2022-11-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det får vi verkligen hoppas för som det verkar så är det ett sådant grymt och vidrigt mord tillsammans med de andra båda brotten de är misstänkta för.

Ja MH hade "otur". Hon hade nyligen fyllt 18 år innan den 16 oktober.
Otur o otur ?
Gör man sig skyldig till grovt berott redan i dessa unga är så kanske man har ”tur” o hamna bakom lås o bom tills man är i 30-årsåldern
Hade man inte gjort detta så kanske det hade gått mer illa för denna unga tjej närmsta åren
Citera
2022-11-15, 21:34
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Som jag skrev, var jag inte säker, utan köpte din info. Men tack för underlag!

Precis! Kände att det fanns anledning att förtydliga. Inte uppenbart att man pratar om samma sak faktiskt. Hur det blir i det här fallet får vi helt enkelt vänta på.
Citera
2022-11-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcbaby
Jo, det är rimligt. Men nu visar ritningarna att vindslägenheten (JJ’s) inte har samma planlösning som våning ett och två.

Det är därför uttalandet från grannen inte går ihop. Uttalandet om att dunsarna kommer från badrummet.. detta pga att han tror sig veta att dom har samma planlösning. Utgår han från det så kommer dunsarna från JJ’s södra fönster och inte hennes badrum.

Eventuellt att någon redan kommenterat ditt inlägg, men vill bara klargöra att dunsarna som grannarna under JJ beskrev som att 50-100 kg kastades i golvet så att taket gungade, samt att de befarade att något kunde komma ner genom taket - var från vardagsrummet - alltså ej från JJ:s badrum.

Det var knackningarna som grannen beskrev och som kom från vänster sida av lägenhetsdörren, där alltså JJ.s badrum är beläget.
Citera
2022-11-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Villfarelse-
Tidigare i tråden var en J*han L*ngshede nämnd som en suspekt snubbe.
Ser nu att han kommenterat på MH insta att han tror att dom är oskyldiga "speciellt du J" skriver han.

*=a
*=y

Det är ju JL som många skrivit om i tråden.
Citera
2022-11-15, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Jag tror verkligen att något är fel med det där röstmeddelandet. Men vad?

Tove har varit hos JJ en kort tid bara då hon bestämmer sig för att gå hem. Som kortast tio minuter, och somm längst 30 minuter. Dom lämnade stan kl 1.49. Hur lång tid tog det att komma fram?

Varför bestämmer sig T för att gå hem så snart? Där i ligger svaret till varför hon troligtvis har ringt från toaletten, och varför toaletten verkar ha blivit brottsplatsen.
Citera
2022-11-15, 21:39
Medlem
"Enligt uppgifter till Expressen kan Toves mobiltelefon kopplas till den ena kvinnans lägenhet tidigt söndag morgon innan den förflyttar sig, först till en nattöppen MC Donalds, sen mot dammen.

-Vi har fått vissa indikationer på vad vi letar efter...."

https://www.expressen.se/nyheter/har-jagar-polisen-bevis-efter-mordet-pa-tove/

Kan JJ varit så korkad att hon bett grannen ta vägen om kvarndammen där han sett henne kasta något i sjön? Och att grannen sedan berättat detta för polisen. Tänker eftersom grannen körde henne till MC Donalds och enligt Expressen verkar telefonen rört sig direkt därifrån mot området med dammen och sedan stängts av, dvs telefonen åkte inte tillbaks till lgh och sedan till dammen. Detta innebär ju att grannen måste ha varit med när hon dumpat telefonen, även om han kanske inte var medveten om vad hon gjorde.

Dessutom verkar polisen veta vad de letar efter.
Citera
2022-11-15, 21:39
Medlem
Invinciblefoxs avatar
Bor själv o ett gammalt hyreshus;jag hör från mitt kök när grannfrun nyser i sitt vardagsrum!

Även hör från mitt sovrum när nästa granne pinkar(går ej att härröra från VEM dock).

Inget som stör mig personligen;tänker mer på… ljud som stör.. Så pojken under JJ,som bor i en etagelägenhet kunde påvisa EXAKT var ljuden/dunsarna härrörde?
Ingen värdering,enbart undran?
Citera
2022-11-15, 21:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen, nu minns jag ju det.
Var det på Missing People?

Och nu vågar jag sannerligen inte skriva något om det, det blir ju så lätt trådsanningar, men minns jag helt galet att det framkom något om en svart jacka?

Kanske jag blandar ihop det med något annat?

Kan ha varit en dröm också; jag drömde en hemsk mardröm om det här fallet...

Tillägg:

Från Grevens sammanfattning:

"- Ca 160 cm lång och rödhårig. Senast hon sågs bar hon vit skjorta, svart jacka och svarta kostymbyxor."

Däremot står det inget om jacka på MPS efterlysning som finns i trådstarten.

Så var kom den svarta jackan in?

Var det så att något framkommit att hon hade den när hon sågs lämna Nöjet? Övervakningsfilm? Och den saknades sedan?
Det verkar lite lurt! Hur skulle någon veta att den saknades innan hon återfanns? Fler vittnen? Har hon observerats fly från lgh utan jacka medan J var på Donken? Och sedan M hunnit fatt henne och J anslutit?
Mystiken tätnar!
Citera
2022-11-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du har två som olycka och egen sjukdom, och sen då flytta kroppen så blir det griftefridsbrott istället.
Men visst är det så att mord och dråp är de mer troligare.
Ja men är de inte skyldiga till mord så behöver de inte åka nånstans och dumpa kroppen då kan de ringa 112 i stället
Citera
2022-11-15, 21:43
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Såg TV4s nyheter ikväll kl. 19. Då sa de att båda kvinnorna omhäktades idag, och att de båda nekar till alla anklagelser.

Nekar de idag till anklagelserna, eller refererar tv4 till de till senaste gången de yttrade sig?

Vet inte, har inget facit, men all logik säger att någon borde erkänna något snart om de inte redan gjort det.

Men logik har i och för sig sedan länge lämnat detta fall.
Citera
2022-11-15, 21:44
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
"Enligt uppgifter till Expressen kan Toves mobiltelefon kopplas till den ena kvinnans lägenhet tidigt söndag morgon innan den förflyttar sig, först till en nattöppen MC Donalds, sen mot dammen.

-Vi har fått vissa indikationer på vad vi letar efter...."

https://www.expressen.se/nyheter/har-jagar-polisen-bevis-efter-mordet-pa-tove/

Kan JJ varit så korkad att hon bett grannen ta vägen om kvarndammen där han sett henne kasta något i sjön? Och att grannen sedan berättat detta för polisen. Tänker eftersom grannen körde henne till MC Donalds och enligt Expressen verkar telefonen rört sig direkt därifrån mot området med dammen och sedan stängts av, dvs telefonen åkte inte tillbaks till lgh och sedan till dammen. Detta innebär ju att grannen måste ha varit med när hon dumpat telefonen, även om han kanske inte var medveten om vad hon gjorde.

Dessutom verkar polisen veta vad de letar efter.
Det är skrivet väldigt konstigt i expressen om hur mobilen rört sig. Men de har förut gått ut med att den var med både fram och tillbaka. Denna texten kan tolkas som om det var från McD till dammen. Jag tror det är felskrivet
Citera
2022-11-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Håller med för att?

Håller med för att jag vill minnas att jag läst obd-prot i fupar. Men får nog kanske gardera mig lite, kanske har det då handlat om andra typer av rättsmedicinska utlåtanden.

Det var ett tag sen jag läste en fup.
Utgångspunkten för obduktions-prot är ju att sekretess skall råda, även mot andra myndigheter.
Rätt ska va rätt, du kan säkert vara den som har det i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in