2022-11-15, 20:57
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ryska missilerna och deras navigationssystem är liksom inte av senaste sort utan de är äldre och inte uppdaterade, Allt dem har är gammalt material och då kan det slå fel om inte målsökaren slår rätt vad gäller koordinationer på missilen så kan vara både och vad gäller det som hänt!
Är det därför dom träffar kärnkraftverken och elcentraler? Ren bullshit det vet du själv om. För bara några dagar sen så sa man att dom inte har några robotar kvar...

Igår var det G20 möte, troligtvis så har dom försökt komma med en fredsplan. Ukrania har kommit med för ormiliga krav enligt Lavrov. Ukrania forsätter att spela vinnare i kriget, Ryssland bombar ner elnätet och visar att dom är redo att köra all in nu. Ukrania/Poland passar på att sneaka in fejkattack. Så genominskinligt.
Citera
2022-11-15, 20:58
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Två personer döda i polen efter raketbeskjutning, hur svarar polen? Hur svarar Nato ?

Polen är var redan innan denna raketattack duktigt sugna på ryss-slakt!

https://www.expressen.se/nyheter/tva-doda-efter-explosion-i-polen/

En gammal missil som kom på drift av misstag. Ryssar är och förblir klantskallar. Ingen är heller rädd för Putin längre. Alla har fattat att han är dead man walking.

Klart att alla som blivit förtryckta, blivit torterade, mördade och fått sina liv förstörda av ryssar vill förgöra Ryssland som mer och mer börjar likna Sovjet. Hela östblocket bär på rysshatet med rätta. Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Rumänien, forna Jugoslavien osv. De bara väntar på att få hämnas ryssen sina förfäders umbäranden, död och enorma lidande. Problemet är att dagens ryska ungdom inte har mkt gemensamt med Putin och Stalin. Om Putin bombar Polen med flit så lär det bli hett om öronen för bunkerdvärgen och hans gelikar. Ingen vill ha Lille Putins värld förutom en handfull idioter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Nato-trupper in i norra Ukraina är min gissning. "Patrullerande".

Västra menar du kanske? I östra Ukraina blir det knappast
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Jag var orolig för detta eftersom Polen utvecklats till en hubb för Natovapen och skumma legosoldater som vandrat in i Ukraina och mördat ryssar.

I detta fall verkar det dock vara en false flag iscensatt av Ukraina för att dra in Nato och skapa världskrig enligt tillförlitliga experter.
Och detta baserar du på..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Nato-trupper in i östra Ukraina är min gissning. "Patrullerande".
Nato kan slå mot kaliningrad ochså. ett militärt svar kommer inom någon dag.
Citera
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det kan de gärna få, men inte just från Sverige.

Nu eskalerar det. Ukraina har bombat Belgorod - inne i Ryssland. Riktigt spännande utveckling.

Sverige kommer absolut fortsätta att stödja Ukraina oavsett vad ryssar och deras supportrar tycker om den saken.
Citera
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det kan de gärna få, men inte just från Sverige.

Nu eskalerar det. Ukraina har bombat Belgorod - inne i Ryssland. Riktigt spännande utveckling.

Som vedergällning? Länk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Detta sätter mer press på hela EUs ekonomi och kommer inte gå hem från folket.

När ett paket smör kostar 500kr kommer svennen tröttna på detta tramset tro mig!

Inte ett ord till om vad svennen gör eller tycker. Du är inte en av oss. Håll dig till dina kamrater på telegram.
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPete
Självklart finns det incitament för Ryssland att skicka missiler mot NATO-länder. En anledning kan vara att se hur NATO reagerar på händelsen.

Det är ju fullt möjligt men det är inte direkt ovanligt heller att ryska armén tar riktigt dåliga beslut. Jag tror inte riktigt en sån här attack är ett NATO-test. Då skulle man nog gjort något värre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag tycker det är otäckt med ovissheten. Vad kommer ske härnäst?

Preppa är bra för mentala hälsan. Så har man något att fokusera på. Något man kan påverka själv.

Vill bara inte väckas av ett ljussken inatt och inse att det är en atombomb. Hoppas alla beter sig sansat och eftertänksamt.

Nej det hoppas jag inte händer !!
(Men om det händer så passar jag på att tacka för tiden i aktuella brott och kriminalfall)
Citera
2022-11-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Måste ju vara ett misstag. Varför skulle ryssarna vilja dra in ett till land i kriget när det går så uselt för dem?
Er nok en blindgjenger.
Citera
2022-11-15, 21:00
Medlem
Pingis.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Man bör svara på detta. T.ex kan man spränga bron till Krim helt.

Ett svar blir snarare en hård men begränsad attack på förbandet där robotarna kom ifrån.
Även om det är en "felskjutning" så behöver man svara på den för att inte bjuda in till fler "felskjutningar".
Om det nu gått till på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in