2022-11-16, 08:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Precis fel av mig! Jag borde ta en kvällskurs i ryskt sektbeteende😉
Undvik det, du ser hur det gått för alla de stackare som redan gått kursen!
Citera
2022-11-16, 08:50
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Bra att du rättfärdigar västs false flag attacker på egna befolkningen.
Nu kan man lätt sortera bort inlägg av dig som desinformation.

Du är fienden.

Varför behöver det vara en false flag? Kan ju precis som ni rysstroll skrev att ”Om det var Ryssland så var det en olycka!”
Citera
2022-11-16, 08:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Om det är en KH-101 är det Ryssland som avfyrat/släppt den.

Ingen annan har dessa kryssningsmissiler.

Det kan handla om att deras system är dåliga så den helt enkelt fallerat eller så kan det även vara så att den pga ukrainskt luftvärn skadats och kommit ur kurs.

Jag har svårt att tro att ryssjävlarna medvetet bombat Polen?

Håller med
Citera
2022-11-16, 08:51
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför tycker du att det är sannolikt sant om AP säger så och citerar ej namngivna källor?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abJ3LO/uppgifter-roboten-i-polen-skots-ner-av-ukraina
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Om man ska lägga pussel så säger Biden att missilen inte avfyrats från Ryssland, Polen har bekräftat att missilen är rysk och enligt en amerikansk ex-general så har Ukarina inget s-300 system i närheten Lviv.

Ryska missilen avfyrades från Vitryssland?
Ja, lite så skulle man kunna tolka det. Med lite tålamod lär vi få veta. Det är ju bara Ryssland som faktiskt roat sig med att slösa luftvärnsrobotar på att skjuta på markmål och de har gjort det ett stort antal gånger tidigare.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Ryssrunkarna och Putin-trollen här i tråden verkar ha mycket liten förståelse för hur saker går till.

Absolut INGEN och INGET LAND kommer förändra sin syn på kriget, på Ukraina, eller vem som är angriparen, på grund av detta. Inte USA, inte Polen, inte NATO, inte Sverige, inte Finland, inte Baltländerna. Om något så kommer man öka sitt stöd till Ukraina.

Anledning. Enkel:
- Är det en rysk missil så är det på grund av Rysslands anfallskrig mot Ukraina
- Är det en ukrainsk försvarsmissil så är det på grund av Rysslands anfallskrig mot Ukraina

Hur svårt kand det vara att förstå? På riktigt...
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Vad vi sett sista månaden går det inget vidare för dina idoler😂😂😂🇺🇦🇺🇦🇺🇦

Vi får väl se hur det går….
Mina idoler?
Snacka om självmål...

Jag avskyr ryssar. Det är slaviska untermenschen och inget gott har någonsin kommit från Ryssland.

Jag framförde bara min åsikt. Något som ukrainarunkare verkar ha väldigt svårt att ta till sig.
Citera
2022-11-16, 08:52
Bannlyst
Citat:
Vad vi sett sista månaden går det inget vidare för dina idoler😂😂😂🇺🇦🇺🇦🇺🇦

Vi får väl se hur det går….
Ska du inte få med lite Polska flaggor också och låtsas att du bryr dig om Polackerna med?

Ditt användarnamn tycker förresten försvarets forskningsinstitut är exempel på rasism på nätet.

Avskum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Du fattar inte så mycket! Eller?
Ryssland vill inte ha Nato 60 mil från Moskva med ett misilsystem riktat mot hjärtat av Ryssland.
Väst har provocerat Ryssland under en längre tid! Deborde ha förstått att Putin lägger inga fingrar i kors se bara på Krim 2014! Jag säger inte att Ryssland har rätt men det är "dagisnivå" från västs sida.
Biden ville ha detta krig för att ena usa men det har han inte lyckats med!Dessutom är krig buisness!

Det skulle de ha tänkt på innan de plockade Krim 2014 och gav sig in i Ukraina 2022. Ryssland hade bra möjligheter att skärpa till sina mänskliga rättigheter och bli en rik handelspartner med EU. Istället invaderar man ett fattigt grannland. Kortslutning i rysshjärnan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det har ju låtit se hela tiden.
Ukraina får vapen från USA, Tyskland, Sverige,UK osv osv.
Efter varje gång så kan vi läsa i tidningarna:
Nu vänder det till Ukrainas fördel!
Detta innebär ett enormt övertag för Ukraina

Rysspacket har något som ukraina inte har trots uråldriga vapensystem och fordon, dom har folk.
Spelar ingen roll om det är ett tannalöst fyllo som avlossar ett gäng robotar mot Ukraina, det kommer ändå att avlossas och förödelsen blir enorm. Sedan fyller man på med mer degenerat folk.
Det tar aldrig slut.

Ukraina kan/kommer aldrig att vinna detta krig. Oavsett hur mycket modernt krigsmaterial dom får skickat till sig. Det är fakta.

"Rysspacket" är väl 3 ggr så många som ukrainarna... det är ju inget massivt övertag i alla fall. Som Sverige visavi Lettland kanske?

Ukraina är inget litet land, och de har fördelen av att kunna mobilisera fullt ut på hemmaplan. Ryssland måste bevaka eget territorium plus att de måste ha soldater i lydrikena Belarus och Kazakstan.

Räkna lite mer på den ekvationen så skall du se att Ryssland snarare är i numerärt underläge och att deras imperium vacklar rejält.

Slava Scania
Citera
2022-11-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Varför behöver det vara en false flag? Kan ju precis som ni rysstroll skrev att ”Om det var Ryssland så var det en olycka!”

Det roliga är ju hur alla rysstroll helt plötsligt använder USA som källa när det passar dem.

De spenderar månader med att påstå att USA alltid ljuger för att sedan vända på en fem-öring och helt plötsligt påstå att "OM USA SÄGER DET SÅ MÅSTE DET JU VARA SANT!!!!"
Citera
2022-11-16, 08:55
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det roliga är ju hur alla rysstroll helt plötsligt använder USA som källa när det passar dem.

De spenderar månader med att påstå att USA alltid ljuger för att sedan vända på en fem-öring och helt plötsligt påstå att "OM USA SÄGER DET SÅ MÅSTE DET JU VARA SANT!!!!"

Ja rysstrollen har skrämmande lågt intellekt. Dessutom tror jag de flesta är svenskar som håller på ryssen, har en sån i släkten tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in