2022-11-16, 10:27
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Hon tittade inte riktigt på något och hade inga specifika ansiktsuttryck nu på förhandlingen på morgonen. Det var hon, hennes advokat och personal från häktet som var med på länk, men den enda som pratade var advokaten som tydligt bestred häktningen åt sin klients vägnar.

Var du där? Vilka fler var där? Hennes vänner och/eller familj?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Intressant att de fortfarande nekar till mord. Tror de att de ska komma undan genom att göra det eller är de båda två iskalla psykopater som inte har någon ånger alls.

Ska bli intressant att följa och se om de skurat bort att blod i lägenheten eftersom man ser allt som stänkt och till och med var hon låg när hon dödades. Om de ströp henne lär det synas det också och de lär hittas sakerna de använde med TTs dna på.
Kriminalteknikerna har god tid på sig att få fram alla bevis.
Ingen brådska utan gör det ordentligt och sedan får de ruttna i fängelset i minst 12 år.
De kommer aldrig bli normala utan kommer välja det kriminella livet när de väl kommer ut.

Tre tjejer i en liten lägenhet och en dör. Det enda dom kan göra är att skylla på varandra när det finns bra med bevis att offret dött i deras sällskap.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"Måndag 14 nov:
Dykare genomför sök i Kvarndammen:
- Dykare från sjöpolisen i Stockholm på plats i Kvarndammen.
- Dammen ligger ca 700-800 meter från där cykeln hittades och cirka 300-400 från JJ hus
- Kvarndammen är INTE den damm som tidigare har tömts på vatten.
- Saksök efter saker som "kan vara av intresse".
- Enligt polisen ett "omtag" i utredningen; "man kan ha missat saker".
- Sjöpolisen har "rätt utrustning och är specialutbildade".
- Det handlar inte om något tips polisen ska ha fått in.
(samtliga uppgifter från VP)"

Min tolkning av ovanstående:
Detta låter ju i så fall som att om man nu har sökt igenom både Föredadammen och kvarndammen så har man inte hittat det man egentligen eftersökte i den förstnämnda. Utan nu söker man efter det i den närmare dammen. Det man söker efter där måste vara något man tror är av stort intresse för utredningen och rättsprocessen, annars skulle man aldrig använda dessa resurser på att söka även där. Det låter ju då också som att ingen av MGM har uppgett några direkt specifika uppgifter om vad som eventuellt skulle ha dumpats i vilken damm. Utan då är dessa fyndsök endast utifrån vad utredarnas uppfattning kommit fram till är logiskt utifrån den fakta de har på bordet. Förvirrande eftersom det i tråden tidigare har låtit som att man kunde tolka åklagarens uttalanden som att de eventuellt har funnit T:s mobil. Jag finner det annars ganska otroligt om de skulle ha dumpat saker i båda dammarna, med tanke på tidsperspektiv och distans samt det faktum att de lyckats göra det isf helt osedda.

Min tolkning är att eftersom de sökt i båda dammarna och att det genomförts utan att de fått in något tips så har någon av de häktade börjat prata, förmodligen MH då JJ idag bestridit omhäktning.
Citera
2022-11-16, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Polisen måst ha haft info som knöt Tove till MGM på mordnatten, efter det att de lämnade Nöjet.

Ja givetvis hade de det. Tove ringde ju och pratade med sin kille, och det var ju killen polisen pratade med först.
Citera
2022-11-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
JJ omhäktades idag på sannolika skäl misstänkt för människorov, mord och gravfridsbrott? Förlängd häktningstid till?
MH:s förhandling är idag kl. 15:00 om jag förstått rätt?

Förlängd häktningstid i två veckor. Klockan 15.00 är korrekt, kommer rapportera även från den förhandlingen.
Citera
2022-11-16, 10:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Det är ett flertal utomstående som fått information kring detta tragiska fallet. Varför det inte nämnts
genom media, är förmodligen av hänsyn till anhöriga och respekt för polisens önskemål? Nämligen att
det kan försvåra utredningen, eftersom förövarna fått tillåtelse att följa media i form av dagspress.

Sedan de som har information vet om att det finns ett trovärdigt vittne som förstärker misstankarna
mot gärningsindividerna. Dennes vittnesmål är väldigt starkt som binder de misstänkta till att ha berövat Toves liv. Någon mer som vet vem vittnet är och vad vittnesmålet handlar om ? Själv önskar jag inte
lämna ut vem det är. Bara för att Vetlanda är en liten håla.
Fast skulle jag vara denna person, så skulle jag resa bort någon vecka. Kostnaden för boende och dylika utgifter ombesörjer polisen för .
Men allt uppdagas och klargör vissa funderingar-frågor denna vecka ifrån polisens pressenhet.

Jaaa jaaa, tror nästa jag ska satsa en guldpeng på IL som ”kronvittne”.
Så om bara MH omhäktas på alla 3 punkter (enligt dokument) visar att hon varit högst delaktig.
Hon har flugit under radarn som verklig gärningsperson i nästan hela tråden.
Enligt min teori i tråden fanns ju möjlighet att MH ensam flyttat kroppen, under tiden JJ var på donken.
Ev. först till JJs källarförråd, som polisen nu gjort en genomgång av med bevistekniker,
Enligt ”Anna Bock” har JJ fasthållit T i håret och MH med hennes hjälp aktivt begått själva gärningen.
Nå vi får se om 2 omhäktas på alla 3 punkter imorgon eller någon omhäktas bara på 1 punkt.
Att båda tillsammans och i samförstånd begått gärningarna, det betvivlar jag däremot inte.
Ingen annan som nämnts och beskyllts i tråden än de 2 häktade är ens misstänkta, kom ihåg det.
Citera
2022-11-16, 10:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
JJ omhäktades idag på sannolika skäl misstänkt för människorov, mord och gravfridsbrott? Förlängd häktningstid till?
MH:s förhandling är idag kl. 15:00 om jag förstått rätt?

Ja, du har fattat helt rätt. Man funderar på om båda misstänks för mord eller om det är denna JJ som misstänks för detta brott eftersom Rulle anragligen är säkrare på hennes häktning. Om den andra kvinnan som uppges vara 18 släpps i dag är väl saken klar på denna enda punkt, mord.

Men åklagare har ju detta favorituttryck "tillsammans och i samråd" så snart fler än en är misstänkt. Då frågar man sej hur mycket samråd dom hade med varandra innan de kraftiga dunsarna som flera tror var mordögonblicket. Dom kan i och för sej ha samrrått under hela kvällen ungefär så här:

vi slår följe med Tove efter Nöjet och går hem till dej med henne. Sen övertalar vi henne att ta tillbaks sitt hot om att tjalla om narkotikapartiet. Om hon inte ändrar sej så måste vi klippa henne. Här nånstans finns en gravad hund.
Citera
2022-11-16, 10:30
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Min tolkning är att eftersom de sökt i båda dammarna och att det genomförts utan att de fått in något tips så har någon av de häktade börjat prata, förmodligen MH då JJ idag bestridit omhäktning.

Jag tror de söker efter mordvapnet tex en kniv.
Först dumpar de TT och sedan gör de sig av med kniven i närmsta vatten
Citera
2022-11-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Närmaste dammen från hemmet borde vara det naturliga om man i stressat läge behöver dumpa saker. Sedan också damm/sjö vid vägen på väg till dumpningsplatsen. Mobil och eventuellt mordvapen, vad kan det annars vara man letar efter?

Nej, givetvis är det sådana saker man letar efter. Men det faktum att man sökte igenom Föredakvarndammen så grundligt att man sänkte vattnet i den och nu en vecka senare alltså börjat söka i Kvarndammen som ligger närmast J:s hus låter ju i mina öron som att de inte fått några svar i förhör från MGM om i vilken damm de ska leta. Hade de fått det hade de ju inte behövt leta i båda. För jag har ju svårt ändå att tro att MGM ska ha spritt ut sakerna som dumpats i båda dammarna.

Men ja, som du säger så låter ju detta som att man nu söker efter något som ändå har betydelse och då är det väl förmodligen antingen mobilen eller ett eventuellt mordvapen man söker efter. T:s nycklar har jag ändå ärligt talat svårt att tro att man lägger SÅ extremt stora resurser på att hitta.
Citera
2022-11-16, 10:32
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tre tjejer i en liten lägenhet och en dör. Det enda dom kan göra är att skylla på varandra när det finns bra med bevis att offret dött i deras sällskap.

Det är det som är så konstigt. De skyller inte ens på varandra verkar det som.
Citera
2022-11-16, 10:33
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Förlängd häktningstid i två veckor. Klockan 15.00 är korrekt, kommer rapportera även från den förhandlingen.

Någon som har hämtat ut senaste beslutet, 2022-11-16, omhäktning JJ, sannolikt misstänkt människorov, mord och gravfridsbrott så att det beslutet kommer med i sammanfattningen?
Citera
2022-11-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jaaa jaaa, tror nästa jag ska satsa en guldpeng på IL som ”kronvittne”.
Så om bara MH omhäktas på alla 3 punkter (enligt dokument) visar att hon varit högst delaktig.
Hon har flugit under radarn som verklig gärningsperson i nästan hela tråden.
Enligt min teori i tråden fanns ju möjlighet att MH ensam flyttat kroppen, under tiden JJ var på donken.
Ev. först till JJs källarförråd, som polisen nu gjort en genomgång av med bevistekniker,
Enligt ”Anna Bock” har JJ fasthållit T i håret och MH med hennes hjälp aktivt begått själva gärningen.
Nå vi får se om 2 omhäktas på alla 3 punkter imorgon eller någon omhäktas bara på 1 punkt.
Att båda tillsammans och i samförstånd begått gärningarna, det betvivlar jag däremot inte.
Ingen annan som nämnts och beskyllts i tråden än de 2 häktade är ens misstänkta, kom ihåg det.
JJ blev omhäktad på sannolika skäl, med restriktioner. I eftermiddag vet vi om även MH blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in