2022-11-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Läs vad du skriver några gånger, hallucinerar du eller mår du mentalt dåligt? Rysstroll? Illusion? Vad pratar du om din stackare, har du massa instängd ilska i dig som du inte kan ventilera på annat sätt?

Jag är svensk, inte ryss. Som sagt, allt Aftonbladet läsande måste gjort sig väldigt nervös.

Du skriver som en proryss, kanske uppfattat dig fel
Citera
2022-11-16, 13:04
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Ryssland startade konflikten bla genom att skicka Wagnergruppen dit 2014.
De eskalerade den sedan i år när man gjorde en fullskalig invasion.

Ryssland har makten att avsluta detta precis när de vill, för varje dag de forsätter bombningen av civila mål så ökar blodet de har på sina händer.
Vad jag vet bombar man infrastruktur och militära mål, inte civila. Hur många civila dog i raketangreppen? Förutom de två polackerna som Zelensky mördade.
Citera
2022-11-16, 13:06
Medlem
Ukraina såklart! Eftersom Polen är med i NATO så skyller de på Ryssland för att NATO ska angripa Ryssland. Det är Ukrainas våta dröm!
Citera
2022-11-16, 13:06
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, jag har "problem" med psykotiska diktatorer som för anfallskrig mot sina grannländer och söker slakta befolkningen därstädes. Varför har du INTE "problem" med detsamma?
Kan bero på att jag ser saker ur ett annat perspektiv än dig och söker basera mina ställningstaganden mer på fakta än känslor.
Citera
2022-11-16, 13:07
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Haha fan va dåliga ni är, INGEN civiliserad människa har någon respekt för Vladolf Putain, Ny-Stalinismens ansikte och Rysslands förgörare.
Konstigt att han är så populär i sitt eget land, till skillnad från USA's president.
Citera
2022-11-16, 13:08
Medlem
OlleLisss avatar
Nu är det enligt NATO fritt fram med false-flag operationer eftersom Ryssland ändå får skulden för det Ukraina gör. Vad blir nästa grej att Ukraina "råkar" spränga ammunitionsleverans som passerar en Polsk järnvägsknut? För varje "misstag" så kan man skylla på ryssen och skicka tio ytterligare leveranser.
Citera
2022-11-16, 13:09
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Konstigt att han är så populär i sitt eget land, till skillnad från USA's president.

Han är inte populär hos någon civiliserad människa, kan du inte läsa?
Citera
2022-11-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nej det här är sannolikt början till slutet för Zelenskyj.
USA börjar ju dra sig ur detta för kritiken mot stödet ökar inom politiken, och dom har tydligen andra problem att ta hand om.
Stödet kommer att minska väldigt nu efter detta.
Så här några timmar senare med detaljer från Natomötet och Sveriges senaste biståndspaket i ryggen noterar jag att ditt inlägg bär tydliga spår av verklighetsfrämmande önsketänkande. Ingen kritik överhuvudtaget riktas mot Zelenskyjs höga svansföring under gårdagen.
Citera
2022-11-16, 13:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Anser du att ditt påstånde om att "Ukraina ÄR genomsyrat av nynazism" berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet? Om ja, varför då ryssland synes vara "genomsyrat av nynazism"?

Vad gäller inbördeskriget, vilket underblåsts av den psykotiske dvärgen i kreml, kan du med fördel studera det tidigare inlägget.

Tror ingen orkar läsa dina långa haranger till inlägg. Till skillnad från dig så fastnar jag inte i en känsloanalys vem som har "rätt" och vem som har "fel". Jag kan se det ur både Ryssland och Väst's perspektiv och jag är av den starka övertygelsen att Sverige ska hålla sig så långt borta från den här konflikten det går.
Citera
2022-11-16, 13:12
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Han är inte populär hos någon civiliserad människa, kan du inte läsa?
Vad är det jag inte kan läsa? Du har väl inte länkat till någon opinionsundersökning som visar att Putin saknar folkligt stöd i Ryssland?
Citera
2022-11-16, 13:13
Medlem
Soperents avatar
Förmodligen kommer roboten från ukrainska 540:nde luftförsvarsregementet som har flera luftvärnsbatterier runt Lviv.
Senast redigerad av Soperent 2022-11-16 kl. 13:34.
Citera
2022-11-16, 13:15
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad är det jag inte kan läsa? Du har väl inte länkat till någon opinionsundersökning som visar att Putin saknar folkligt stöd i Ryssland?

Och du kan inte länka till någon sanningsenlig undersökning som visar motsatsen.
Lurat ociviliserade Ryssbönder har Putain gjort sen 99 om inte tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in