2022-11-15, 22:05
Medlem
Ajajaj. Vad har Nato att straffa ryssarna med i dessa dagar förutom att skicka en tackdetsammabomb?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
En ganska intressant sak. I området, många kvadratmil, är det stora öppna fält. Små byar, med något dussintals hus, ligger med 3-4 km avstånd från varandra.

En random missil som slår ner där har max en chans/risk på 500 att döda någon. Verkar mycket märkligt om de första missilerna som slår ner i Polen skulle ha dödat folk på marken.

Det fanns en silo när där den slog ned. På kartor har kanske Ryssland trott det var någon sorts värmeanläggning eller något sådant. Inte fattat att den låg på fel sida av gränsen. Men detta är bara vad jag tror naturligtvis. Hmmm 6 km innanför gränsen, inte alls bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
"Polen fördömer attacken blablabla" så händer det inget mer. Fjollor.

Tror nog inte det stannar där men något NATO-anfall blir det inte.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nej. Att Polen får sitt eget Belgorod betyder att dom beskjutits av fiendesidan - Ryssland. På territorium som dom anser inte ska beskjutas.

Ryssland anser att Ukraina beskjuter Belgorod. Och Ryssland anser att det är fel av Ukraina att skicka missiler in i Ryssland. Eftersom det enligt Ryssland bara är Ryssland som har rätt att bomba Ukraina. Inte att Ukraina har någon rätt att bomba Ryssland.
Då är jag med. OK, hon försöker sig på ett sådant där sarkastiskt "in your face" som Ukraina när Krim brann i somras. Fast jag tror inte att hon är någon höjdare, serru. Det finns krigshetsare både i ryska media och i västerländska.
Citera
2022-11-15, 22:06
Medlem
Jag kan självklart ha fel men jag misstänker att vi ser ett exempel på precisionen/kvaliten hos ryska missiler och den personal som hanterar dem. De siktade på Ukraina men råkade träffa Polen.
Citera
2022-11-15, 22:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Verkar vara en attack på elnätet till Ukraina

Russian missiles hit Polish Przewodow directly at the electricity power line which connects the EU with Ukraine, close to Dobrotvirska power plant in Ukraine, an important energy hub.

https://twitter.com/sumlenny/status/1592616005851054080?t=6zIiL5DbCpdUvMVi8NL7GA&s=19

Tyder på att det var ett medvetet mål som ryzzarna valde.
Citera
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Sök på "Agenda-Free TV" på youtube.
Haha den snubben är inte "Agenda-free", en amerikansk jude-hök som vänder och vrider på allt till Ukrainas fördel är vad han är.
Citera
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ja, och desto större är risken att någon slår in felaktiga koordinater på två av missilerna. Den mänskliga faktorn. Misstag sker i krig hela tiden. Senaste exemplet var väl när Iran sköt ner ett helt jetplan med människor i.

Jag säger inte att det är så men Przewodów betyder ledningar, som i el-ledningar. Ryssar, laddade med mycket vodka, skulle mycket väl ha kunnat gjort lite fel här. Ryssar är ju inte kända för att göra saker på rätt sätt.
Citera
2022-11-15, 22:08
Medlem
Studsbolls avatar
Garanterat ett misstag om det är ryssen. Det absolut sista Putte vill just nu är utöka konflikten ens genom en provokation som man svär sig fri ifrån. Så mycket skrot som de skickat upp i luften mot Ukraina är det inte konstigt om det förr eller senare hamnar fel.
Citera
2022-11-15, 22:09
Medlem
Hazizas avatar
Luktar nästan lite som en false flag attack av CIA, det har ju arbetat så här förut!
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Då är jag med. OK, hon försöker sig på ett sådant där sarkastiskt "in your face" som Ukraina när Krim brann i somras. Fast jag tror inte att hon är någon höjdare, serru. Det finns krigshetsare både i ryska media och i västerländska.
Det är väl inte en fråga om att tro eller inte tro.

Hon är chefredaktör för RT. Hon är med i propaganda-TV som propagandist hela tiden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Margarita_Simonyan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Garanterat ett misstag om det är ryssen. Det absolut sista Putte vill just nu är utöka konflikten ens genom en provokation som man svär sig fri ifrån. Så mycket skrot som de skickat upp i luften mot Ukraina är det inte konstigt om de förr eller senare hamnar fel.

Särskilt inte med tanke på hur inkompetenta de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in