2022-11-15, 22:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fast åklagaren har redan lagt till den grövsta brottsrubricering (mord), vilket borde konsumera människorovet vid fällande dom. Åklagaren säger att bevisläget har stärkts, så tid lär han få. Jag är inte judiskt kunnig, och har faktiskt ingen aning varför människorovet ligger kvar. Min gissning är att han inte är säker på vem av dom eller om båda utfört mordet.

Han bör iaf ha något bevis för att allt startade med människorov, och jag undrar vilka bevis han har. Kan det vara samtalet/röstmeddelandet till pojkvännen, eller kan någon av tjejerna berättat hur allt gick till fast utelämnat sin egen delaktighet? Jag tror det sistnämnda eftersom han säger sig ha en bra bild över vad som hänt.
Mäniskorov låg kvar på Cezary också, fram till dom. (Beata-fallet)
J och M misstänks begränsat Ts frihet på något vis, ett brott som ska utredas. Kanske går det inte att bevisa mord i slutändan, men väl människorov. Då döms de för det. OM de kan bindas till mordet och döms för det, konsumeras människorovet, liksom för Cezary.
Citera
2022-11-15, 22:59
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
I denna långa tråd finns mycket information om de två som hittills varit huvudpersonerna i denna utredning och deras personligheter. Om jag drar samman denna information från det jag har läst så får jag fram två mycket olika personligheter. Detta är givetvis inga fakta på något vis och kan inte citeras eftersom en stor del av informationen har varit partisk och otillförlitlig. Men trots detta så skulle vissa mönster kanske kunna urskiljas i detta partiska informationsflöde. Alla andra kan givetvis göra sin egen bedömning utifrån deras förståelse av informationen. Detta är alltså bara min egen personliga förståelse och tro, och är mer eller mindre relaterat till dessa personer. Men kanske någon är intresserad av att läsa vad jag har för syn på detta brottsmål och de två som för tillfället sitter i häktet. Här är min högst personliga uppfattning av de två häktade:
.
Analys av vad en del andra personer verkar tro om JJs personlighet
Hon..
-Tycker förmodligen att människor är egoister
-Ser förmodligen andra människors svagheter
-Är förmodligen kritisk mot andra
-Är förmodligen mycket inställsam gentemot främlingar
-Ljuger förmodligen för att ge ett bra intryck
-Är förmodligen förförisk och manipulativ
-Ser sig förmodligen som offer i alla situationer
-Ser förmodligen världen i svart och vitt
-Ser förmodligen sig själv som orättvist behandlad
-Kan förmodligen bli rasande på ett ögonblick
-Vill förmodligen hela tiden ha mer av andra
-Är förmodligen extremt rädd för att känna sig övergiven
-Ljuger förmodligen vanemässigt
-Vill förmodligen se sig som smartare än andra
-Har förmodligen många fiender
.
Analys av vad en del andra personer verkar tro om MHs personlighet
Hon...
-Tror förmodligen gott om alla andra
-Ser förmodligen andra människors styrkor
-Är förmodligen kritisk mot sig själv
-Är förmodligen reserverad gentemot främlingar
-Är förmodligen uppfostrad att tala sanningen
-Är förmodligen anspråkslös och ärlig
-Ser sig förmodligen som något lösryckt från andra
-Ser förmodligen världen som något dyster
-Ser förmodligen världen som relativt rättvis
-Har förmodligen ett relativt gott humör och är förmodligen aldrig elak
-Har förmodligen inga krav på andra
-Är förmodligen rädd för att inte räcka till
-Ljuger förmodligen nästan aldrig
-Vill förmodligen se sig som alla andra
-Har förmodligen inga fiender
.
.
Analys av förväntade vittnesmål av JJ
-JJ kommer förmodligen tycka synd om sig själv
-JJ kommer förmodligen inte känna några skuldkänslor
-JJ kommer förmodligen neka till att ha gjort något olagligt
-JJ kommer förmodligen hitta på olika historier av vad som hände
-JJ kommer förmodligen lägga all skuld på MH om det behövs för att rentvå sig själv
-JJ kommer förmodligen skylla på allt och alla omkring sig
-JJ kommer förmodligen så småningom glömma bort sina lögnversioner
-JJ kommer förmodligen säga emot sig själv
.
Analys av förväntade vittnesmål av MH
-MH kommer förmodligen försöka hålla vad hon har lovat JJ
-MH kommer förmodligen känna sig misslyckad
-MH kommer förmodligen känna sig som en idiot
-MH kommer förmodligen inte försöka ljuga om hon kan undvika det
-MH kommer förmodligen tro att JJ är ärlig
-MH kommer förmodligen känna en enorm skam
.
.
Hittills verkar polisen och åklagaren gå på JJs vittnesmål vilket kan te sig ignorant och naivt om de vill få fram sanningen.

.

Verkligen intressant.
Skulle vilja ta det här inlägget och rent av bocka av fup i framtiden. Ska bli spännande att se hur dina analyser håller.
Du målade upp en bild av de här personerna som man har i huvudet pga den här tråden.

Sen vet vi inte hur bra det stämmer. Men du satte verkligen ord det jag tror.
Om man ska gå på det som sägs här. Det
här känns realistiskt. Det passar in.
Skulle bli chockad om det visade sig vara MH som var den drivande eller att de gjorde det i samförstånd, planerat.

Bara detaljen att JJ var den som gick ut ur lägenheten, antagligen efter Tove precis avlidit, visar hur kall och beräknande hon är.
Citera
2022-11-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
Hittills verkar polisen och åklagaren gå på JJs vittnesmål vilket kan te sig ignorant och naivt om de vill få fram sanningen.

.

Hur fan vet du det?
Citera
2022-11-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Innan någon börjar hojta om "bara ett inlägg,det måste vara ett troll" - sorry men jag lessnade, efter att ha följt tråden från dag ett, inlägg ett inklusive sammanfattningar. Som så många andra påpekat; för mycket dravel. För många som kommenterar exakt samma saker som tidigare tagits upp på samma sätt. För många som frågar efter sådant som står i Grevens superba sammanfattning som finns på sidan 1. Frustrerande när man försöker hänga med trots heltidsjobb på dagarna. (Försöker just nu läsa ikapp igen därav kommentar på ett "äldre" inlägg. Följde för övrigt även slaviskt fallet med Davidsson/Wesström, inte minst för att jag då fortfarande bodde i Örebro).

LOL det här var ju onödigt förklarande, eftersom min tidigare kommentar med ett citat tydligen inte fungerade (*har aldrig kommenterat tidigare* och *inser att jag gör tråden ännu längre helt i onödan*)
Nog blir det så. Utredningen känns långt gången men inget att delande sig utav till allmänheten.
Citera
2022-11-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Grannen mitt emot
Grannen under - fadern
Grannen under som körde till donken
Killarna i bilen på donken
De på nöjet som såg att TT JJ MH gick iväg tillsammans
Vittnet som såg MGM i en bil söndag morgon

Har säkert missat någon
Sannolikt fler som vi inte vet
Kan det vara bartendern på Nöjet ?
Har läst tidigare i tråden, utan att kunna leta inlägg el verifiera sannighet att det under kvällen då ”bråk uppstod på Nöjet” hörts från JJ med vänner ”måste hon alltid förstöra”
”Nu jävlar ska hon få ”

Jag grundar detta enbart på vad jag läst här i tråden för några dagar sen

Ni som skrivit inlägget får gärna ge er till känna då jag inte orkar leta mig bakåt
Citera
2022-11-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänker också på om inte grannen erbjudit sig att köra till m donalds vad hade hänt då?? Grannen är en nyckelfigur
Då hade dom misstänkta kört iväg med kroppen tidigare. JJ kanske var på väg ner till källaren vem vet
Citera
2022-11-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Nej, det tror inte jag heller. Möjligen att JJ fått hjälp av farsgubben, men varför sitter han inte isf?

Ja, jag tror också att de har hela, eller det mesta, av BO:s kropp. Förmodlingen dyker de efter annat.
Är det någon mer än jag som har hört att JJs pappa har åkt från Sverige
Citera
2022-11-15, 23:10
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är det någon mer än jag som har hört att JJs pappa har åkt från Sverige

Och vad är källan på det?
Citera
2022-11-15, 23:11
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kändes relevant med "rätt" tråd:

Är det inte denna kvinna som begått detta mord i Eksjö det står om här som sitter med JJ i samsittning?

Citat:
Två skadade personer hittades i ett hus utanför Eksjö på måndagen, båda fördes till sjukhus. Polisen bekräftar på kvällen att en man har avlidit och en kvinna vårdas för sina skador.
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-31/man-dod-och-kvinna-skadad--hus-utanfor-eksjo-avsparrat

Två mördare. Spännande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mäniskorov låg kvar på Cezary också, fram till dom. (Beata-fallet)
J och M misstänks begränsat Ts frihet på något vis, ett brott som ska utredas. Kanske går det inte att bevisa mord i slutändan, men väl människorov. Då döms de för det. OM de kan bindas till mordet och döms för det, konsumeras människorovet, liksom för Cezary.

Den togs bort när misstanken skärptes till mord. Finns i stämningsansökan i Beata tråden.
Annars är jag med dig att åklagaren i detta fall vill gardera sig eftersom han inte känner sig 100 på att få båda fällda för mord.
Senast redigerad av Heretic77 2022-11-15 kl. 23:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kändes relevant med "rätt" tråd:
Intressant! någon som vet om dom känner varandra sedan tidigare eller har JJ redan börjat skaffa vänner på insidan? Känns som att dom håller på att klappa ihop FUPen med tanke på att JJ får börja umgås med andra intagna genom ansökan, eller har jag fel?
Citera
2022-11-15, 23:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hash är ditt lösenord på konton fast i krypterad form.

Osaltat så har de ”räknat om” det lösenord du valt till kontot.

Saltar gör de när de lägger till något till ditt lösenord och sen krypterar. Kan vara innan, prefix, eller efter, appendix.

Enkelt beskrivet.

På så sätt blir det svårare för folk att knäcka ett lösenord.

Vi får se hur det här fallet utvecklar sig men i andra fall har man avslöjat lösenord i fupar till GM’s konton som de redovisar för.

Det de inte tänker på är att samma lösenord kan gå till andra konton kopplade till GM än de som berörs i utredningen.

Att ha så stor social närvaro i medier/konton numera är riskfyllt som tjejerna nog mer och mer blir medvetna om allt eftersom förhören fortlöper.
Och parallellt med det ökar risken för allmänhetens insyn i deras framfart på nätet.
Tack för ett, i vanlig ordning, välformulerat svar!
Vilka är "de" som lägger till något till mina lösenord? Hackare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in