2022-11-16, 13:15
Medlem
1754s avatar
Nu försöker man bortförklara händelsen. Trots att det var en nytillverkad Rysk bomb så visade det visst sig vara en felskjutning från Ukrainas lutvärnsfärsvar.

Allt för att slippa ta tag med hårdhandskarna mot Ryssland. En av Putins elit semestrade på Bali nyss under nått möte, men passade väst på att skjuta ihjäl fanskapet? Nä....
Citera
2022-11-16, 13:16
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du kan googla Victoria Nudelman. Finns gott om matrial över vad hon ställt till med. Även Blinken är judisk rysshatare av rang. Den judiska kabalen i USA är de som bedriver krig, speciellt mot Ryssland.
Du kanske ska läsa på om Euromaidan i stället?

Citat:
Mörda oskyldiga är vad nazistiska azovbataljonen gjorde. Man sköt civila, tog deras bostäder, använde sjukhus och daghem som stridscentraler. Lemlästade och torterade inte bara krigsfångar utan alla som man ansåg vara på fel sida. Azovbataljonen skapades av den ukrainska oligarken Kolomoisky, även han en jude.
Så du menar att judarna sätter upp nazistiska förband? Låter en aning självdestruktivt. Azov är sedan 2015 en del av den reguljära ukrainska försvarsmakten. Tramsande om nazister kan du ta upp med den likaledes judiske presidenten i Ukraina som tydligen leder dessa nazister, som gladeligen låter sig ledas av en... jude? Men snälla.

Citat:
Antingen är du dåligt påläst eller komplett verklighetsfrånvänd.
Nej då, jag tror däremot att du kanske försöka närma dig en verklighetsanknuten analys av läget och vem som gjorde vad vid fronten i Donbass. Azov ses av alla ukrainare som hjältar för deras kamp för ett fritt Ukraina och åter igen, de måste vara de absolut märkligaste nazisterna som går att hitta, grundade av en jude och ledda av en annan jude.
Citera
2022-11-16, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Inget fel där
Skrev du inte rysk skit?
Citera
2022-11-16, 13:20
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Tror ingen orkar läsa dina långa haranger till inlägg. Till skillnad från dig så fastnar jag inte i en känsloanalys vem som har "rätt" och vem som har "fel". Jag kan se det ur både Ryssland och Väst's perspektiv och jag är av den starka övertygelsen att Sverige ska hålla sig så långt borta från den här konflikten det går.

Vad är du ser från mongolens perspektiv. Frågar för en kompis.
Citera
2022-11-16, 13:21
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du kanske ska läsa på om Euromaidan i stället?

Så du menar att judarna sätter upp nazistiska förband? Låter en aning självdestruktivt. Azov är sedan 2015 en del av den reguljära ukrainska försvarsmakten. Tramsande om nazister kan du ta upp med den likaledes judiske presidenten i Ukraina som tydligen leder dessa nazister, som gladeligen låter sig ledas av en... jude? Men snälla.

Nej då, jag tror däremot att du kanske försöka närma dig en verklighetsanknuten analys av läget och vem som gjorde vad vid fronten i Donbass. Azov ses av alla ukrainare som hjältar för deras kamp för ett fritt Ukraina och åter igen, de måste vara de absolut märkligaste nazisterna som går att hitta, grundade av en jude och ledda av en annan jude.
Du är mao helt verklighetsfrånvänd.

Jag utgår ifrån att du tror det var ryssarna som sköt raketen på Polen. Visst är det så, lr hur.
Citera
2022-11-16, 13:21
Medlem
Sammanfattningsvis var detta uppenbarligen ett finurligt knep från väst att få NATO mer involverade i konflikten utan att gå för långt. Tvivlar inte en sekund på att det var en medveten raket från Ukraina (läs USA) och nu trappas genast det militära stödet till Ukraina upp (trots att raketen inte kom från Ryssland...). Well played.
Citera
2022-11-16, 13:25
Medlem
Chingchonglings avatar
Ok ... vad bra a senilen biden och kompani bortförklarar hela händelse .. jag kan ta min tjej i röven med lugnt och ro och behöver inte tänk att ww3 släpper lös idag
Citera
2022-11-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja men nu var det ju en ukrainsk luftvärnsrobot som avfyrades från Ukraina enligt Biden.
Ska Nato bomba Ukraina då eller.

NATO har gått ut och sagt att det är Rysslands fel oavsett så varför skulle dom bomba sina allierade?
Citera
2022-11-16, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det får du räkna ut själv. Zelensky satt ju i TV och gjorde ett tvärsäkert uttalande att Ryssland beskjutit Polen med flit och att det var en tydlig eskalering av konflikten och att NATO nu måste agera.

Jaha så du skriver en diffus kommentar här sen måste man gissa sig till vad du menade?
Citera
2022-11-16, 13:30
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chingchongling
Ok ... vad bra a senilen biden och kompani bortförklarar hela händelse .. jag kan ta min tjej i röven med lugnt och ro och behöver inte tänk att ww3 släpper lös idag
Det blir ett jäkla världskrig där nere i stället om du nu ska göra det
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nu är det enligt NATO fritt fram med false-flag operationer eftersom Ryssland ändå får skulden för det Ukraina gör. Vad blir nästa grej att Ukraina "råkar" spränga ammunitionsleverans som passerar en Polsk järnvägsknut? För varje "misstag" så kan man skylla på ryssen och skicka tio ytterligare leveranser.

Hur menar du att Ryssland fått skulden för detta? USAs president har precis gått ut och sagt att detta är en olycka som skett och skyller det inte direkt på Ryssland även om det egentligen är Rysslands fel då de skickade 90 robot missiler mot Kiev och då hände detta. NATOs högsta höns har gått ut med samma information. Inget ingripande från NATO kommer ske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Nivån på er som försvarar Putin, läs en pekbok.
Jag försvarar inte Putin.
Detta är en uppenbar false flag för att få Nato att kliva in.
Läs hur krig utkämpas genom psyops.
Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in