2022-11-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Kvinnor kan också utsätta partners för psykisk terror, det är det jag säger
Chefen för ett företag jag pratade om grät när han berättade hur elak hans fru var när hon blev ilsk och psykande över julbonusen till anställda, men naturligtvis kommer du dra till med en vals att han är en karl som bör tåla det och inte vara så mjäkig
Det är i övrigt lättare för kvinnor att misshandla sin partner och komma undan med det, min brors flickvän gav honom en käftsmäll utan att det blev komplikationer, och nej, han slog inte innan eller gav tillbaka efteråt
Ett annat intressant fenomen är hur ledigt kvinnor kan örfila män ute på krogen, som när min vän hade glömt bort namnet på någons kompis som var kär i honom medans han själv ej hade ens umgåtts med henne, det var alltså en budbärare som örfilade honom efter brist på visat intresse för hennes vännina
Örfilar du en kvinna på krogen så får du minst tio män på dig som kommer till undsättning
Jag ser aldrig ni kvinnor göra dessa örfilar för minsta lilla på er vänninor, ens de "skojörfilar" ni tycker att en man skall tåla
En del av er slår till och med på kuken "på skoj", vilket är farligt och jag tror inte ni kvinnor tycker det är så roligt att bli slagen på fittan
Förresten, tycker du jag skulle ha knäckt näsbenet på de kvinnor som har daskat mig på rumpan "på skoj"?
Det är klart att det finns tyvärr kvinnor också som är elaka och manipulerade.
Jag är inte sån du säger, de flesta är inte det.
Människor idag är förvirrade, särskilt unga människor, det är tragiskt och så ledsamt.
Men tro inte att alla flickor, tjejer, kvinnor, kärringar är elaka eller ser ner på dig. För det är inte sant.
Jag har själv en son och kan förstå det hela.
Citera
2022-11-10, 12:07
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Det största ekonomiska våldet kvinnor drabbas av, är sitt eget och det är mycket välförtjänt.

Mängden kvinnor som behöver "börja om" och liknande, vittnar om att kvinnor sällan är hållbarhetsorienterade.
Det är samma principer som kommer att kroniskt hålla tillbaka alla identitetsidioter. Vilka inte ens förstår enkel fundamenta och därmed aldrig kan bana en enkel funktionell väg i livet.
I kvinnors fall...de får en väg, som de sedan slänger bort. Gråter och vill få en ny väg frammåt.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2022-11-10 kl. 12:59.
Citera
2022-11-10, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast helt annan problematik/ fråga.

Här pratar vi om att utsätta en hel grupp människor för ekonomiskt förtryck via att inte ersätta dem för det arbete/ nytta de gör i samhället så även de kan få del av samhällets resurser, medan man ersätter andra människor för deras insatser.

Det är alltså inte samma sak som att utsätta en gupp människor för ignorans, bli "dumpade" utan hjälp i händelse av sjukdom, ålderdom eller annat.
helt annan fråga.

Så gott som allt GÅR att räkna om till pengar för att via pengar mäta ett "värde" som är begripligt för alla och användbart i div. uträkningar.
och detta bör göras, därför att det monetära systemet just är det system vi använder oss hela tiden idag.
För x tusentals år sen var det kanske snäckor eller nått annat.
Du kan värdera luften du andas i pengar betyder alltså inte att vi därför i morgon dag ska förvandla luft till en vara som människor ska handla med.

Tänk om alla dessa kalkyler förstör relationerna mellan människor? Tänk om det finns ersättningsformer som inte går att omsätta via det ekonomiska systemet såsom tillgång till gemenskap, kärlek, censur, respekt mm?
Citera
2022-11-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hahaha så absurt efterbliven artikel. Enligt statistiken så ger gemene man gemene kvinna 1 miljon under sin livstid. Män står för mer eller mindre all skatt.

Att kvinnor är dom ekonomiska terroristerna finns det inte ens en diskussion att ha om. Dessutom har jag jobbat på bank och gjorde lönelistor och för varje man som tog sin frus lön in på sitt privata konto så gick det 9 kvinnor som tog sin mans lön in på sitt så Ann-Sofie Henrikson är en svamlande charlatan som har tappat kontakten med verkligheten.
Och för detta föder kvinnor barn. Den smärtan måste kompenseras. Fråga Sanna Lundell.
Citera
2022-11-10, 13:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Och för detta föder kvinnor barn. Den smärtan måste kompenseras. Fråga Sanna Lundell.

Haha vad påstod den överklassfittan då? Har kvinnor några problem med att dom är könet som föder barn så får dom ta upp det med gud.
Citera
2022-11-10, 18:35
Medlem
Det är garanterat betydligt vanligare att kvinnan bestämmer över familjens ekonomi. Typ, mannens lön är familjens pengar, kvinnans lön är kvinnans pengar.

Ungefär som fysiskt och psykiskt våld alltså. Mycket vanligare att kvinnor är de som står för våldet och männen är de som blir utsatta, än tvärtom. Så länge det är så är allt i sin ordning. Feminism helt enkelt. Men hittar man något enstaka exempel på motsatsen ska det självklart feministgnällas och gråtas ut i media över "patriarkatet" och "mäns våld mot kvinnor".

En helt vanlig dag i det svårt feministförstörda landet Sverige.
Citera
2022-11-12, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Det är garanterat betydligt vanligare att kvinnan bestämmer över familjens ekonomi. Typ, mannens lön är familjens pengar, kvinnans lön är kvinnans pengar.

Ungefär som fysiskt och psykiskt våld alltså. Mycket vanligare att kvinnor är de som står för våldet och männen är de som blir utsatta, än tvärtom. Så länge det är så är allt i sin ordning. Feminism helt enkelt. Men hittar man något enstaka exempel på motsatsen ska det självklart feministgnällas och gråtas ut i media över "patriarkatet" och "mäns våld mot kvinnor".

Det är snarare kvinnorna som utövar ekonomiskt våld då inte en tiondel av männen egentligen vill ta lånen till den där villan eller just den där svindyra bilen EGENTLIGEN etc osv. Men rättar sig i leden. Det är kvinnojävlarna som driver på huspriserna. Dem är så jävla sjuka i huvudet, mer än jag någonsin trott faktiskt. Dem är inte bara små barn de är dessutom hjärndöda känslomänniskor. Tvi faan
Citera
2022-11-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Tänk om alla dessa kalkyler förstör relationerna mellan människor? Tänk om det finns ersättningsformer som inte går att omsätta via det ekonomiska systemet såsom tillgång till gemenskap, kärlek, censur, respekt mm?

japp, patriarkala "kalkyler" att kvinnor ska jobba gratis hemma eller med betydligt sämre lön och rättigheter och ständigt leva i beroendeställning tar garanterat död på relationerna med kvinnor, absolut!

Tillgång till censur? hur tänkte du där?
Citera
2022-11-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon

Tror faktiskt också det är vanligast att kvinnor bestämmer över familjens pengar mer än män, i vart fall i vår del av världen.
Forskning visar också att när kvinnor bestämmer över familjens ekonomi så satsas slantarna på barnen främst, när män gör det så satsas pengarna på statussymboler.

Och nej det tär inte alls vanligare att kvinnor är våldsbenägna än män, en direkt felaktighet.
Däremot är det rätt att män är mer våldsutsatta än kvinnor, men ursäkta det är alltså inte våld från kvinnor män är utsatta för utan från andra män.
Citera
2022-11-12, 19:22
Medlem
Citat:
japp, patriarkala "kalkyler" att kvinnor ska jobba gratis hemma eller med betydligt sämre lön och rättigheter och ständigt leva i beroendeställning tar garanterat död på relationerna med kvinnor, absolut!

Tillgång till censur? hur tänkte du där?

Jag särskiljer på tillgång till gemenskap och censur. Men censur är en resurs för vissa mer än andra.
Citera
2022-11-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Jag särskiljer på tillgång till gemenskap och censur. Men censur är en resurs för vissa mer än andra.
censur är överhuvudtaget ingen "resurs".
Citera
2022-11-16, 03:52
Medlem
Citat:
censur är överhuvudtaget ingen "resurs".

Om ens omgivning / följare är villig/a att censurera sig och informationen om ens otillbörliga handlingar så kan man fortsätta med vad man håller på med. En viktig resurs. Hur tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in