2022-11-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Minns tyvärr inte om det var snedtak där eller inte, men jag har kollat upp nu iallafall att det INTE var badkar i badrummet, utan bara vanlig dusch.
Bra jobbat! då talar det för att det finns utrymme lite vartstans i lägenheten för tumult. Då känner jag att det är bara att invänta fler uppgifter från utredningen.
Citera
2022-11-15, 16:41
Medlem
Det är ett flertal utomstående som fått information kring detta tragiska fallet. Varför det inte nämnts
genom media, är förmodligen av hänsyn till anhöriga och respekt för polisens önskemål? Nämligen att
det kan försvåra utredningen, eftersom förövarna fått tillåtelse att följa media i form av dagspress.

Sedan de som har information vet om att det finns ett trovärdigt vittne som förstärker misstankarna
mot gärningsindividerna. Dennes vittnesmål är väldigt starkt som binder de misstänkta till att ha berövat Toves liv. Någon mer som vet vem vittnet är och vad vittnesmålet handlar om ? Själv önskar jag inte
lämna ut vem det är. Bara för att Vetlanda är en liten håla.
Fast skulle jag vara denna person, så skulle jag resa bort någon vecka. Kostnaden för boende och dylika utgifter ombesörjer polisen för .
Men allt uppdagas och klargör vissa funderingar-frågor denna vecka ifrån polisens pressenhet.
Citera
2022-11-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Minns tyvärr inte om det var snedtak där eller inte, men jag har kollat upp nu iallafall att det INTE var badkar i badrummet, utan bara vanlig dusch.

Konstigt, men nyheten att lägenheten inte har badkar är förmodligen den värdefullaste faktan som nått tråden på flera dagar! Kan väl iaf utesluta att hon dränkts då.
Citera
2022-11-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Är det inte rimligt att anta att badrummen ligger på samma plats i alla lägenheter till vänster? När du bygger ett flerbostadshus gör du dem så billigt som möjligt och lägger inte vattenledningar och avloppsrör så mycket som möjligt på tvären.

Jo, det är rimligt. Men nu visar ritningarna att vindslägenheten (JJ’s) inte har samma planlösning som våning ett och två.

Det är därför uttalandet från grannen inte går ihop. Uttalandet om att dunsarna kommer från badrummet.. detta pga att han tror sig veta att dom har samma planlösning. Utgår han från det så kommer dunsarna från JJ’s södra fönster och inte hennes badrum.
Citera
2022-11-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ganska säker på att TT var död innan donken, JJ känns som en person som vill ha saker o ting säkert innan något annat görs om man säger så
Jag tror Tove avlider när grannen ringer på. Han hör sparkar inifrån lägenheten. Det är nog Tove som desperat försöker påkalla uppmärksamhet.

Ruskigt och tragiskt fall det här, usch!
Citera
2022-11-15, 16:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Varför har man helt plötsligt börjat använda ordet ”gravfridsbrott”. Det är väl samma som brott mot ”griftefrid”?

Är det SAOL som har uppdaterad sin ordlista eller är det två olika brott?

P.S. Ordet ”gravfridsbrott” finns inte ens med när jag skriver i Word.
De har gjort en modernisering av språket, då grift (=grav) ytterst sällan/aldrig används.
Citera
2022-11-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det behöver ju dock inte vara mord dom är skyldiga till.
Vad annars ? Åker man med en död kropp och dumpar den i skogen då ?
Citera
2022-11-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De har gjort en modernisering av språket, då grift (=grav) ytterst sällan/aldrig används.

Plus ny lagstiftning sedan 1 juli i år.
Citera
2022-11-15, 17:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag tror Tove avlider när grannen ringer på. Han hör sparkar inifrån lägenheten. Det är nog Tove som desperat försöker påkalla uppmärksamhet.

Ruskigt och tragiskt fall det här, usch!
Mycket talar för det. dom vet ju inte om det är polisen eller grannen lixom, men de måste avslutas till varje pris
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Han kanske är så vass att han gav en av tjejerna en liten hint om hur det skulle kunnat sett ut ?
Om en av dom började prata

Jag tror de tiger. 1. För att de skyddar någon alt några andra 2. För att de är totalt störda i huvudet umgåtts i helt fel kretsar och aldrig fått lära sig konsekvenser av sitt handlande och byggt upp ett hat mot allt och alla som försöker hjälpa dem på traven.
Galenskap är vad det är. Helt ofattbart.

Vad blir påföljden om båda döms för det Rulle kommer att åtala JJ och MH för? Var kommer de sitta av sitt straff?

Är det någon som tror på ytterligare MGM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Inte konstigt. MH (18 åringen) har erkänt människorov och griftefrid. Solklar häktning.

Varken JJ eller MH har erkänt mord. Därmed ”begärs” häktade på det. JJ har inte erkänt något…inte ens att hon körde bilen. Därav ”begärs” hon för det med.

Jag börjar tro Johanna gillar det här. Hon ser nog framför sig en Netflix-serie och massor med uppmärksamhet.

Antingen det eller så är hon en iskall psykopat som aldrig kommer få chansen att vidareutveckla sina natural born talanger.

Va? Är väl ingen som erkänt nåt?
Citera
2022-11-15, 17:02
Avstängd
Samtalet runt halv 3 hade man ju gärna velat ta del av. kan avgöra mycket och klargöra mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in