlag.
Har fått telefonummer efter första dejten.
Har en som hade krångel med tinderappen så jag fick hennes instagram och kör mess där.
En ville att jag skulle ringa och gav sitt nummer, blev inte av något samtal men vi messade en del…tills hon skickade nåt snabbt klipp på sig själv och det var väl inte riktigt vad jag hade väntat mig. Har inte hörts sen dess…tur att hon inte blev påstridig.

Jag pushar iaf inte för att byta app om inte hon föreslår det.

Okej. Jag får försöka och föreslå något om inte de gör något inom 2 veckor iaf. Jag skrev till en kvinna jag är ledig den och den dagen och helgen och försökte hinta om en träff men det verkade hon icke nappa på...........

Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Nu har ju inte jag lyckats kanon (jag är väl average eller nåt) på Tinder, men de gånger det lett till dejt (och fler dejter, svårigheten för mig har varit att nå fram till dejt) så har man haft en kul och givande konversation i chatten, hon har visat intresse och man har känt att ”något finns där”. Tiden det tar beror ju på vilket tempo konversationen har, men mer än en vecka har det nog aldrig dröjt. Senast gav tjejen mig sitt nummer efter 24 timmar.

En ytterligare fördel att chatta på annan app är ju att hon slipper Tinder och att hålla utkik efter dig där. Jag tänker mig också att många tjejer stänger av notiserna från Tinder pga allt brus.

Okej. Sjukt med nummer efter 24 timmar. Bra jobbat. Något gjorde du rätt.
Citera
2022-11-16, 11:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Okej. Jag får försöka och föreslå något om inte de gör något inom 2 veckor iaf. Jag skrev till en kvinna jag är ledig den och den dagen och helgen och försökte hinta om en träff men det verkade hon icke nappa på...........

Tycker just den sista delen att få till en träff kan vara rätt svårt. Messar ju med en som ändå verkar vettig och som ändå tyckte vi skulle träffas för att se om det fanns ngt. Men nu senaste dagarna så känns det helt svalt. Bollen ligger ju lite hos henne och jag tänker inte jaga om hon inte visar mer intresse.

Den andra som jag misstänkte skulle ghosta mig har ju också varit väldigt frånvarande. Så nu är jag väl säkert ghostad och snart avmatchad 😅
Citera
2022-11-16, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Om man swipar neråt så "skippar" man någon om jag förstått rätt, men kommer denna profil tillbaks då eller blir det som en dislike?

Någon som vet? Skjuter man upp en person i kortleken till senare eller försvinner den?
Citera
2022-11-16, 13:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Någon som vet? Skjuter man upp en person i kortleken till senare eller försvinner den?

Swipa nedåt är ju samma som att swipa vänster dvs ”Nope”.
Uppåt är ju superlike.
Citera
2022-11-16, 14:18
Medlem
LaCucarachas avatar
avmatchad direkt från en som jag matchade med och drog ett snabbt mess till. Hahaha! Det är ändå humor i det
Citera
2022-11-16, 14:29
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
avmatchad direkt från en som jag matchade med och drog ett snabbt mess till. Hahaha! Det är ändå humor i det

Haha ja du. Jag blev avmatchad idag, samma sak skrev ett snabbt mess avmatchad ganska direkt. Igår matcha jag med en brud, skrev till henne och samma sak där avmatchad omgående.

De verkar inte själva ha någon som helst koll på vem de sveper JA på? För isåfall avmatchar man inte direkt utan att skriva lite, lära känna personen. Jag måste vara apful i deras ögon eftersom jag inte ens var värd skriva till 😅
Citera
2022-11-16, 14:37
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Tycker just den sista delen att få till en träff kan vara rätt svårt. Messar ju med en som ändå verkar vettig och som ändå tyckte vi skulle träffas för att se om det fanns ngt. Men nu senaste dagarna så känns det helt svalt. Bollen ligger ju lite hos henne och jag tänker inte jaga om hon inte visar mer intresse.

Den andra som jag misstänkte skulle ghosta mig har ju också varit väldigt frånvarande. Så nu är jag väl säkert ghostad och snart avmatchad 😅

Ja... Man vill ju ogärna spamma eller skicka flera meddelanden på raken om hon inte svarat på de två första (brukar dela upp mina meddelanden i två så det förhoppningsvis blir 2 notiser eller plingar till 2 ggr istället för 1 gång).

Värsta är när man får en like, man matchar sist med kvinnan. Man väntar 12 timmar och skriver och de tar bort den.... FY FAAAN för er som gör så!
Citera
2022-11-16, 14:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Haha ja du. Jag blev avmatchad idag, samma sak skrev ett snabbt mess avmatchad ganska direkt. Igår matcha jag med en brud, skrev till henne och samma sak där avmatchad omgående.

De verkar inte själva ha någon som helst koll på vem de sveper JA på? För isåfall avmatchar man inte direkt utan att skriva lite, lära känna personen. Jag måste vara apful i deras ögon eftersom jag inte ens var värd skriva till 😅

Enda anledningen jag ser är att det redan är 10+ killar på kö så hon kanske inte pallar chatta med ännu fler. Hon bodde ändå lite långt bort för min smak men såg fin ut.
Citera
2022-11-16, 15:08
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ja... Man vill ju ogärna spamma eller skicka flera meddelanden på raken om hon inte svarat på de två första (brukar dela upp mina meddelanden i två så det förhoppningsvis blir 2 notiser eller plingar till 2 ggr istället för 1 gång).

Värsta är när man får en like, man matchar sist med kvinnan. Man väntar 12 timmar och skriver och de tar bort den.... FY FAAAN för er som gör så!

Jag har slutat att titta på klockan. Matchar jag med en brud och jag är intresserad så skriver jag direkt när jag ser matchen. Verkar det desperat så är det mer fel på henne än mig om hon tycker ett visat intresse är något dåligt för henne och isåfall vill jag ändå inte lära känna en sådan olustig figur. Orkar inte med spel vänta si och så lång tid med att skriva först. Skillnad om mitt intresse är lite mer svalt då är det ok att vänta in henne.
Citera
2022-11-16, 18:53
Medlem
Citat:
Okej. Sjukt med nummer efter 24 timmar. Bra jobbat. Något gjorde du rätt.
Tack. Men egentligen handlar det till större delen om tur och timing. Jag hade turen att matcha med henne under nybörjar-boosten och hon gillade givetvis mitt utseende (jag har ett nischat utseende som tilltalar en minoritet av tjejerna, men inte majoriteten). Det är väl egentligen ingen större konst att hålla igång en intressant och rolig konversation när tjejen är intresserad och bjuder till. I grunden handlar det väl om att hon tyckte jag är snygg och inte hade någon bättre på gång, dvs turlig timing. Några dagar senare satt vi på första dejten och mitt Tinder i övrigt var i det närmaste tvärdött i det läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in