2022-11-16, 00:07
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Reuters:

POLISH FOREIGN MINIISTRY SAYS RUSSIAN-PRODUCED ROCKET FELL ON POLISH VILLAGE PRZEWODÓW AT 1540 LOCAL TIME -rtrs

https://twitter.com/TommyLundn/status/1592654320092094465
Ja alla vet vem som tillverkar S-300 men varför säger inte polacken vem som sköt luftvärnsraketen?
Citera
2022-11-16, 00:07
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Spårning sker sannolikt i detta nu, och det är väl mest rimligt att ryska robotar navigerat fel.
Icke desto mindre, är det ett angrepp. Mot ett Nato-land...

ryssland kommer nog strax dementera på sedvanligt vis och/eller hävda falseflag eller liknande, vilket blir en indikation på att ens robotkontroller faktiskt kan uppvisa att ett par robotar kommit fel.

Detta blir en stor sak tror jag.

Nej, det är inget angrepp. Om jag av misstag backar på din bil är det inget angrepp. Inte ens om du bryter benet eller mister livet i kuppen är det ett angrepp. Frågan är vad självrisken ligger på.
Citera
2022-11-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Reuters:

POLISH FOREIGN MINIISTRY SAYS RUSSIAN-PRODUCED ROCKET FELL ON POLISH VILLAGE PRZEWODÓW AT 1540 LOCAL TIME -rtrs

https://twitter.com/TommyLundn/status/1592654320092094465
alla vapen är väl producerade i ryssland i den delen av världen. säger ju absolut ingenting.
Citera
2022-11-16, 00:08
Medlem
Medans jag visste att det med stor sannolikhet inte är Ryssland som skjutit av något mot stackars ryssvänliga-vill-skaffa-kärnvapen- Polen, så är frågan vems verk incidenten är. Och så ser man det här på twitter, rester av en ukrainsk air defense sägs det. Kan inte bry mig mindre om Polen, dock så kan väst eskalera kriget mot Ryssland mha det här. Få se vad de källor jag följer kommer att komma fram till de närmaste dagarna.

Citat:
With the cooperation of @blueboy1969 we analyzed the available photos of fragments and came to a clear conclusion that they belong to the 48D6 motor of the 5V55-series missile of the S-300 AD system- a Ukrainian one.
https://twitter.com/K13News/status/1592633391127891970

Vad väst och Polen kommer att hävda tar jag med en skyffel salt, ungefär. Alla dessa länder har förbrukat sin trovärdighet för länge sen.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-11-16 kl. 00:42.
Citera
2022-11-16, 00:10
Medlem
Har det bekräftats nu att resterna kommer ifrån ryskt håll?
Citera
2022-11-16, 00:11
Medlem
Attackocopters avatar
Kratern är för stor för att vara en S300.

Att det sprids en bild på en del av en S300 som ursprungligen kommer från ett Israeliskt twitterkonto och som sedan har snappats upp av sensationsmedia ger kraftiga utslag på Maskirovka-radarn.

Jag skulle tippa på två ryska KH-X eller Kalibr missiler baserat på räckvidd samt kraterstorleken.
Citera
2022-11-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Medans jag visste att det med stor sannolikhet inte är Ryssland som skjutit av något mot stackars ryssvänliga-vill-skaffa-kärnvapen- Polen, så är frågan vems verk incidenten är. Och så ser man det här på twitter, rester av en ukrainsk air defense sägs det. Medans jag inte kan bry mig mindre om Polen så kan väst eskalera kriget mot Ryssland mha det här. Få se vad de källor jag följer kommer att komma fram till de närmaste dagarna.

https://twitter.com/K13News/status/1592633391127891970
jag håller med dig men det är inte omöjligt att ryssarna har skjutit där av misstag. det är ändå rätt nära gränsen så det borde vara en möjlighet.
Citera
2022-11-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Länka till fakta om det eller sluta sprid lögner ditt lilla USA troll.
S300 självdestruerar om den missar målet.
Citera
2022-11-16, 00:13
Medlem
maxatdunders avatar
Ukraine är i behov av hjälp, det låter inte osannolikt att någon siktar på polen bara för att dra in NATO, kan lika gärna vara Ukrainsk underrättelsetjänst eller liknande som kommit åt rysk missiler. Säger inte att det är det, men folk är duktiga på att reagera starkt innan man ens vet exakt vad som har hänt.
Citera
2022-11-16, 00:13
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nu var det ju en rysk kryssning robot s300 spåret var bara lögn och rysk propaganda som verkar ha lurat ett par idioter alla fall

Capability: Russian 48N6E are the standard missiles fired from S-300PMU launchers. They have a range of 5-150km

Inte fan trodde jag att Ryssland var så långt in i Ukraina men du har troligen rätt.
Citera
2022-11-16, 00:14
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ja alla vet vem som tillverkar S-300 men varför säger inte polacken vem som sköt luftvärnsraketen?
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
alla vapen är väl producerade i ryssland i den delen av världen. säger ju absolut ingenting.
Det är ju bara Ryssland som skjuter ryska missiler mot andra länder.

Medveten om att ni ryssar sprider fake news om att det skulle vara ett system som också används av Ukraina. Men det är osannolikt att det är det.

Imorgon lär det vara klarlagt att det var Ryssland som sköt den.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2022-11-16 kl. 00:19.
Citera
2022-11-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Det kom ju från rätt adress

Trodde ju dessutom att ni ryska sheeples skrek om det ukrainska flygvapnet som sköt ner det, ni hade ju sett det på radar 🤦‍♂️

Det har ju aldrig varit ryssarnas starka sida att kunna upprätthålla sina lögner, ska bli kul och följa er utveckling i denna händelse nu. Va ska du säga när det är bekräftat att det inte är S-300, något till och med vi här inne har fattat efter bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in