2022-11-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Filen i molnet är ju krypterad, så även om någon mot all förmodan kommer åt den så är det lugnt.

Precis, en KeePass fil som är krypterad med både ett bra lösen + en keyfile är extremt säker och kan inte knäckas ens om någon kommer åt den. Detta anser jag har långt högre säkerhet en än papperslapp även om den förvaras på en "smart/säker" plats. Åtminstone om man skriver ned orden okrypterat på papperslappen.
Citera
2022-11-16, 05:43
Medlem
God morgon gott folk.

Så den här storyn är väldigt Epsteinesque. Den involverar den djupa staten, Ukraina, omfattande penningtvätt, märkliga dödsfall, utpressning etc.

Idag tänker jag nämna ännu en aspekt.

FTX-pengar bakom Together Trial som slog ut följande "early treatments" som var en viktig del för att EUA som vaccinet baserades kring skulle gå igenom.

Nu vet vi också att det är en grupp av, för allmänheten okända företag, som står nära försvarsdepartementet i USA nära, som är källan till det s.k vaccinet. Företaget Moderna får sin nuvarande VD 2011Stephané Bancel som också råkar vara f.d CEO av BioMerieux. "Hans utbildning är inte medicin, utan primärt; MA in Engineering, École Central Paris; MSc in Chemical Engineering, University of Minnesota. " vilket passar utmärkt för den som ska överse byggnationen av ett BSA-4 labb i Wuhan Kina mellan 2007-2011. Ett jävla sammanträffande.

Jag nämner detta för att peka på kopplingarna FTX har haft och hur de förmodligen skapades. Snubben verkar ha dykt upp från ingenstans med en massor av cash och startade bl.a FTX. Penningtvätt och en Ponziscam är alltså inte tillräckligt. Det är flera korthus inuti ett korthus inuti en kartong. Att man också är med och finansierar något för att döda alla tidiga läkemedel mot covid-19 bör inte förvåna någon.

Snubben som kommer få ta kulan för detta är inte ens i närheten av toppen. Han verkar vara utpressad, hotad eller en retard av episka proportioner.

Edit; WAPO om Wuhan-labbet
Edit nummer 2. FTX co-founder är en person som inte finns på bild, inte har varit med någonstans, en person som antingen inte existerar ALLS, eller kanske mer troligt så är det CCP snubben tjänar. Om den misstanken(som är min) stämmer så knyter det återigen ihop Kinas djupa stat med den Amerikanska/västs på ett obehagligt vis. Myndigheter som antingen har hjälpt eller låtit den här verksamheten fortgå är ett måste för att det skulle kunna fungera.

Man ska också ha använt Ukraina(chock) som penningtvättare.
Senast redigerad av EricBe 2022-11-16 kl. 06:19.
Citera
2022-11-16, 06:34
Avslutad
Kryptovalutor har redan haft sin era, ni som lägger pengar på sån skit 2022 förstår jag mig inte på, hur står det till egentligen?
Citera
2022-11-16, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Kryptovalutor har redan haft sin era, ni som lägger pengar på sån skit 2022 förstår jag mig inte på, hur står det till egentligen?

Nu är det här en story om omfattande korruption, inte kryptovalutor överlag. Bitcoin som inte har något med detta att göra kommer nu bli reglerad för att få bort den helt och hållet.
Citera
2022-11-16, 08:03
Medlem
Klaisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Nu är det här en story om omfattande korruption, inte kryptovalutor överlag. Bitcoin som inte har något med detta att göra kommer nu bli reglerad för att få bort den helt och hållet.

Regleringar kommer inte döda krypton
Citera
2022-11-16, 08:04
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern

Mkt bra tack, har gjort 1.8 miljoner USD i år på kryptovaluta. Hur går står det till själv?
Citera
2022-11-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaisan
Nej, men i vanlig ordning är ju den där typen av användare ponzi-tards. Dvs vad han gissar är att priset på coins ska gå ner, han tror att den här marknaden handlar om det.

Skarpa/idiotiska regleringar som helt bromsar fiat/krypto-integrationen skulle vara bra för marknaden men samtidigt göra den mindre tillgänglig. Dvs kanske 0.1% av mänskligheten skulle bygga megaeffektiv digitalisering utanför de statliga marknaderna. I ett sådant scenario går ju fiat-priserna helt klart ned.
Citera
2022-11-16, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaisan

Var inte så säker på det. Hur många kommer använda bitcoin om man gör det förbannat svårt att någonsin få ut sina pengar? För det är chokepoints man kommer attackera. Går att göra via avgifter eller straff eller skatter för den banken som befattar sig med decentraliserad(och därmed farligt kommer man argumentera) kryptovaluta. Så dina coins "dör inte" De är bara helt värdelösa för att kunna köpa någonting i den verkliga världen.

Det är möjligt att man vill behålla någon av de decentraliserade typerna. Så vi får se.
Citera
2022-11-16, 08:33
Medlem
Citat:
Var inte så säker på det. Hur många kommer använda bitcoin om man gör det förbannat svårt att någonsin få ut sina pengar? För det är chokepoints man kommer attackera. Går att göra via avgifter eller straff eller skatter för den banken som befattar sig med decentraliserad(och därmed farligt kommer man argumentera) kryptovaluta. Så dina coins "dör inte" De är bara helt värdelösa för att kunna köpa någonting i den verkliga världen.

Det är möjligt att man vill behålla någon av de decentraliserade typerna. Så vi får se.
Detta handlar dock inte så mycket om "den verkliga världen", det handlar om digitalisering.

Dvs om man inte tror att digitalisering såsom internet är en enda bubbla som mänskligheten kommer överge så antingen ser man krypto som givet eller så har man inte förstått vad detta är.

Skapas friktion mellan "den verkliga världen" (fiat-ekonomin) och krypto är resultatet att fiat-ekonomin stoppas från digitalisering, inte att digitaliseringens utveckling stoppas.
Citera
2022-11-16, 08:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hur många kommer använda bitcoin om man gör det förbannat svårt att någonsin få ut sina pengar?
Folk verkar ju använda banker fortfarande, trots att det är än värre List of bank runs

Till skillnad från fiatpengar så behöver man inte ha krypto på en bank om man inte vill.
Citera
2022-11-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Skapas friktion mellan "den verkliga världen" (fiat-ekonomin) och krypto är resultatet att fiat-ekonomin stoppas från digitalisering, inte att digitaliseringens utveckling stoppas.

Va? Du är medveten om att den absoluta majoriteten av kryptovalutor är fiat, eller hur? Det finns fler centralbanksbackade valutor som inte är fiat än det finns krypto som inte är fiat. Jag förstår inte alls vad du försöker säga.
Citera
2022-11-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Folk verkar ju använda banker fortfarande, trots att det är än värre List of bank runs

Till skillnad från fiatpengar så behöver man inte ha krypto på en bank om man inte vill.

Precis och det går också att kombinera så man förvarar stora tillgångar säkert men har en kassa mer lättillgänglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in