2022-11-15, 22:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ja, det var lite knepigt. Någon citerade en annan Expressen-artikel från idag som nu är Premium, och då var tidsuppgifterna förskjutna något så att det verkade som att de inte kom tillbaka från McDonalds förrän bara några minuter innan sista tidsuppgiften då telefonen ska ha varit uppkopplad. Och i så fall skulle det i princip kunna se ut som en direkt resa om JJ och MH gav sig iväg nästan direkt efter JJs återkomst från McDonalds.

"03.45-tiden: Kvinnan och grannen är åter tillbaka vid hennes bostad. Toves cykel står fortfarande kvar utanför trappuppgången. Kvinnan tackar för skjutsen och går sedan in i huset."

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02) (den ursprungliga kommentaren verkar vara raderad pga för långt citat, men finns citerad här)

https://www.expressen.se/nyheter/krim/avgorande-klockslagen-i-jakten-pa-toves-mordare/ (Premium)
Men det är väl ändå lite strunt samma? Polisen har uppgett att tfn följde med tillbaka till lgh. Om inte dammen passerades då är det rent hitte-på att formulera sig som Expressen gjorde.
Citera
2022-11-15, 22:29
Medlem
Funderar på hur tankebanorna gick hos MGM aktuell kväll
Vi ska skrämma TT lite ?
Vi ska straffa TT lite ? (Hur kommer man undan med detta utan represalier)
Vi ska hota TT lite (Hur kommer man undan detta utan represalier ?)
Vi ska misshandla TT (Hur kommer vi undan represalier ?)
Vi mödrar/ råkar mörda henne
Vad gör vi nu?
Vi städar undan o hoppas ingen hittar henne o att vi kommer undan ?
Citera
2022-11-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Grannen ljuger!
Har tänkt på grannen sen dag ett, men vet inte..usch vad jobbigt detta fall är. Grannen är på nåt sätt inblandad
Citera
2022-11-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Just det . Du tänker om man inte vill åka direkt ut och sen höger genom stan . Nej då kör man ut mot höger och 50 -100 meter fram får man välja vänster mot biltema och höger mot nye .

Det är väl inte riktigt så jag skulle beskriva det, för man väljer varken Biltema eller Nye direkt i den lilla rondellen, utan snarare gator som senare kan ta en till Biltema eller mot Nye.
Citera
2022-11-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Greven håller ordning och reda på det andra skriver i tråden och fogar in det som kan styrkas med källor eller personer med en viss anknytning till T. Det jag vill se mer av är gärningsmannaprofiler i sammanfattningen. Det hade varit roligt att läsa.
Välkommen i tråden! Har du någon hypotes om något i fallet T?

Tack!
Hypotes, inte någon helt egen. Finns flera riktigt bra och rimliga redan, och med tanke på hur hårt åtgången man kan bli om man presenterar något som inte är riktigt genomtänkt så ska jag nog låta bli :-p
Men med det menar jag inte att det är negativt att ogenomtänkta teorier skjuts ned.

Har fyra "barn" varav tre i åldrarna 17, 19 och 21, alla fyra diagnosbarn bl.a adhd, autism (en liknande så som MH beskrivs), så hela biten med det samt med sociala medier är bekant... viss erfarenhet av drogvärld (dock många år sedan) och har haft nära relationer med personer med narcissistka/sociopatiska drag som ger igenkänning i beskrivningen av JJ från de som påstår sig kunna uttala sig om henne.

Många tankar och åsikter men ska som sagt inte lufta dem. Bl.a Notknapparen gör ju återigen ett bra jobb, precis som när Lena W plötsligt avbröt inslagandet av presenter och sedan låg i dungen nära huset. Död.

Men kan så klart lägga min röst till de som anser att AW inte har med saken att göra. Till att det är onödigt att diskutera vad "sent på natten" är för klockslag (för mig är det allt efter tolvslaget, för 17-åringen runt 05 och 18-åringen vid ca 02 )
Svartsjuka - tror starkt på ett ja, men inte omkring kille utan "älska MIG, ingen annan", a' la narcissist/psyko- eller sociopat. Tillförde inget nytt med detta men det är några av tankarna.

Enig om gärningsmannaprofiler! Mycket intressant del. Hoppas någon/några nappar. Tror den dominerande teorin hittills ang förhållandet mellan JJ och MH är sannolik. Mycket bra iakttagelse ang uteblivna "likes" mm på MH:s sociala medier, vilket också tyder på det.

Obs, allt ovan är teorier och spekulationer 😅

Just: som varande hästägare sedan barndomen: Alla kommentarer om att folk som håller på med hästar är si eller så - dumheter. Är 49 år och har varit i stall sedan jag var nio. Lika många "konstiga" människor där som på brukshundsklubbar och öppna förskolor. Dvs, har ingen relevans. "Idioter" är inte överrepresenterade utan finns överallt, och tjejer väljer oftast inte hästsport "för att få dominera ett djur". Isf skulle alla hundägare vara psykopater. Just saying.
Senast redigerad av QueenOfKidsAndCats 2022-11-15 kl. 22:36.
Citera
2022-11-15, 22:31
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackeman
Nu har jag fått ihop min egen sammanfattning över de mest galna ideerna som dykt upp här!

2 veckor före mordet så köper JJ den specialgjorda grepen
Det är förfest hos JJ med "Anna" aka Miriam ("det kunde lika gärna varit jag som suttit där) hög tro om sig själv.
TT träffar den huvudmisstänkta barchefen på Nöjet.
TT går hem med JJ och MH. De skulle ju bara åt samma håll. Men TT har en väldigt mystisk röd påse ( Vem har liksom en röd påse?)
TT ställer cykeln utanför JJ, en cykel som inte skulle klara en besiktning då någon här kom fram till minst 9 st 2r. Tex att hjulen inte ens linjerar.
Väl uppe så dödar JJ TT med den specialgjorda grepen. Kulor längst fram för att det inte ska skvätta blod. De avslutar det hela med att använda det gamla handfatet att slå med.
Efter det så hämtar de en låda nere på grannens balkong.'
MH har tränat på att lyfta kompisar på handbollsträningar i flera år men får inte använda sina kunslkaper den här dagen.
Sen slänger de ut lådan som som träffar varje steg på stegen som låter som ett metalliskt ljud. Däremellan så dunsar lådan på grannens balkongtak, balkong och marken varav det är de tre dunsarna som grannen hör.
Sen blir det McD.
Där möter hon upp de som är kända som "städarna i Vetlanda" men den ena kända personen är son till en polis men har absolut inte gett sig till känna.
Efter det så cyklar JJ den låsta cykeln till Gränsgatan. Någon tidigt i tråden hade tagit tid när hen cyklade en låst cykel 200 m.
Sen dumpar JJ och MH TT i skogen.
Efter det så åker JJ till pappa (glöm inte att han är israelisk militär) och fotar grepen vid brunnen.
När det äör klart åker hon tillbaka till Vetlanda och kastar Grepen i Föreda dammen där den senare hittas.
Här någonstans släpps FUP:en.
Dagen efter fiskas den dumpade bilen upp ur Ekenässjön.

Jag tror att jag har fått med de värsta galenskaperna i den här tråden och det enda som troligen stämmer är resan till McD!

Ha det!

😂
Aldrig har flashback varit i ett så stort behov av att en fup släpps (lögn). Sällan har man längtat så otroligt till att en fup släpps (sanning) för att få slut på galenskaperna.

Ibland undrar man om folk petar i sig LSD innan de tar på sig sina detektivkläder 🕵️‍♂️ och kliver in här.

Tack för det där inlägget!

Ps. Du glömde att grannen också är inblandad 😶‍🌫️😂. Ds
Senast redigerad av Trollsvans 2022-11-15 kl. 22:39.
Citera
2022-11-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och det är ju detta vi diskuterat i de senaste trådarna
Så det hade räckt du läst de senaste

Tycker mest ni spekulerar i hur telefonen kan ha åkt och med vem… Ska jag alltså tolka det som att ni tar expressen på orden? Det är det jag undrar, om Expressen skrivit fel eller ej.
Citera
2022-11-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det verkar lite lurt! Hur skulle någon veta att den saknades innan hon återfanns? Fler vittnen? Har hon observerats fly från lgh utan jacka medan J var på Donken? Och sedan M hunnit fatt henne och J anslutit?
Mystiken tätnar!
Tänker också på om inte grannen erbjudit sig att köra till m donalds vad hade hänt då?? Grannen är en nyckelfigur
Citera
2022-11-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Men det här är väl enbart ett resultat av den tid polisen behöver för att gå igenom all bevisning . Så de kan ändra misstanken när de är säkra på sin sak? Det är ju två personer denna gång. Chansen är ju att en skyller på den andra. Att en talar sanning osv. Det är så mycket att ta hänsyn till. Hade det varit en person som var misstänkt hade de kanske ändrat misstanken snabbare?
Men de måste veta tex om det är
Mord, dråp.
Vem som gjorde vad.
Dom kan inte hålla på att ändra fler gånger. Så de måste vara så säkra de kan bli? Eller?

Fast åklagaren har redan lagt till den grövsta brottsrubricering (mord), vilket borde konsumera människorovet vid fällande dom. Åklagaren säger att bevisläget har stärkts, så tid lär han få. Jag är inte judiskt kunnig, och har faktiskt ingen aning varför människorovet ligger kvar. Min gissning är att han inte är säker på vem av dom eller om båda utfört mordet.

Han bör iaf ha något bevis för att allt startade med människorov, och jag undrar vilka bevis han har. Kan det vara samtalet/röstmeddelandet till pojkvännen, eller kan någon av tjejerna berättat hur allt gick till fast utelämnat sin egen delaktighet? Jag tror det sistnämnda eftersom han säger sig ha en bra bild över vad som hänt.
Citera
2022-11-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackeman
Nu har jag fått ihop min egen sammanfattning över de mest galna ideerna som dykt upp här!

2 veckor före mordet så köper JJ den specialgjorda grepen
Det är förfest hos JJ med "Anna" aka Miriam ("det kunde lika gärna varit jag som suttit där) hög tro om sig själv.
TT träffar den huvudmisstänkta barchefen på Nöjet.
TT går hem med JJ och MH. De skulle ju bara åt samma håll. Men TT har en väldigt mystisk röd påse ( Vem har liksom en röd påse?)
TT ställer cykeln utanför JJ, en cykel som inte skulle klara en besiktning då någon här kom fram till minst 9 st 2r. Tex att hjulen inte ens linjerar.
Väl uppe så dödar JJ TT med den specialgjorda grepen. Kulor längst fram för att det inte ska skvätta blod. De avslutar det hela med att använda det gamla handfatet att slå med.
Efter det så hämtar de en låda nere på grannens balkong.'
MH har tränat på att lyfta kompisar på handbollsträningar i flera år men får inte använda sina kunslkaper den här dagen.
Sen slänger de ut lådan som som träffar varje steg på stegen som låter som ett metalliskt ljud. Däremellan så dunsar lådan på grannens balkongtak, balkong och marken varav det är de tre dunsarna som grannen hör.
Sen blir det McD.
Där möter hon upp de som är kända som "städarna i Vetlanda" men den ena kända personen är son till en polis men har absolut inte gett sig till känna.
Efter det så cyklar JJ den låsta cykeln till Gränsgatan. Någon tidigt i tråden hade tagit tid när hen cyklade en låst cykel 200 m.
Sen dumpar JJ och MH TT i skogen.
Efter det så åker JJ till pappa (glöm inte att han är israelisk militär) och fotar grepen vid brunnen.
När det äör klart åker hon tillbaka till Vetlanda och kastar Grepen i Föreda dammen där den senare hittas.
Här någonstans släpps FUP:en.
Dagen efter fiskas den dumpade bilen upp ur Ekenässjön.

Jag tror att jag har fått med de värsta galenskaperna i den här tråden och det enda som troligen stämmer är resan till McD!

Ha det!

Otrolig sammanfattning! Glöm dock inte att MGM har festat på en coctail av kokain, metamfetamin och amfetamin (förövrigt har ju JJ nyttjat amfetamin hela sommaren) och de har sannolikt även drogat ner TT också. Och det lesbiska våldskapitalet, som redan nämnts som tillägg.
Citera
2022-11-15, 22:38
Medlem
I denna långa tråd finns mycket information om de två som hittills varit huvudpersonerna i denna utredning och deras personligheter. Om jag drar samman denna information från det jag har läst så får jag fram två mycket olika personligheter. Detta är givetvis inga fakta på något vis och kan inte citeras eftersom en stor del av informationen har varit partisk och otillförlitlig. Men trots detta så skulle vissa mönster kanske kunna urskiljas i detta partiska informationsflöde. Alla andra kan givetvis göra sin egen bedömning utifrån deras förståelse av informationen. Detta är alltså bara min egen personliga förståelse och tro, och är mer eller mindre relaterat till dessa personer. Men kanske någon är intresserad av att läsa vad jag har för syn på detta brottsmål och de två som för tillfället sitter i häktet. Här är min högst personliga uppfattning av de två häktade:
.
Analys av vad en del andra personer verkar tro om JJs personlighet
Hon..
-Tycker förmodligen att människor är egoister
-Ser förmodligen andra människors svagheter
-Är förmodligen kritisk mot andra
-Är förmodligen mycket inställsam gentemot främlingar
-Ljuger förmodligen för att ge ett bra intryck
-Är förmodligen förförisk och manipulativ
-Ser sig förmodligen som offer i alla situationer
-Ser förmodligen världen i svart och vitt
-Ser förmodligen sig själv som orättvist behandlad
-Kan förmodligen bli rasande på ett ögonblick
-Vill förmodligen hela tiden ha mer av andra
-Är förmodligen extremt rädd för att känna sig övergiven
-Ljuger förmodligen vanemässigt
-Vill förmodligen se sig som smartare än andra
-Har förmodligen många fiender
.
Analys av vad en del andra personer verkar tro om MHs personlighet
Hon...
-Tror förmodligen gott om alla andra
-Ser förmodligen andra människors styrkor
-Är förmodligen kritisk mot sig själv
-Är förmodligen reserverad gentemot främlingar
-Är förmodligen uppfostrad att tala sanningen
-Är förmodligen anspråkslös och ärlig
-Ser sig förmodligen som något lösryckt från andra
-Ser förmodligen världen som något dyster
-Ser förmodligen världen som relativt rättvis
-Har förmodligen ett relativt gott humör och är förmodligen aldrig elak
-Har förmodligen inga krav på andra
-Är förmodligen rädd för att inte räcka till
-Ljuger förmodligen nästan aldrig
-Vill förmodligen se sig som alla andra
-Har förmodligen inga fiender
.
.
Analys av förväntade vittnesmål av JJ
-JJ kommer förmodligen tycka synd om sig själv
-JJ kommer förmodligen inte känna några skuldkänslor
-JJ kommer förmodligen neka till att ha gjort något olagligt
-JJ kommer förmodligen hitta på olika historier av vad som hände
-JJ kommer förmodligen lägga all skuld på MH om det behövs för att rentvå sig själv
-JJ kommer förmodligen skylla på allt och alla omkring sig
-JJ kommer förmodligen så småningom glömma bort sina lögnversioner
-JJ kommer förmodligen säga emot sig själv
.
Analys av förväntade vittnesmål av MH
-MH kommer förmodligen försöka hålla vad hon har lovat JJ
-MH kommer förmodligen känna sig misslyckad
-MH kommer förmodligen känna sig som en idiot
-MH kommer förmodligen inte försöka ljuga om hon kan undvika det
-MH kommer förmodligen tro att JJ är ärlig
-MH kommer förmodligen känna en enorm skam
.
.
Hittills verkar polisen och åklagaren gå på JJs vittnesmål vilket kan te sig ignorant och naivt om de vill få fram sanningen.

.
Senast redigerad av slut-kant 2022-11-15 kl. 22:43.
Citera
2022-11-15, 22:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänker också på om inte grannen erbjudit sig att köra till m donalds vad hade hänt då?? Grannen är en nyckelfigur
Ja, han satte helt klart käppar i hjulet för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in