2022-11-15, 21:54
Medlem
heggeness avatar
En ganska intressant sak. I området, många kvadratmil, är det stora öppna fält. Små byar, med något dussintals hus, ligger med 3-4 km avstånd från varandra.

En random missil som slår ner där har max en chans/risk på 500 att döda någon. Verkar mycket märkligt om de första missilerna som slår ner i Polen skulle ha dödat folk på marken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Ryssland har inte bombat NATO.
Skärp dig.
Jo det har de.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Polen kommer ge ett resolut svar, slänga ut ryssar från de ryska ambassaden i Polen samt skuta två missiler mot Köningsberg.

Putin förlorar kriget i Ukraina och försöker utvidga konflikten och på det sättet för att tvinga EU, NATO till samtalsbordet.
Det är ett typiskt KGB nummer, när man förlorar då höjer man insatsen
Citera
Medlem
WW3 någon? Vad tror vi?
Citera
Medlem
Om vi skippar alla galningar som hetsar här, polska medborgare har mördats av Ryssland, vad blir svaret på detta? Biden har ju själv sagt att oavsett attack så skulle Nato svara, eller räcker det för Putin att säga förlåt, inte meningen. Som vanligt?
Citera
2022-11-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Du är medveten om att ca 7 miljoner ukrainare precis blivit strömlösa då ca 100 raketattacker lyckats ta sig förbi försvaret idag.
Det är kvinnor, barn som blir lidande nu, kallt i bostäderna ! Barn, kvinnor och ungdomar kommer frysa, 7 miljoner stycken!

Detta har Ryssland gjort idag.
Knappast slump va
Perfekt läge för en falseflag kanske? INGEN VET.

Tror du att jag står på Rysslands sida i detta eller? Kan du ens hålla en halv boll i luften, lättstyrda människa?
Citera
2022-11-15, 21:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Inte enig.

Splitterskador på roboten kan absolut göra att den ändrar kurs och tappar höjd. Inget underligt alls.
Det är den förklaring jag håller för mest trolig. Mer intressant blir dock efterspelet och att se hur jävla höga växlar man drar på detta. Incidenten är ju ett utmärkt incitament för både det ena och det andra. Också ett ypperligt läge att påskina möjlig false-flag.

Förhoppningsvis gör Ryssland snart att officiellt uttalande om att detta var ett misstag. Hur det sedan tas emot är en annan femma, inte minst med tanke på kriget.
Citera
2022-11-15, 21:56
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-03-02/rt-sputnik-content-officially-banned-across-european-union

https://www.reuters.com/world/europe/eu-bans-rt-sputnik-banned-over-ukraine-disinformation-2022-03-02/
Jävla skillnad på det och att klicka på en rt-länk.
Citera
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Här är en teori! Ryssland skickade dit raketerna med flit. DOCK för att få ett svepskäl att dra sig tillbaka från Ukraina för att hindra fullskaligt världskrig då "dårarna i NATO hotar Rysslands existens och vår fredsälskande nation vill undvika krig till varje pris. Därför drar vi oss motvilligt bort från Ukraina. För att bevara världsfreden..."
/V. Putin
Vore ju...trist ifall det inträffade haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är väl ganska uppenbart att det är Ryssarnas gamla missiler som har kommit ur kurs. Själva kriget i Ukraina är en olaglig handling, och därför blir den här händelsen också olaglig. Lite grann som när Adriana blev skjuten.

Jag antar att Polen kommer att ställa skadeståndsanspråk och sedan tystar man ner saken så gott det går.

Alltså.. dom använder inte trebuchet och slungar iväg kryssningsmissiler på måfå.
Hela Ukrainas infrastruktur dvs elkraftverk, växelstationer, elväxlar osv har varit under attack. Nu är 7 miljoner Ukrainare utan el, värme, det är alltså barn, spädbarn, ungdomar, vuxna, kvinnor, äldre som blir lidande när ingen el finns kvar.
Det har bombats friskt med missiler idag
Citera
2022-11-15, 21:58
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
det rör sig nu om TVÅ missiler. står du fortfarande fast vid en skadad rysk missil? som av otur träffar en silo?

Nej, eftersom jag redan från början var mycket tydlig med att jag teoretiserade utifrån den info jag hade läst. Jag överlämnar åt er andra här att vara tvärsäkra på allt.

Det är mycket mycket liten sannolikhet för att två robotar skulle skadas så snarlikt att de slår ner på i stort sett samma plats.
Citera
2022-11-15, 21:58
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Polen kommer ge ett resolut svar, slänga ut ryssar från de ryska ambassaden i Polen samt skuta två missiler mot Köningsberg.

Putin förlorar kriget i Ukraina och försöker utvidga konflikten och på det sättet för att tvinga EU, NATO till samtalsbordet.
Det är ett typiskt KGB nummer, när man förlorar då höjer man insatsen
Ja fan, jag glömde ju Köningsberg! Det är ett lämpligt svar att Königsberg ockuperas och annekteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in