2022-11-15, 21:58
Medlem
Q6s avatar
Vi får hoppas på att NATO svarar med ett par kryssningsmissiler som träffar trollfabriken Internet Research Agency i Sankt Petersburg.
Citera
2022-11-15, 21:59
Medlem
8 miljarder människor i dag.. Vi behöver inte fler, som det ser ut nu på planeten. Det är dessvärre nyttigt med storkrig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Det har bombats friskt med missiler idag
Ja jag läste nyss på Polsk media att detta är värsta dagen sedan krigets start när det kommer till bombningar. Idag har Ryssland slått på stora trumman, och i samband med detta också mördat två Polacker på Polskt territorium. Känns INTE som att kriget "går mot sitt slut" som man kunde läsa häromdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
En del här inne är absolut redo för WW3 verkar det som.

Att idiotiska människor här verka vilja ha ett ww3 är en sak, de har inget att säga till om ändå, men att världens ledare verka vilja ha det är desto mer oroväckande.

Denna gång var det nog en olyckshändelse, men om vi inte minskar på spänningarna så blir det kanske kärnvapen som haglar över oss nästa gång, och då kommer bregott priser te sig som en bagatell. Hur folk vill ha med oss i nato och göra oss till måltavla är helt otroligt.

Det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel, vi måste minska på spänningarna, annars kan vi ärligt talat stå inför ett ww3 snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
På bilden ser det ut att kunna vara en 48N6E2
nej det gör det inte för den har en radar i fronten och inte en nos av stål
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ah, du gjorde en mer djuplodande tolkning i flera lager. Men, hur menar du att tweeten är tänkt att läsas, om man "går på det"? Att Ukraina beskjutit Polen?
Nej. Att Polen får sitt eget Belgorod betyder att dom beskjutits av fiendesidan - Ryssland. På territorium som dom anser inte ska beskjutas.

Ryssland anser att Ukraina beskjuter Belgorod. Och Ryssland anser att det är fel av Ukraina att skicka missiler in i Ryssland. Eftersom det enligt Ryssland bara är Ryssland som har rätt att bomba Ukraina. Inte att Ukraina har någon rätt att bomba Ryssland.
Citera
2022-11-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ja fan, jag glömde ju Köningsberg! Det är ett lämpligt svar att Königsberg ockuperas och annekteras.

Königsberg ska tillbaka. Nu. Olagligt annekterat. Släng ut skräpet.
Citera
2022-11-15, 22:01
Avstängd
frekkinheads avatar
Presskonferens från Polen om ca. 5 min.
https://twitter.com/liveuamap
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
UPDATE: Polish government expected to give an update in about 10 minutes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Kan du länka att han dementerat?

Se rubrik "Ryssland förnekar: "Medveten provokation"
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

https://www.dn.se/varlden/ryska-robotar-uppges-ha-traffat-polsk-mark-tva-doda/
Citera
2022-11-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, eftersom jag redan från början var mycket tydlig med att jag teoretiserade utifrån den info jag hade läst. Jag överlämnar åt er andra här att vara tvärsäkra på allt.

Det är mycket mycket liten sannolikhet för att två robotar skulle skadas så snarlikt att de slår ner på i stort sett samma plats.
bra, då är vi nu eniga att det inte var ren tur att den träffade en spannmålstork
Citera
2022-11-15, 22:02
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Presskonferens från Polen om 5 minuter!

Vart kan man se den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto