2022-11-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invinciblefox
Rättar mig själv-grannkillen påvisade ju att det låg en påse i cykelkorgen-EFTER de kom tbx från McD som JJ tog med.

Vetlanda-kom igen nu!
Vem förutom grannen är vittne denna natt? Just det - ingen!!
Citera
2022-11-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackeman
Nu har jag fått ihop min egen sammanfattning över de mest galna ideerna som dykt upp här!

2 veckor före mordet så köper JJ den specialgjorda grepen
Det är förfest hos JJ med "Anna" aka Miriam ("det kunde lika gärna varit jag som suttit där) hög tro om sig själv.
TT träffar den huvudmisstänkta barchefen på Nöjet.
TT går hem med JJ och MH. De skulle ju bara åt samma håll. Men TT har en väldigt mystisk röd påse ( Vem har liksom en röd påse?)
TT ställer cykeln utanför JJ, en cykel som inte skulle klara en besiktning då någon här kom fram till minst 9 st 2r. Tex att hjulen inte ens linjerar.
Väl uppe så dödar JJ TT med den specialgjorda grepen. Kulor längst fram för att det inte ska skvätta blod. De avslutar det hela med att använda det gamla handfatet att slå med.
Efter det så hämtar de en låda nere på grannens balkong.'
MH har tränat på att lyfta kompisar på handbollsträningar i flera år men får inte använda sina kunslkaper den här dagen.
Sen slänger de ut lådan som som träffar varje steg på stegen som låter som ett metalliskt ljud. Däremellan så dunsar lådan på grannens balkongtak, balkong och marken varav det är de tre dunsarna som grannen hör.
Sen blir det McD.
Där möter hon upp de som är kända som "städarna i Vetlanda" men den ena kända personen är son till en polis men har absolut inte gett sig till känna.
Efter det så cyklar JJ den låsta cykeln till Gränsgatan. Någon tidigt i tråden hade tagit tid när hen cyklade en låst cykel 200 m.
Sen dumpar JJ och MH TT i skogen.
Efter det så åker JJ till pappa (glöm inte att han är israelisk militär) och fotar grepen vid brunnen.
När det äör klart åker hon tillbaka till Vetlanda och kastar Grepen i Föreda dammen där den senare hittas.
Här någonstans släpps FUP:en.
Dagen efter fiskas den dumpade bilen upp ur Ekenässjön.

Jag tror att jag har fått med de värsta galenskaperna i den här tråden och det enda som troligen stämmer är resan till McD!

Ha det!

Hahaha, det var en bra sågning av tre veckors hårt arbete! Tyvärr mitt i prick!

FUP en känns iof lite malplacerad.
Citera
2022-11-15, 22:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Tycker mest ni spekulerar i hur telefonen kan ha åkt och med vem… Ska jag alltså tolka det som att ni tar expressen på orden? Det är det jag undrar, om Expressen skrivit fel eller ej.
Nej de flesta av oss tror att expressen skrivit fel.
Vilket leder till nya spekulationer
Citera
2022-11-15, 22:48
Medlem
Citat:
Nu har jag fått ihop min egen sammanfattning över de mest galna ideerna som dykt upp här!

2 veckor före mordet så köper JJ den specialgjorda grepen
Det är förfest hos JJ med "Anna" aka Miriam ("det kunde lika gärna varit jag som suttit där) hög tro om sig själv.
TT träffar den huvudmisstänkta barchefen på Nöjet.
TT går hem med JJ och MH. De skulle ju bara åt samma håll. Men TT har en väldigt mystisk röd påse ( Vem har liksom en röd påse?)
TT ställer cykeln utanför JJ, en cykel som inte skulle klara en besiktning då någon här kom fram till minst 9 st 2r. Tex att hjulen inte ens linjerar.
Väl uppe så dödar JJ TT med den specialgjorda grepen. Kulor längst fram för att det inte ska skvätta blod. De avslutar det hela med att använda det gamla handfatet att slå med.
Efter det så hämtar de en låda nere på grannens balkong.'
MH har tränat på att lyfta kompisar på handbollsträningar i flera år men får inte använda sina kunslkaper den här dagen.
Sen slänger de ut lådan som som träffar varje steg på stegen som låter som ett metalliskt ljud. Däremellan så dunsar lådan på grannens balkongtak, balkong och marken varav det är de tre dunsarna som grannen hör.
Sen blir det McD.
Där möter hon upp de som är kända som "städarna i Vetlanda" men den ena kända personen är son till en polis men har absolut inte gett sig till känna.
Efter det så cyklar JJ den låsta cykeln till Gränsgatan. Någon tidigt i tråden hade tagit tid när hen cyklade en låst cykel 200 m.
Sen dumpar JJ och MH TT i skogen.
Efter det så åker JJ till pappa (glöm inte att han är israelisk militär) och fotar grepen vid brunnen.
När det äör klart åker hon tillbaka till Vetlanda och kastar Grepen i Föreda dammen där den senare hittas.
Här någonstans släpps FUP:en.
Dagen efter fiskas den dumpade bilen upp ur Ekenässjön.

Jag tror att jag har fått med de värsta galenskaperna i den här tråden och det enda som troligen stämmer är resan till McD!

Ha det!
Asså du borde ansluta dig till utredarna i detta fall
Bästa sammanfattningen av alla dessa rykten, obekräftade uppgifter, spekulationer och teorier som jag läst hitintills i denna tråd.
Du fick med allt i 1 inlägg där andra gjort miljontals av inlägg med samma innehåll dag ut och dag in i detta kaotiska vansinniga inferno av....ja jag vågar inte ens nämna ordet.

Men, jag vet att åklagaren gör ett fantastiskt jobb i denna FU för att få de misstänkta dömda för sina brott de begått mot en ung kvinna med hela livet framför sig.
Citera
2022-11-15, 22:48
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:

Ha det!
Saknar den silvrige BMW:n
Skämt åsido. Ser framemot lite mer info från polisen samtidigt som det lär vara alldeles för lite info enligt oss.
Undrar hur långt det är kvar till ett erkännande. Om det nu någonsin skulle komma.
Citera
2022-11-15, 22:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Grannen mitt emot
Grannen under - fadern
Grannen under som körde till donken
Killarna i bilen på donken
De på nöjet som såg att TT JJ MH gick iväg tillsammans
Vittnet som såg MGM i en bil söndag morgon

Har säkert missat någon
Sannolikt fler som vi inte vet
Citera
2022-11-15, 22:49
Medlem
Citat:
Hur vet du det ?
Citera
2022-11-15, 22:51
Medlem
Citat:
Har tänkt på grannen sen dag ett, men vet inte..usch vad jobbigt detta fall är. Grannen är på nåt sätt inblandad
Inte en chans. Hade det varit så hade grannen aldrig berättat om smällar och dunsar.
Citera
2022-11-15, 22:55
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnar
1) aha det var en plats, inte en sjö. Vilseledande namn ändå. Gör allt mkt mer begripligt
2) ja obv men vet man något mer??
3) ja men är det inte ovanligt? Trodde det var vanligast att personer misstänkta för mord satt med restriktioner

För att göra dej ännu mer förvirrad.... Så heter sjön i Ekenässjön... just Ekenässjön
Men det var vid skolan de hämtade bilen
Citera
2022-11-15, 22:56
Medlem
Citat:
Det vet vi inte pga sekretess! Men det är det enda vittnet som har gått ut i media och därför för OSS det enda vittnet. jag tror att det finns väldigt många vittnen. personal från butiker där de handlat före och efter försvinnandet kommer att höras och kallas för vittne. personalen på respektive arbetsplats kommer att höras som vittne. anhöriga kommer att få vittna.

Klistrat från AB:
Redan hörda vittnen har också kallats in till kompletterande förhör.

– Jag var på mitt fjärde förhör i dag. De frågade mig i stort sett samma saker som de frågat om tidigare, säger en person på torsdagen.
Detta var alltså den 27 Oktober.
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7MRpR/stora-sokinsatser-efter-forsvunna-tove-vittnen-kallas-in-igen
Citera
2022-11-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej, däremot om de inte hade hittat kroppen tror jag att de kanske hade släppts men eftersom kroppen är hittad så lär de sitta längre
Glöm att dom kommer släppas överhuvudtaget
Citera
2022-11-15, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Troll, eller dum i huvudet. kan inte avgöra!
De är nog inte fler inblandade, sen letar de efter toves tillhörigheter.
och ja kroppen är hittad i början av nov

Nej, det tror inte jag heller. Möjligen att JJ fått hjälp av farsgubben, men varför sitter han inte isf?

Ja, jag tror också att de har hela, eller det mesta, av BO:s kropp. Förmodlingen dyker de efter annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in