2022-11-16, 15:04
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Nu var det ju Polen som skrek Ryssland högt på en gång och att media rapporterade.
Du kan med lätthet säga! Med medias megafoner i ryggen, något eget tänk det äger du inte.
Ja, det är inte svårt att misstänka Ryssland först när de precis skickat 90 missiler mot mål i Ukraina varav flera mål inte många mil från polsk gräns. Eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Som jag har skrivit att det spelar ingen roll vad jag eller du tycker och att det där känner folk av. Det Vad som har skett i vår inrikespolitik med SD:s framväxt så kommer även det här att utmynna, utdelning kommer med tiden och med ränta.
Precis, vad en minoritet idioter tycker spelar ingen roll. Tacka fan för demokrati.
Citera
2022-11-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och här kommer twisten: fast NATO slagit fast att det är Rysslands fel trots att raketen var ukrainsk börjar Ukraina tjafsa och anklaga sina allierade. Oleksiy Danilov menar på "ryska spår" och kräver att Ukraina ska få besöka nedslagsplatsen för en utredning.

Vad pekar detta på?

Att USA ljuger för att undvika konfrontation?

Att Ukraina är missnöjt med följderna av incidenten?

Det pekar på att Ukraina tar varje tillfälle till akt att beskylla Ryssland, även om det saknar substans.
Citera
2022-11-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Du vet att om Ryssland lyckas erövra Ukraina så kommer gränsen med NATO bli ännu större? Kommer inte Putte känner sig hotad då?

Inte alls, eftersom de som vill invadera Ryssland västerifrån måste ta sig genom Ukraina, eller något annat land. I vilket fall som helst så skulle Putin i det läget egentligen bara ha fortsatt på Stalins manér, och skaffat sig en buffertzon, som de ledande i Ryssland varken kommer att eller behöver bry sig om.
Citera
2022-11-16, 15:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Det pekar på att Ukraina tar varje tillfälle till akt att beskylla Ryssland, även om det saknar substans.
Det blir ju jättemärkligt om de nu ska försöka övertyga Polen och amerikanerna om att det visst rör sig om en rysk raket/robot.

Hade de haft vett hade de suttit ned i båten. Att dra igång detta nu kan ge ont blod.
Citera
2022-11-16, 15:11
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Ukraina är ett självständigt land som har rätt till att försvara sig, samarbeta med vilket de vill - både ekonomiskt och militärt.
Varken Ryssland eller NATO ska diktera hur Ukraina ska vara. Du vet att om Ryssland lyckas erövra Ukraina så kommer gränsen med NATO bli ännu större? Kommer inte Putte känner sig hotad då?

Du kanske har missat att ett samarbete med EU tvingar Ukraina att bland annat ta ut högre tullavgifter och skatter på ryska varor samt varor som exporteras till Ryssland? Avtalet Ryssland erbjöd Ukraina strax innan maidanrevolutionen innehöll inga sådana klausuler och det var därför Janukovitsj ville avvakta med att skriva avtal med EU (Vilket ledde till statskuppen och i förlängningen kriget i Ukraina).

edit: Enligt Svensk media och Jens Stoltenberg är det ett Ukrainskt luftvärn som har gått av av misstag. Svensk media går ju dock inte lita ett skit på gällandes detta då agendan varit otroligt tydlig sedan dag 1. Men eftersom dom uttalar sig som dom gör kan man ju utesluta att det är Ryssland som ligger bakom sprängningen iallafall.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-11-16 kl. 15:26.
Citera
2022-11-16, 15:11
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Samtidigt som jag har en totalt negativ inställning till Ryssland och till 100% står bakom ett unisont västerländskt beslut att sätta Ukraina i att kasta ut Ryssland så kan man inte falla in i samma ursäktande mönster som Rysslands samhälle har mot sin egen elit.

Det är så klart inte bra, och det är direkt olämpligt för Ukraina att vara obstinata och trotsiga även då det börjar bli väldigt tydligt vad som hänt.

Var jag deras medierådgivare så skulle jag se till att man är jävligt ödmjuk inför faktumet att man antagligen har orsakat detta om än av misstag.

Att börja kasta ut vilda teorier och "bevis" som inte är bevis kommer att skina riktigt dåligt på dem.
Inte så att det ska få oss att ompröva vårt beslut för stöd. Men det är i ett sådant här läge det visar sig om de är som oss i mindset eller om de har en del öststatsfasoner kvar i sig.
Citera
2022-11-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det blir ju jättemärkligt om de nu ska försöka övertyga Polen och amerikanerna om att det visst rör sig om en rysk raket/robot.

Hade de haft vett hade de suttit ned i båten. Att dra igång detta nu kan ge ont blod.

Ukraina, Polen och USA sitter redan i samma båt. Ukraina försöker inte övertyga USA om något.
Citera
2022-11-16, 15:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Ukraina, Polen och USA sitter redan i samma båt. Ukraina försöker inte övertyga USA om något.
Säg att det blir som så att ord står mot ord. Jag undrar bara hur man hittar en väg ut ur det.

Det låter som Ukraina anklagar sina allierade för mörkläggning när det inte blev någon Nato-respons. Då är frågan vad fan grejen var med det här "förlupna" objektet från början, eller om det inte helt enkelt är Kiev som blir kinkigt för att man inte lyckades dra nytta av det som hänt. Betänk Zelenskys uttalande i går.
Citera
2022-11-16, 15:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Europas ledare är djupt insyltade i krigspropaganda och uppträder som sektmedlemmar. Hur kan det vara en stor fråga ifall det var Rysslands fel att två polacker dödades jämfört med alla ukrainare som lär ha dött i den ryska attacken mot den ukrainska infrastrukturen?

Ett kommande kärnvapenkrig är som ett svart hål i Europa som alla aningslöst irrar kring och säger dumma saker samtidigt som vi varje dag närmar oss punkten som inte har någon återvändo.
Citera
2022-11-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det är NATO, inklusive Polen som pushade kriget mot Ryssland. Hade inte NATO hade byggt upp Ukrainas artiklar armé och om de inte hade stoppat Ukraina från att implementera Minsk-avtalet hade det inte varit krig nu.

Det handlar om karma helt enkelt och mer karma kommer Polen helt säkert att få känna på.
Och om Putin sparkar tån i köksbordet så är det Natos fel.
Citera
2022-11-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vilka är många?
En egen reflektion, även om det inte på något sätt är vetenskaplig stödjer tesen att svenskar lyxkonsumerar utav bara helvete. Alla kan dra ner på sin lyx en smula.
Dom som inte har råd.

Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är förstås sant, men de flesta i väst har nog råd egentligen. Bara avstå en lunch i månaden eller lätta på gasen så har man sparat en hundralapp, eller mer, per månad. Svårt att tro att mer än ett ytterst fåtal i vår befolkning inte klarar det. Nu tjänar jag visserligen rätt så bra själv och donerar väl egentligen mindre än jag borde till Ukraina, men ändå - vill man så kan man sannolikt! Eller så får vi ta hela vår bistånd och skicka till Ukraina...
Du tror alltså att levnadsstandard har bara gått upp med en eller två hundralappar i månaden? Bara för att du tjänar bra betyder det inte att gemene man har råd med ökade kostnader.

Inflationen påverkar inte mig heller men tillskillnad från dig förstår jag att alla inte "tjänar rätt bra".
Citera
2022-11-16, 15:22
Medlem
Såg fram emot att besöka denna tråd efter dagens uttalanden från olika håll men folk beskyller ryssen oavsett. INGA problem löser sig av osanningar, glöm inte det. Hur mycket ni än hatar Ryssland så sjunker ni ändå till samma nivå som er meningsmotståndare om ni frångår sanningen.

Hjärntvättade jävla väst alltså. Spelpjäser. Döda fiskar. Får.

Vem vill ni ha ryggklappar från? Var grundar sig mindervärdeskomplexen?

Börja träna, ät bättre, utbilda er, hitta en hobby, vad fan som helst. Att springa korrupta politikers ärenden kommer inte ge er mer än misär i längden. Vakna förfan. Ingen kommer någonsin se upp till en människa som faller för olika agendor beroende på hur stort utrymme någonting får i media.

Falseflags HAR hänt och kommer fortsätta att hända. Jag säger inte att detta är en falseflag eftersom jag inte vet, men jag drar heller inga slutsatser baserat på känslor media gett mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in