2022-11-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är fullständigt gränslöst att filma på förskolor, skolor och i diverse väntrum på diverse myndigheter och vårdinrättningar så att man ser personer
Nog borde du veta om att det finns mängder med både barn och vuxna som lever skyddade för att det finns en hotbild och att det finns personer som letar på alla sätt och vis efter dessa personer .
Har ju faktiskt skett saker mot personer för att de råkat finnas på skolfoto, synts på film från förskolans Luciafirande eller hamnat på sociala media när de besökt någon form av vårdinrättning

Du har rätt
2022-11-16, 09:40
Medlem
Citat:
I väntrummet på ett socialkontor kan det finnas någon som lever på skyddad ort precis som det i väntrum på sjukhus kan finnas personer som inte vill att nära anhörig ska veta om att de söker vård.

Det är inte så att personer som lever skyddade på hemlig ort sitter i hemliga väntrum

Du har rätt
2022-11-16, 09:41
Medlem
Citat:
Du säger att du vill skydda dina barn , hur hade du tänkt om du fått skyddad id och någon klev in på dina barns skola och råkat få med dem på film och den som var hot dykt upp på platsen .

Jag ska prata med honom. Du har rätt
2022-11-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag har startat ett konto idag för att berätta om vad som händer med Tom.

Här kommer den sanna storyn..
Toms pappa tog livet av sig i somras. Han anser att en kvinna från Länsstyrelsen drev hans pappa till självmord pga en besiktning på gården. Denna bes. bestod av några småpumkter som de löstes på några timmars arbete. Hon är nog en riktig häxa, men lite överdrivet att det var hennes fel kan jag tycka. Sen har hans parhäst ”hästmannen” blivit Toms marknadsföringsprodukt. Alla normala människor inser ju att han kanske inte har alla hästar i stallet.. Ska han ha andra regler än vad som står i lagstadgarna? Sen fick han sparken och sa inte upp sig från det militära.. Hans familj är orolig för hans hälsa, djur och mående. Jag känner till paret i Nässjö som han vill hjälpa…gud förlåte om de får tillbaka barnen.. mamman har typ 10 barn. Sen kan ni googla på John Bouvin som Tom tycker vi ska köpa hans bok.. Han gapar och skriker på allt och alla och tycker han vet allt. Lyssnar inte på någon och förstör för de som tror han hjälper. Han är inte heller en riktig bonde och hans kunskap är väldigt överdriven från hans sida. Det var hans far som drev gården. Tom hjälpte säkert till, men det låter Sonja inte gjort annat i livet. Jag har hört att grannarna har ställt upp när han har varit på sina meningslösa upptåg.. Han säger att djuren har det så bra och massor av bete.. Men hur mycket näring är det i gräset i november? Och dessa idioter som eldar upp honom på hans sida… det måste vara Sveriges begåvningsreserv… Snart ligger de fastlimmad på E4 :an

Tom är snäll och omtänksam. Han har hjärtat på rätt ställe och är utsatt för psykiskt våld av myndigheter. Googla symptom psykisk tortyr så vet du hur man mår av detta helvete.

Resten av det du påstår är lögner så lägg ner. Vilken myndighet jobbar du på?
2022-11-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Jag förstår inte ditt fall och det låter väldigt underligt att soc tar barnen om allt stå rätt till. Jag har själv 1 barn och skulle bli förkrossad om någon tog det. Och i ditt fall är jag inte bedömare om de har gjort rätt eller fel. Men om barnen far illa så ör det för mig självklart att barnen ska tas ifrån föräldrarna. Kollar man på Toms youtube-kanal så är han ju bara aggressiv och arg. Iställlet för att få fram något konkret, så blir ni ju bara avvisade? Om man pratar vänligt och lägger fram så kanske någon vill börja diskutera? Nu är Länsstyrelsen, Polisen, Socialen, Lärarkåren och skolmats-biträde korrupta???? Min fråga är: Vad är ni ute efter? Dags att byta taktik efter alla dessa nederlag kanske?

Du vet ingenting uppenbarligen om min långa kamp. Den startade 2013. Allt det du säger är gjort och det leder ingenstans.

Aldrig har jag sagt att alla är korrupta.

Jag kallar alla visseblåsare. Det är nu dags att ni förenas er med oss. Jag är medveten att ni är rädda. Men barn och vuxna dör av detta.

Jag tror det är en liten mängd empatistörda människor i myndigheter och domstolar som förstör för alla andra. Det är dessa som ska bort. De är även mycket enkla att läsa av, exempel är härskartekniker, hånleenden, suckar eller så tittar de inte alls.
Senast redigerad av Familyunited 2022-11-16 kl. 09:52.
2022-11-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Jag ska prata med honom. Du har rätt
Låter bra och hoppas att han tar till sig detta
2022-11-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet
Ni säger det, ja.

Det finns otroligt många ärenden där barn eller djur inte blir omhändertagna efter att en anmälan har inkommit. Ibland är en anmälan uppenbart grundlös och ibland krävs en utredning som visar att inga åtgärder behövs. Ibland kan åtgärder som är mindre ingripande än ett omhändertagande visa sig vara nödvändiga, och det är ju så gott som alltid ett första steg.

Vad är det som gör att vissa föräldrar och vissa djurägare utsätts för felaktig handläggning, lögner och maktmissbruk från myndigheternas sida? Blir de på något sätt utvalda och får en helt annan behandling än alla andra, eller hur menar du att det går till? Jag är genuint nyfiken.

Sanningen är att om du som enskild säger emot en myndighet eller domstol anser de att du per automatik är rättshaverist. Alla som arbetar för det allmänna har gått kursen rättshaveristiskt beteende och behandlar varje människa som ifrågasätter på ett fruktansvärt vis.
2022-11-16, 10:44
Medlem
Citat:
Tom är snäll och omtänksam. Han har hjärtat på rätt ställe och är utsatt för psykiskt våld av myndigheter. Googla symptom psykisk tortyr så vet du hur man mår av detta helvete.

Resten av det du påstår är lögner så lägg ner. Vilken myndighet jobbar du på?
Vilket är lögner menar du? Jag jobbar inte på en myndighet och har aldrig gjort. Jag tror absolut att Tom är snäll, men han tänker ju inte överhuvudtaget på andra människor. Som föregående talare så hänger han ut människor i sociala medier och filmar utsatta människor på tex socialkontor. Helt jävla hål i huvudet! En stackars receptionist som fan inte har med hans ärende att göra utan bara ör ett ansikte… Varför ska den stackars människan utstå nätmobbning om hennes utseende och arbete? Hon har väl också en familj och ett mående? Ska man påpeka någons utseende i sociala medier tycker du, är det snällt??? Psykopat och ser ond ut är väldigt förekommande ord… Psykiskt våld var det du nämnde va? Vad kallar ni det ni utför?
2022-11-16, 11:03
Medlem
Citat:
Du vet ingenting uppenbarligen om min långa kamp. Den startade 2013. Allt det du säger är gjort och det leder ingenstans.

Aldrig har jag sagt att alla är korrupta.

Jag kallar alla visseblåsare. Det är nu dags att ni förenas er med oss. Jag är medveten att ni är rädda. Men barn och vuxna dör av detta.

Jag tror det är en liten mängd empatistörda människor i myndigheter och domstolar som förstör för alla andra. Det är dessa som ska bort. De är även mycket enkla att läsa av, exempel är härskartekniker, hånleenden, suckar eller så tittar de inte alls.
Jag är dåligt insatt i din kamp, absolut! Och jag gissar att du har haft advokater till din hjälp utan att lyckas. Men att stå utanför riksdagen kommer såklart inte hjälpa, särskilt inte om ni är otrevliga. Jag såg ju en video då du själv tycker Tom går överstyr. Du måste ju omge dig med människor som har kontroll över livet.. Psykiskt instabila människor skapar ju ännu mer problem. När insatsstyrkan griper din parhäst, då borde du inse att detta ör fel väg att gå… Visst, han kom ut ganska snabbt, men det bör ju framkalla varningsklockor..
2022-11-16, 12:54
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Fråga: Menar Family United att svenska myndigheter omhändertar barn för att ge barnen till homosexuella par?

Bakgrund: Den 18 oktober 2022 har Tom Lutmark postat en länk på Facebook. Länken går till en artikel om homosexuella par som nekas att adoptera barn. Lutmark skriver:

”Kolla propagandan!!!! Ingen skriver var barnen kommer ifrån….. De tas från sina mammor vid födseln….😡👿 Eller när som helst…[…] Kolla FAMILY UNITED!!!”
2022-11-16, 12:54
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Du har rätt

Klokt.
2022-11-16, 12:55
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat: