Citat:
Ursprungligen postat av
Ktbocken
Det är ett flertal utomstående som fått information kring detta tragiska fallet. Varför det inte nämnts
genom media, är förmodligen av hänsyn till anhöriga och respekt för polisens önskemål? Nämligen att
det kan försvåra utredningen, eftersom förövarna fått tillåtelse att följa media i form av dagspress.
Sedan de som har information vet om att det finns ett trovärdigt vittne som förstärker misstankarna
mot gärningsindividerna. Dennes vittnesmål är väldigt starkt som binder de misstänkta till att ha berövat Toves liv. Någon mer som vet vem vittnet är och vad vittnesmålet handlar om ? Själv önskar jag inte
lämna ut vem det är. Bara för att Vetlanda är en liten håla.
Fast skulle jag vara denna person, så skulle jag resa bort någon vecka. Kostnaden för boende och dylika utgifter ombesörjer polisen för .
Men allt uppdagas och klargör vissa funderingar-frågor denna vecka ifrån polisens pressenhet.
Jaaa jaaa, tror nästa jag ska satsa en guldpeng på IL som ”kronvittne”.
Så om bara MH omhäktas på alla 3 punkter (enligt dokument) visar att hon varit högst delaktig.
Hon har flugit under radarn som verklig gärningsperson i nästan hela tråden.
Enligt min teori i tråden fanns ju möjlighet att MH ensam flyttat kroppen, under tiden JJ var på donken.
Ev. först till JJs källarförråd, som polisen nu gjort en genomgång av med bevistekniker,
Enligt ”Anna Bock” har JJ fasthållit T i håret och MH med hennes hjälp aktivt begått själva gärningen.
Nå vi får se om 2 omhäktas på alla 3 punkter imorgon eller någon omhäktas bara på 1 punkt.
Att båda tillsammans och i samförstånd begått gärningarna, det betvivlar jag däremot inte.
Ingen annan som nämnts och beskyllts i tråden än de 2 häktade är ens misstänkta, kom ihåg det.